BF Januari 2016 :)
Vi kommer att vara hemma på nyår, våra vänner med sin lilla son kommer över på middag som vi lagar tillsammans och sen spelar vi lite spel och ser fyrverkerier.. De åker hem efter det.. Förra året var hon höggravid (födde i mars) och detta år är det min tur. Skönt är iaf att de förstår när jag börjar klaga på trötthet och att det gör ont överallt..
Idag när sambon skulle Ut och skotta fram bilen så vi kunde åka till Mvc och Bm så smet hunden ut, med världens fart springer han iväg.. Sambon iväg efter och jag tar på mig alla mina kläder och går ut efter. Jag hinner leta ca 20 min innan jag måste åka för att inte komma för sent. Sambon får leta vidare själv. Mitt hjärta slår i hundranittio av oro och mår så dåligt. Kommer till Mvc två minuter innan min utsatta tid, visar sig då att det har bokats in en polsk tolk till mig, haha jag kan inte ett ord polska och när tolken pratar med mig på polska bryter jag ihop i väntrummet och tusen känslor sveper över mig.
Var inte min ordinarie Bm jag fick träffa idag men hon var väldigt bra och kunde lugna mig fort, hon sa även åt tolken på skarpen för tolken trodde verkligen jag behövde henne.
Efter att jag lugnat ner mig mätte vi SF måttet, lyssna på fina hjärtat och kände på ett ruckbart huvud. Tycker de är kul hur olika barnmorskorna gör sina kontroller, vissa super hårdhänta och andra mer försiktiga, vissa berättar ALLT och andra får man fråga sig fram.. Men tur är väl att vi alla är olika annars hade de nog blivit tråkigt!
Mitt järnvärde var äntligen på rätt väg och säg helt okej ut! Tack och lov för blodpudding!
Efter Mvc ringer jag sambon som är andfådd men har fått fatt på hunden, efter ca en timme på flykt! Fy vad jag är trött nu!
Godnatt!!
Hej alla, här har varit aktivitet ser jag, hinner inte läsa ikapp allt nu men ville bara uppdatera lite efter chocken igår.
Var på tul på morgonen igår som visade vääldigt dålig tillväxt sedan sist, läkaren trodde inte riktigt på siffrorna hon fick fram då hon fick använda en gammal maskin så fick komma tillbaka vid lunch och göra nytt tul, en bm var med och gjorde den mätningen på en ny maskin men det visade samma. Tösen har knappt växt sedan sist. Gjorde en vaginal undersökning som visade att jag var öppen drygt 3 cm. Läkaren rådgjorde med en annan läkare och dem kom fram till att det inte var ngt att hålla på så dem beslutade om igångsättning direkt. Så det var bara hem och ordna barnvakt och hämta väskan sen tillbaka igen. Fick första dosen medicin vid 13.30, det hände ingenting kändes det som, hade bara lite småvärkar som gick bra att prata sig igenom ungefär, fick totalt 5 doser medicin tror jag. Vid 22.30 ungefär hade jag öppnat mig 8 cm men bm kunde töja ut det helt för det var så mjukt. 22.52 tar bm hål på hinnorna och jag får direkt världens hemskaste värk, den kom som en ren chock och jag minns att jag skrek "fan, jag hade glömt hur det känns, påminn mig om att aldrig göra det här igen". Andades lustgas och kläckte ur mig några fler lustgaskommentarer. 23.03 får jag krystvärkar och vid 23.08 föds en liten tjej på 2148 gr och 43 cm lång.
Vi mår bra och ligger just nu på neo och kämpar med att få igång amningen, tösen tillmatas med sond för att inte tappa en massa vikt.
Vi klarade inte nyår men hon slapp iallafall julafton och nyårsafton
Spännande att se om ni alla lyckas klara nyår
Hej hörni!
Det var vattnet som hade gått i förrgår kväll. Vattnet gick runt 18. Runt halv 9 var svärmor på plats för att passa storebror. Vi skrevs in på förlossningen 21.15 och 21.24 kom vår lilla Astrid ut. Vi hängde knappt med i vad som hände men alla mår bra. Vi hade nog kunnat åka hem redan igår men ville stanna en natt till för att vila och landa lite. Nu är vi på väg hen för att fira nyår med våra två älskade barn.
Har legat i sängen i nästan 3h med kraftiga sammandragningar och rejält illamående. Dock hanterbart än så länge. Vill ju verkligen inte att bebis ska komma innan 2/1.
Roar mig med spel på mobilen för att tänka på annat. Och har såklart bästa sällskapet av en skotträdd liten vovve.
Förstår inte varför de inte kan hålla sig till 12-slaget i alla fall. Då bäddar han och jag ner oss på filtar i duschen där det är varmt och gosigt med golvvärme. Och så på med torktumlaren.