Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

dinin skrev 2015-08-01 14:30:03 följande:

Jisses, nu har vi köpt vagn!!! Hade bestämt oss för modell så såg vi nu att de reade ut de sista modellerna för 2015 så vi slog till på en gång. Man har förlossningsgaranti i värsta fall men åh vad stort det känns!

Haha, vi också, igår! Känns skitkonstigt och lite jobbigt nästan för det blev så påtagligt att det är lååång tid kvar. Vi skulle bara kika på modeller igår, vilken vi ville ha för jag var övertygad om att köpa begagnad, så vi skulle bara titta. Men så stog den där, helt perfekt och dem reade ut den, så det var inte så mkt att tveka på kändes det som. Har också förlossningsgaranti och garantin på vagnen börjar inte gälla förrän runt bf så den tickar inte på heller nu. Så det är ju bra.

Vad köpte ni för vagn?
  • WiMe06
    dinin skrev 2015-08-01 16:18:58 följande:

Ja, varför vänta då liksom! Det blev en Emmaljunga Super Nitro, med ligg- och sittdel. Så himla fin! Vad blev det för er?

Det blev en emmaljunga super viking, det ingick även en extra sufflet och skötväska i priset.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-01 20:06:35 följande:

Vi ska också beställa vagn, men gör det när de nya kommer. Kommer bli en Emmaljunga duo edge :))

Vad roligt, vi hade en sån när första föddes för 8 år sedan snart så vi hade inte den kvar nu.
  • WiMe06
    Videkatten skrev 2015-08-02 08:54:50 följande:

Vagn kommer jag att hitta en på tigg och skänk på Facebook eller köpa vad som helst för nån hundring. Känns inte så viktigt som det gjorde med första barnet. Bilstol däremot ska vi ha en ny! Mammakläder har jag fått tag på en del. Satte ut på Facebook om några vänner hade nåt kvar sedan de varit gravida, så jag fick en hel kasse igår och jag har köpt ett par dösköna jeans på Tradera för 57:- inkl. frakt. Sedan köpte jag på Blocket ett mammakläderpaket för 200:- 11 plagg så nu klarar jag mig ett tag =)

Det är först nu jag börjar fatta och uppskatta att jag ska få en bebis till <3

Mammakläder har jag nästan inte köpt ngt alls ännu, 1 par jeans, ett par shorts som jag aldrig kunnat använda ännu pga vädret, och en tröja. Men det börjar bli trögt att hitta kläder i garderoben. Haha
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-02 06:48:56 följande:

Ja, de verkar väldigt bra. Ville också ha en större liggdel så man kan ha en ordentlig åkpåse eftersom bebisen föds på vintern, man vet ju inte om den blir kall eller mild :)

Ja liggdelen till den är verkligen rymlig men våra två pojkar vägrade sitta i sittdelen när vi bytte. Liggdelen till super vikingen kändes rymlig också så vi tänkte också ha åkpåse, tänkte hitta ngn på blocket eller Tradera, vill inte lägga nån tusenlapp på det som dem kostar nya då man som du säger inte vet om det blir en kall eller mild vinter fyndade första plagget till bebis igår. En jättefin stickad overall i vitt som jag tänkte kunde funka i åkpåse i vinter.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-02 14:16:11 följande:

Ja precis! Vet inte vad jag ska köpa för åkpåse, jag gillar dem från voksi, så söta! Dyra, men det har vi råd med. Tyvärr är både jag och sambon lite emot beg när det gäller saker man sover i osv. Vet inte varför!

Vad kul med kläder! Jag tror jag väntar till 26/8 när jag har RUL. då känns det förhoppningsvis mer på riktigt. Sen får det nog bli en tur till Ullared och handla en himla massa! :)

Förstår din tanke där med att andra sovit i det, vi har också råd att köpa en ny men känns mest så onödigt om det inte blir använt. Vi hade en från emmaljunga till första barnen som vi gillade jättemkt. Tänkte också ta en tur till ullared framåt höst/vinter.

Jo det är ju roligt med bebiskläder. Har inte tänkt köpa ngt mer nu förrän efter rul men har velat ha en sån här overall men dem säljs inte längre och denna var helt oanvänd så då kändes det inte som det var så mkt att tveka på när ingen annan budade
  • WiMe06
    polken skrev 2015-08-02 12:44:14 följande:

Hej! 

Jag väntar mitt första barn BF 9 januari. Vilket betyder att jag är i vecka 18 nu, men magen har inte vuxit någonting!! Behöver bli orolig om det verkligen är något där inne eller om det lever.. Är det någon som känner samma sak??

Att magen inte har växt behöver du inte oroa dig för, det är så himla olika hir bebis ligger och hur ens kropp set ut. När jag väntade första barnet så var jag ganska vältränad och hade ganska starka magmuskler vilket gör att det kan ta längre tid innan magen syns. För mig gick det många veckor innan det började synas ngt.

Jobbigt med ditt illamående och tröttheten. Min trötthet börjar försvinna nu, förut var jag helt pall varje dag men nu känner jag bara av det vissa dagar. Tyvärr har ju en del otur och får dras med illamåendet hela graviditeten, men det finns hjälp att få så du får inte tveka att be om den. Och är ju orolig för ngt så prata med din bm, det är ju därför dem finns där och trivs du inte med den bm du fått så har du all rätt att byta grattis till den lill* i magen och välkommen!
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-03 08:30:10 följande:

Åhh låg en hel timme igår i lugnan ro och bara myste med magen, små buffar och rörelser hela tiden och de är sååå mysigt!

Har börjar känna bebisen med nu, men inte alls så mkt. Kände en rejäl buff igårkväll, jag kunde nästan känna antydan till den utanpå magen med handen också. Men sen var det inte mer. Det kan sen gå flera dagar innan jag känner ngt igen. Längtar såå till man kan känna den varje dag.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-05 12:03:32 följande:

Jag har köpt barnvagn, dyr ullfilt, en lammfäll... Handlat för över 12000.... galet. 

Haha, oj och jag som tyckte jag var crazy som redan köpt vagn och klickat hem supersöt stickad overall samt planerar att sy ett eget babynest.

Tycker det är härligt att höra att ni handlar
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-05 12:42:44 följande:

Det är ju bra för BNP om inte annat. Tänker som så, att skiter det sig, lär jag ju få barnbarn någon gång, eller så skaffar ngt av mina tre syskon barn snart, de är ju i "rätt åldrar" för att börja barnverkstaden...

Tycker jag investerat väldigt lite till de fyra första...så det här är väl ngn slags revansch... varit fattig student alla gånger, nu har jag jobb  

Jag tycker det är rätt, man ska köpa det man vill och när man vill. Till min första när jag fortfarande hade kontakt med min mamma fick man bara höra hela tiden att vänta med att handla, vänta med att handla. Det var det enda hon sa hela tiden. Men sen ville hon ju inte ha barnbarn heller. Nej, man ska köpa när man vill. Det är ju sååå mysigt att få titta på allt fint.

Och när man väntar en sladdas som jag så är det ju nästan precis som att börja om, hihi. Har spanat in en sån fin filt på jollyroom som jag tänkt inhandla.

Förresten när vi ändå pratar lite om sånt här med att inhandla och så. Jag har börjat fundera på hur man ska bädda i vagnen bäst vintertid? Åkpåse eller fårskinn och täcke?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)