Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Kixpix skrev 2015-08-10 20:18:01 följande:

Blev kanske lite fel, 10kg från vecka 1 till idag. 4 kg från vecka tolv till nu! Men 10 kg är ändå rätt mycket på 18 veckor. Men, jag har ju som sagt slutat röka också så det har ju säkert påverkat vikten en del! :/ får se vad hon säger imorgon.

Förstod att du menade sedan start Men klart det är ju så olika det där. Och som du själv säger, att du slutat röka kan ju också påverka. Märker du av det mkt att du gått upp?

Jag har varit så bortskämd med vikten under mina graviditeter, första grav gick jag upp ca 8-10 kg under hela grav och det mesta försvann direkt efter. Andra vet jag inte riktigt hur mkt jag gick upp men det var ngt liknande första. Denna har jag gått upp kanske 3,5 kg sedan vecka 1, det mesta har kommit efter v 12.
  • WiMe06

Har bf 17/1 som det ser ut idag, men är ganska inställd på att det blir en decemberbebis då båda andra barnen varit tidiga. Men jag hoppas att mina marginaler till den 17 gör att bebis kanske ändå kolar ut på rätt sida om året

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-11 07:38:27 följande:

Hur var det nu, fick du havandeskapsförgiftning eller vad berodde det på att barnen kom ut så tidigt? I vilken vecka märkte du tecken på att barnen var på väg ut? Hur gamla är de nu och har de kommit ikapp att de var små vid födseln? Jag hoppas fortfarande föda i januari trots liten marginal. Förstod inte när vi började försöka att BF skulle bli så tidigt.

Med första fick jag havandeskapsförgiftning så dem valde att sätta igång förlossningen, var då i v 37+2 så visst han hade ju kunnat stanna tiden ut det vet man ju inte. Med andra gick vattnet i v 35+0 så jag fick åka in till förlossningen och dem gav mig antibiotikadropp

och var övertygade om att jag skulle ligga kvar där minst en vecka innan ngt hände. Kl 21 började jag få sammandragningar och värkarna började komma igång, kl 22.48 var han ute.

Båda pojkarna är mindre än många utav sina jämnåriga men inget onormalt, dem har alltid följt sina kurvor bra och ligger inom normalvärden för sina åldrar. Så dem har kommit igen bra.

chanserna är väl trots allt ganska stora att du får januaribebis om allt går bra och inte ngt vatten eller annat händer. Dem flesta går ju över med första barnet.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-08-11 09:47:57 följande:

Är här någon mer som har mycket att stå i med ett blivande storasyskon innan bebisen kommer?

I helgen fick vår kille stor säng, han har sovit i spjälsäng tills nu. Tänkte göra det i god tid så att han inte upplever att bebisen"tar" hans säng. Funderar också på att försöka sluta med blöja och napp, men tänker såklart inte göra allt på en gång.   

Har inte barn i samma ålder som dig utan mina är ju 6 och snart 8 men jag kan lova att det är fullt upp ändå. Vi försöker få våra till att inte komma in till oss på nötterna
  • WiMe06

Råkade visst skicka innan jag skrivit klart.

Dem kommer fortfarande till oss på nätterna och jag blir helt vansinnig när dem gör det, trångt och knöligt och varmt och jag som redan sover sämre blir då ännu argare. Och det är inte lätt att få dem att sluta. Finns liksom inget bra knep att lära dem. Vi har ju inga blöjor och napp och sådär som vi behöver sluta med.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-08-11 12:14:26 följande:

Sambons är snart 9 och 11 och sambon går helt enkelt tillbaks med dem om de kommer, vänligt men bestämt. Jag har sagt ifrån alldeles oavsett kommande bebis, vi planerar inte att samsova i första hand ändå, utan för att det helt enkelt inte känns bekvämt för mig att ha så stora barn i sängen. Elvaåringen har lika stora fötter som mig, börjar få päls och väger som en vuxen. De är helt enkelt inga småbarn längre och får finna sig i detta.

Går också tillbaka med dem när dem kommer men dem kommer tillbaka hela tiden och till slut märker jag inte när dem kommer för då är jag så trött. Min man märker inte ens när dem kommer för dem lägger sig ALLTID på MIN sida, för dem vet att pappa knölar minst lika mkt som dem. Haha! Men det börjar bli rätt jobbigt så snart funderar jag allvarligt på att låsa vår dörr. Haha
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-11 16:04:07 följande:

Nu har jag varit hos bm. Inga konstigheter med urinen, men hon tyckte att pulsen var för hög och så har jag det varje dag.. Hon bokade in tid till läkaren och hoppas på att han sjukskriver mig. Dock 2 veckor dit!

Vad trodde dem att den höga pulsen kunde bero på? Stress?

Jag har börjat känna av min puls väldigt mkt när jag försöker slappna av, jag liksom känner hur det pulserar i hela kroppen, det är obehagligt när man liksom känner i halsen hur det bara dunkar. Såhär har jag det framför allt när jag ska sova.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-11 17:20:41 följande:

Hon bokade tid till läkaren så hon trodde att han tar EKG osv. Vad det beror vet jag inte?

Jag har mycket ångest/panik i bagaget, så jag sa till henne att jag vet egentligen inte om det är psykiskt eller fysiskt. Hon trodde dock mer på fysiskt, för det var inte normalt att ha 123 i vilopuls..

Visst är det läskigt?! Just nu ligger jag i soffan och pulsen rusar så mycket så jag känner mig svimfärdig.

Usch då, men vad skönt du fick tid till läkaren.
  • WiMe06

Åh, vart är ENERGIN? Jag är tillbaka på ruta ett igen när det gäller tröttheten! Jar spenderat em i soffan nu och barnen tycker jag är urtråkig!

Det är nog dags att fylla på lite järn tror jag, det blir nog att inhandla tabletter imorgon för såhär orkeslös vill jag inte vara längre. Orkar inte ta tag i minsta lilla syssla här hemma!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)