Seven Costanza skrev 2015-08-11 07:38:27 följande:
Hur var det nu, fick du havandeskapsförgiftning eller vad berodde det på att barnen kom ut så tidigt? I vilken vecka märkte du tecken på att barnen var på väg ut? Hur gamla är de nu och har de kommit ikapp att de var små vid födseln? Jag hoppas fortfarande föda i januari trots liten marginal. Förstod inte när vi började försöka att BF skulle bli så tidigt.
Med första fick jag havandeskapsförgiftning så dem valde att sätta igång förlossningen, var då i v 37+2 så visst han hade ju kunnat stanna tiden ut det vet man ju inte. Med andra gick vattnet i v 35+0 så jag fick åka in till förlossningen och dem gav mig antibiotikadropp
och var övertygade om att jag skulle ligga kvar där minst en vecka innan ngt hände. Kl 21 började jag få sammandragningar och värkarna började komma igång, kl 22.48 var han ute.
Båda pojkarna är mindre än många utav sina jämnåriga men inget onormalt, dem har alltid följt sina kurvor bra och ligger inom normalvärden för sina åldrar. Så dem har kommit igen bra.
chanserna är väl trots allt ganska stora att du får januaribebis om allt går bra och inte ngt vatten eller annat händer. Dem flesta går ju över med första barnet.