Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Nrk79 skrev 2015-05-08 06:30:10 följande:

Hej! Var inte och läste lite... Jag har inte fått plusset än men mensen ska komma i morgon och tror inte den är på g. Ska testa då tänkte jag. Hur är det med er andra? Finns det några här som inte har så mycket symptom utan mer diffusa, typ känslan att det inte är "normalt' i lillmagen och kroppen?

Jag har knappt haft några symptom alls. Nu böjar det komma några svaga, lite öm i brösten, har mått lite illa på kvällen när jag gått och lagt mig två dagar nu, sen molar det lite i magen. Men det är så lite utav symptomen så det märks inte av särskilt mkt.

Hoppas du plussar då
  • WiMe06
    20110303 skrev 2015-05-08 09:16:12 följande:

Välkomna alla nya!

Undrar när ni andra tänkt berätta på jobbet? Och för anhöriga?

Jag har varit sjukskriven halvtid en tid och samtidigt har en kollega blivit sjuk o är nu sjukskriven 100%. Så känns lite jobbigt att berätta för min andra kollega att jag inte blir att räkna med hela höstterminen heller( räknar m gravidtestning fr.o.m. Nov)

Typiskt mig också att i första hand tänka på hur det kmr kännas o bli för andra för att jag är gravid....

Jag ska ha möte med min chef idag angående en del uppgifter jag har i jobbet, så hon kommer att få veta redan nu. Men för arbetskamraterna kommer jag inte berätta ännu, kanske runt v 8 eftersom jag har ett ganska tungt jobb med risk för slag och liknande.

Du är inte ensam om att tänka hur det kommer bli för andra. Man får bara tänka att allt sånt löser sig och det är absolut inget du ska känna att får dåligt samvete när du väl berättar
  • WiMe06

Har berättat för chefen idag att jag är gravid igen, hon visste om att jag fått mf i april. Hon blev jätteglad och beordrade mig mer eller mindre att ta det lugnt nu och tänka på mig själv. Så det kändes jättebra.

Min närmaste arbetskamrat vet om det också och det är skönt att ha lite stöd från en annan som själv har barn och som puschar en att inte oroa sig så mkt.

• WiMe06

Oh vad många nya som plussat! Vad roligt

Grattis och välkomna till er allihopa!

• WiMe06
    20110303 skrev 2015-05-09 16:56:34 följande:
    Tack för dina uppmuntrande ord. Vet ju att det är sant men ibland är det skönt att få höra det av någon annan:)

Ska på vul 18/5 så ev berättar jag för arbetslaget då beroende på hur jag mår. Kommer berätta innan semestern i vilket fall.

Gick det bra när du berättade? Vad jobbar du med, med tanke på att du skrev risk för slag?
    Vad skönt med ett vul, det skulle jag också vilja ha ett om några veckor.

Förstår precis hur du känner, min absolut bästa arbetskamrat vet om grav. och hon påminner mig hela tiden om att jag ska tänka på mig själv och det är jätteskönt när ngn annan puschar en lite

Det gick jättebra att berätta för chefen. Hon blev jätteglad och fick tom gåshud Hon vet om det mf jag fick i april och blev ledsen för min skull då. Så det var ett bra samtal. Men jag är fortfarande lite tveksam över när jag kommer berätta för övriga arbetsgruppen, får väl se lite hur man kommer må och sådär framöver med.

Jag jobbar med dementa som kan bli väldigt aggressiva och både slåss och annat så det gäller att vara ett steg före
  • WiMe06

Haha, jag hänger här själv till slut då jag inte ens har Facebook!!

• WiMe06

Idag har jag känt av brösten hela tiden på jobbet. Inte jätteömma men ömma så det känns iallafall. Har smått illamående om kvällarna. Idag kände jag av illamående lite på morgonen men det gick över snabbt.

V 4+3 idag.

• WiMe06
    20110303 skrev 2015-05-10 18:27:19 följande:
    Härligt med en sån chef och stöttande kollega:)

Ok, ja då förstår jag att du behöver ligga steget före när det förhåller sig så på jobbet. Kommer du söka gravidpenning?

Jag jobbar som fsk lärare 1-3 och fick havandeskapspenning beviljat och kommer söka det igen. Dock så blev jag sjukskriven innan dess pga foglossning- hoppas så att jag kan jobba längre denna gång.
    Ja, det är verkligen jätteskönt kommer absolut att söka havandeskapspenning.

Usch ja, foglossning kan inte vara roligt. Har haft tur och sluppit det innan. Hoppas du slipper det denna gången. Du är ju väldigt rörlig i ditt jobb
Svar på tråden BF Januari 2016 :)