Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-08-30 20:00:48 följande:

Imorgon tänkte jag prata med Min chef och gravidpenning, känner redan av ryggen och fogarna om jag jobbat långa pass eller sådär och trött i kroppen blir jag av alla pass.

När ha ni era nästa besök hos bm? Jag inget besök inbokat förrän i början av okt. Känns så långt dit. Hade min moderkaka högt i bakvägg men först nu börjar jag känna bebis lite oftare, men fortfarande inte jättetydligt så jag antar att den rackaren ligger vänd inåt mestadels.

Jag har Medvetet bokat besök veckan efter rul för att få moderskapsintyget så Jah kan söka gravidpenning. Kan inte vänta enda till v25 eftersom min penning ska utredas på nytt å Jah ska söka gravidpenning tidigare än 60 dagar
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-08-30 21:26:01 följande:
    Jaha, okej. Gör bm nåt mer då? Moderskapsintyget fick jag direkt av min ul-bm efter rul. Så det har jag redan.
    Nä det är intyget jag behöver. Det ska skickas till försäkringskassan för att alla papper ska dra igång. Att gå till bm är inget märkvärdigt. I v25 börjar man möta SF måttet har Jah dock för mig annars det vanliga bara
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-08-30 22:08:07 följande:
    Okej. Känner ju inget behov av att träffa bm så länge jag mår bra och sådär. Än klarar jag ju av jobbet och sådär. Min tanke är att jag ska jobba till mitten utav november om kroppen och bebis tillåter. Så vill också få in mina papper ganska snart. Dem räknande mitt sgi bara innan sommaren så tror inte det kommer ändras ngt. Men det är ju aldrig fel att få in papprena i god tid. Hur länge har du tänkt jobba?
    Jag pluggar mån till fre men jobbar helger. Jobbar då i hot å våld situationer så får se... Beror lite på hur kroppen ser ut denna gången. Jobbar man i såna situationer så kan man fp dispans om att gå tidigare
  • Eleonor01
    Hame skrev 2015-08-31 14:18:32 följande:

Vi fick aldrig till amningen med förra barnet och jag vill och hoppas att det ska gå bättre nu. Någon som kan rekommendera en bra amningskudde? Jag har fudnerat på Ergobaby Natural Curve.

Amningskudde är enligt mig onödiga pengar. Funkar absolut utan. Jag hade ingen när jag ammade. Hade en vanlig kudde i knät vid behov. När barnet sen blev större behövdes det ännu mindre. Finns massa onödigt prylar på marknaden tycker jag iaf :)
  • Eleonor01
    Hame skrev 2015-08-31 15:36:59 följande:
    För mig funkade det absolut inte varken med eller utan förra gången, så det är nog olika för alla Foten i munnen
    Absolut! Alla Barn är ju olika
  • Eleonor01
    himw skrev 2015-08-31 18:32:14 följande:

Babysitter- när kan man börja använda en sådan? Måste de inte vara rätt stabila med nacke och så?

Nervös förstaföräldergråga: Vart har man bebisen när man inte ammar- har man en bärsjal eller bär runt på bebisen eller måste de ha nån form av stimulans även de första månaderna?

Jag tänker mig att vi kommer använda babynestet som min kompis sytt till oss och ha bebisen i soffan så man kan läsa, kolla på film eller vika tvätt osv i början, med förutsättning att det är ett lugnt barn såklart :)

Hur var det för er?

Och detta med sushi- jag är galet sugen på det men har inte vågat äta något- vad beställer ni som äter det? Vi har ett jättebra sushiställe men hur vet man vilken fisk som är ok? Detta med bara avacado känns så tråkigt!

Alla barn är jätte olika. Min son vägrade att sitta i sittern eller att ligga ner. Jag bar honom i bärsele hela dagarna så han kunde sova å sitta å titta på allt. Han sov annars enbart på min mage. När han blev större gillade han sitt babygym men endast korta tider. Han va rastlös från dag ett å har aldrig sovit mer än Max 10 h per dag oavsett ålder. Vagn va inte att tänka på förrän sittvagnen börjades användas. Han e likadan idag. Fyra år å ska se å veta allt. Sover fortfarande bara 10h.... Aldrig haft kolik eller varit sjuk utan hans personlighet. Hade vänner vars bebisar sov åt å bajsade i princip de första tre månaderna. Alla är Mao jätte olika å inget går att förutse. Jag förväntade mig en jätte jobbig småbarnstid men det tycker Jah inte att det vsr egentligen. Sömnbristen va värst. Jag kunde inte sova när han sov på dagen för då sov han endast i bärselen.... Msn går ta en dag i taget å när man tror att man har en rutin ja då ändras allt :) spännande!!
  • Eleonor01

Jag är så trött så jag skulle kunna börja gråta!! Behöver verkligen sömn å så drog världens åskoväder fram inatt.... Sover redan som en påse bajs..... :(
    Rul imorgon, hoppas få en glimt av vem som ligger därinne å sparkar. Pojke eller flicka? Jag är dock övertygad om att det är en flicka.... To be continued ;)

• Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-09-01 23:19:50 följande:
    Härligt att känna fladder!

Ja den ligger högt i bakvägg så det beror inte på framvägg att jag inte känner något. Då hade jag kanske haft lättare att acceptera att det inte direkt känns något än. Känner lite fladder ibland som sagt men tycker att man borde känna något varje dag såhär pass långt gången som man ändå är. Men samtidigt har jag läst att vissa inte känner förrän i v 25-26 med första barnet.
    Min första kände jag rejält from v 15 varje dag. Vägde då 10 kg mindre än vad jag gör idag. Tror det spelar stor roll. Är i v19+4 idag å känner också bara fladder. Dock vet jag att det är bebisen för jag känner igen det... Bli ju orolig som ni säger. Rul imorgon så får väl se hur moderkakan ligger.... Alla barn är ju olika. Rör sig olika mycket
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-09-02 05:01:38 följande:
    Lycka till på RUL, hoppas allt är bra! Det är ju precis som du säger att just eftersom det är första barnet för mig så känner jag mig lite osäker på om det verkligen är bebisen eller bara gaser när det rör sig i magen, men förhoppningsvis blir det mer snart. Får jag fråga om du vägde väldigt lite när du kände bebisen mer? För jag väger runt 66 kg nu till 168 cm så det är ju inte supersmalt men inte övervikt heller.
    Jag vägde som du första gången. Jag hade dock nyss gått net väldigt många kilo så mitt fett runt söka organ var väldigt reducerat. Bara min fundering men tror att det spelar en lite roll för då är det ju inte mycket som skyddar sparkarna. Har moderkakan i bakvägen sist
  • Eleonor01

Idag fick vi se vår lilla tös på rul. Precis som jag visste va det en flicka, Lily. Hon som gjorde rul sa en smart sak.... Skelettet måste ju bli hårdare om riktiga sparkar ska känns. Anledningen till att jag kände tidigare handlar nog om att de har sparkat på olika ställen. Moderkakan ligger i bakvägg även denna gången. Hon klämde lite på magen å sa att det kommer inte synas att du e gravid förrän sent. Nä jag vet svarade Jah. Samma som förra gången. Man ser ju bara lönnfett ut nu :))

Svar på tråden BF Januari 2016 :)