Inlägg från: tvåsmåunderverk |Visa alla inlägg
  • tvåsmåunderverk

BF Januari 2016 :)

Otti skrev 2015-05-05 07:31:36 följande:

Plussade imorse!!!!
    Så hoppar gärna in här!
    Är i vecka 4, 3+2 tror jag! Så bf blir väl runt den 18/1.
    Andra barnet. Kände när ägget fäste för 5 dagar sedan  på äl+3 och har haft rätt mycket värk efter det och småblödigt ända sedan äl.
    Jag hoppas verkligen att det går vägen!!

Grattis!!
  • tvåsmåunderverk
    Tamses skrev 2015-05-05 09:09:41 följande:
    Jag ringde både gyn och MVC igår på 4+5 och båda sa att det var bra att jag ringde tidigt, för dom har mycket att göra och kan vara svårt att få tid! :)
    Sant!
  • tvåsmåunderverk

Haft mycket molande värk ikväll! Hoppas det är livmodern som växer i full fart! yrseln känner jag av till och från! Tror mina bröst börja ömma ikväll?! Pratade med min gynekolog förut idag och jag fick komma när jag ville på ett vul så tänkte ta ett om 2-3 veckor!

• tvåsmåunderverk
    WiMe06 skrev 2015-05-07 08:05:35 följande:
    Oj i v.20. Stongt att kunna hålla sig så länge smile1.gif

Jag misstänker att jag kommer få berätta tidigare på mitt jobb då jag har ett väldigt tungt och väldigt utsatt jobb med slag och dylikt, därför känner jag att jag vill berätta tidigare för att arbetskamraterna ska ha en större förståelse om man är extra försiktig.

Grattis till plusset förresten smile1.gif

Kom nog ringa mvc i v 6-7 nånting tror jag för här får man vara ute i god tid om man ska få en tid till inskrivningen.

När berättar ni andra för jobbet?
    Har också tunga lyft och risk för slag. Just lyften är det jobbigaste här. Berättade i v 8 senast, lär nog bli samma den här gången! För övriga väntar jag tills efter v 12
  • tvåsmåunderverk
    Seven Costanza skrev 2015-05-07 17:14:24 följande:
    Grattis! Jag gick in i vecka 6 igår och mår toppen förutom kanske lite tröttare och ont i brösten, så jag undrar lite ibland ifall allt står rätt till... Men det kan säkert komma andra symptom senare så att man ångrar att man klagade på att inte märka något. Jag oroar mig inte så mycket för missfall - jag vet att det är vanligt men eftersom jag blev gravid på första försöket känner jag mig lugnare i o m att man troligen kan bli gravid snabbt igen OM det skulle hända något. Försök tänka så kanske?
    Känner som dig! Bara trött och lite ömma bröst, annars inget!

Var hos gyn och kikade idag och det såg ut precis som det skulle i den här veckan! nytt vul om tre veckor!
  • tvåsmåunderverk
    WiMe06 skrev 2015-05-07 21:01:29 följande:
    Vilken vecka är du i? Har du sökt vul privat eller har du fått det genom din bm?

Hade gärna velat göra ett vul så snabbt man kan, men vilken vecka är tidigast man kan göra ett vul i? Många frågor nu smile1.gif vad skönt att allting såg bra ut smile1.gif
    V 4+4, så man såg bara hinnsäcken men visste att man inte såg mer än så! Men har haft så ont på höger sida så ville veta att det satt rätt och det om tre veckor är för att få se hjärtat! jag går privat, gick hos honom i början när jag väntade tvillingarna och då sa han att jag skulle höra av mig tidigt nästa graviditet så vi kunde ha koll känns skönt! Bara för att det såg bra ut såhär långt så lämnar det absolut inga garantier för att det går vägen men det känns lugnande ändå att veta att det hittills gått perfekt!
  • tvåsmåunderverk
    WiMe06 skrev 2015-05-07 21:01:29 följande:
    Vilken vecka är du i? Har du sökt vul privat eller har du fått det genom din bm?

Hade gärna velat göra ett vul så snabbt man kan, men vilken vecka är tidigast man kan göra ett vul i? Många frågor nu smile1.gif vad skönt att allting såg bra ut smile1.gif
    Glömde svara på vad som är tidigast! Beror ju på vad du vill se! Som sagt, nu ser man inget foster, bara hinnsäcken! Vill du se tickande hjärta så runt v 7-8! Hjärtat börjar slå i v 6+, men kan vara svårt att missa så tidigt så för att slippa oro vill dom att man väntar till v 8 ungefär!
  • tvåsmåunderverk
    Tamses skrev 2015-05-10 19:18:43 följande:
    Hade varit superkul!
    Ts, du kanske kan ordna det så du kan lägga länken i trådstarten? :)
  • tvåsmåunderverk

Min mage är galet svullen. Hur fasiken döljer jag den? Känns bara pinsamt att dem syns om någon frågar.. "Hej jag är i vecka 6 men kolla min mage!"

• tvåsmåunderverk
    Kixpix skrev 2015-05-12 23:07:52 följande:
    Usch då! Två vet i fasen.. Den enda tvilling jag vet är min farfars syster & bror som var tvillingar, sen finns det inga andra tvillingar varken på mina sidor eller på min sambos sidor så det blir långsökt.

Magkatarr har jag haft, men då betedde sig inte min mage så som den gör nu.

Jag har inga krampen eller något annat ont, bara att magen står rätt ut och svullnar upp :)
    Jag har inga tvillingar alls i släkten, ändå så fick jag det så man ska aldrig säga aldrig
  • tvåsmåunderverk
    mitthemligajag skrev 2015-05-13 09:05:35 följande:
    Hihi de blir så av alla gaser som bildas. Livmodern ligger långt nersjunket i bäckenet för att skyddas. Har för mig att för en först föderska så ligger den i navel höjd runt vecka 20 :)
    ... Och för att tarmarna flyttar runt lite och gör plats för livmodern!
  • tvåsmåunderverk
    Nataliaxac skrev 2015-05-13 10:11:49 följande:

jag hänger på här, väntar mitt första barn i vecka 5 (4 plus 1) Tyst
    Jag mår sådär, har mått så illa och spytt men nu har jag tagit Postafen och GUUUUD så skönt att kunna leva igen.
    Sen så rapar jag och kissar och är hungrig konstant. MEn det kan jag absolut leva med. 

VIlka är ni? Vore kul och hålla kontakt med er som är i samma sits :)

Grattis!

Jag är i vecka 6 (5+3) och tycker tiden går löjligt sakta! väntar mitt tredje barn, har två vildingar på 1,5 år så känns som att jag nyss var gravid! Ändå minns jag knappt något från förra graviditeten!
  • tvåsmåunderverk
    jagblirgalen0203 skrev 2015-05-14 11:38:10 följande:

HEJSAN!Solig

plussade i Tisdags så har bf någon runt 20 januari. Är i vecka 5 (4+5)

jag mår också oförskämt bra än så länge, lite molande värk och yrsel till och från.

Välkommen och grattis!
  • tvåsmåunderverk

Min sambo följer inte heller med på annat än ultraljud han var med på det medta sist och så roligt för honom var det inte! ;) plus att han jobbar borta i veckorna så känns ju trist om han ska komma hem för att höra att jag inte får dricka alkohol x)

Trött som ett as! Kan sova hela tiden! Så fort jag sätter mig ner så måste jag anstränga mig för att inte somna! Mår riktigt illa, idag har jag varit nära på att spy flera gånger! Har liksom svartnat till för ögonen! Nåja, det varar som längst i 9 månader så ;)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)