Inlägg från: 20110303 |Visa alla inlägg
  • 20110303

BF Januari 2016 :)

Idag gick jag in i v 6 :) Med ringt till mvc fick tid redan nu på torsdag, 5+2. Fick tid till Vul med utan problem, jag som oroat mig att jag skulle bli nekad. Så 18/5 får vi förhoppningsvis se minst ett hjärta slå. Är i v 8 (7+6) då nån som gjort vul vid den veckan tidigare?

• 20110303

Fröken blå: okej vad bra då hoppas jag att vi får se ett hjärta slå<3 Borde ju inte va för tidigt.

Kommer du göra tidigt vul denna gång med?

Ego: har blivit förkyld och om möjligt ännu tröttare:O varit hemma idag men ändå somnade jag när jag nattade dottern o sov 19:30-20:30. Tvingade mig ner till soffan för att va liiite social en timme iaf:)

• 20110303
    FrökenBlå skrev 2015-05-05 21:57:03 följande:
    Nej det är nog inte för tidigt! Har för mig att hjärtat börjar slå någon gång i v.6 (kan ha fel) så du har ju marginal där! :) Jag vet inte, om det blir blödningar denna gången med vill jag nog det, annars känns det så långt till v 12, annars får vi se!

Ska bara gnälla lite, dottern har någon variant av magsjuka och det är inte världens roligaste när man mår lite halvilla från början! Urk!!
    Fy stackars henne hoppas hon kryar på sig snabbt! Inget drömläge i vanliga fall men särskilt inte när man själv redan mår illa.

Själv är jag hemma idag med, så ont i kroppen o halsen- jäkla virus. * tycker synd om mig själv* ha ha ha;)
  • 20110303
    Kixpix skrev 2015-05-06 08:58:30 följande:

Inatt vaknade jag med världens illamående, världens mensvärk i ryggen och jätteont i livmodern. Magen körde runder så jag trodde jag skulle sitta fast på toa.. Fick värma min värmedyna och det hjälpte. Någon som haft liknande?

Jobbigt! Hur känns det nu?

Har inte haft riktigt så men hade oerhört stark "mensvärk" i går kväll nästan så jag blev lite orolig. Det strålade ner i ljumskarna o ut i höfterna. Idag bättre men molar i höfterna o bäckenet så det är väl lite Foglossningskänning.
  • 20110303
    Kixpix skrev 2015-05-06 10:02:54 följande:
    Nu känns det bättre. Är lite kass i magen och mår riktigt illa. Blä!

Fast foglossning i vecka 4? :)
    Är i v 6. nä alltså jag har känningar som är lika foglossningen förra gången. Strålar i höfter, blygdbenet, rygg, ljumskar till och från samma smärta på samma ställen som sist fast svagare. Började v 10 sist och var helt sjukskriven fr v17 så det hoppas jag verkligen inte på igen!
  • 20110303
    Syllin skrev 2015-05-06 20:25:05 följande:

Idag ringde jag mödravårdscentralen och berättade att jag var gravid, det kändes stort på något sätt!! smile1.gif

Om en och en halv vecka ska jag dit på hälsosamtal!!

Det är lite mer på riktigt nu smile2.gif

Visst blir det:) jag ska dit imorgon:D
  • 20110303

Välkomna alla nya!

Undrar när ni andra tänkt berätta på jobbet? Och för anhöriga?

Jag har varit sjukskriven halvtid en tid och samtidigt har en kollega blivit sjuk o är nu sjukskriven 100%. Så känns lite jobbigt att berätta för min andra kollega att jag inte blir att räkna med hela höstterminen heller( räknar m gravidtestning fr.o.m. Nov)

Typiskt mig också att i första hand tänka på hur det kmr kännas o bli för andra för att jag är gravid....

• 20110303
    WiMe06 skrev 2015-05-08 09:46:54 följande:
    Jag ska ha möte med min chef idag angående en del uppgifter jag har i jobbet, så hon kommer att få veta redan nu. Men för arbetskamraterna kommer jag inte berätta ännu, kanske runt v 8 eftersom jag har ett ganska tungt jobb med risk för slag och liknande.

Du är inte ensam om att tänka hur det kommer bli för andra. Man får bara tänka att allt sånt löser sig och det är absolut inget du ska känna att får dåligt samvete när du väl berättar smile1.gif
    Tack för dina uppmuntrande ord. Vet ju att det är sant men ibland är det skönt att få höra det av någon annan:)

Ska på vul 18/5 så ev berättar jag för arbetslaget då beroende på hur jag mår. Kommer berätta innan semestern i vilket fall.

Gick det bra när du berättade? Vad jobbar du med, med tanke på att du skrev risk för slag?
  • 20110303
    WiMe06 skrev 2015-05-09 21:31:21 följande:
    Vad skönt med ett vul, det skulle jag också vilja ha ett om några veckor.

Förstår precis hur du känner, min absolut bästa arbetskamrat vet om grav. och hon påminner mig hela tiden om att jag ska tänka på mig själv och det är jätteskönt när ngn annan puschar en lite smile1.gif

Det gick jättebra att berätta för chefen. Hon blev jätteglad och fick tom gåshud smile1.gif Hon vet om det mf jag fick i april och blev ledsen för min skull då. Så det var ett bra samtal. Men jag är fortfarande lite tveksam över när jag kommer berätta för övriga arbetsgruppen, får väl se lite hur man kommer må och sådär framöver med.

Jag jobbar med dementa som kan bli väldigt aggressiva och både slåss och annat så det gäller att vara ett steg före smile5.gif
    Härligt med en sån chef och stöttande kollega:)

Ok, ja då förstår jag att du behöver ligga steget före när det förhåller sig så på jobbet. Kommer du söka gravidpenning?

Jag jobbar som fsk lärare 1-3 och fick havandeskapspenning beviljat och kommer söka det igen. Dock så blev jag sjukskriven innan dess pga foglossning- hoppas så att jag kan jobba längre denna gång.
  • 20110303

Jag hänger också här har fb men är aldrig inne typ;)

Sitter här med värsta svullna magen:O måste ha mina mjukisbyxor annars klämmer det åt på kvällarna. Annars har ja inte mkt symtom. Hungrig som en varg o jättetörstig, lite ömma bröst, lite ont i rumpan/ höfterna. Inget illamående.... Började v 7 förra gången så ska väl inte ropa hej!

V 5+5

Svar på tråden BF Januari 2016 :)