Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Hame skrev 2016-01-07 09:45:05 följande:

Nu har jag lämnat stora på dagis och det gick mycket bättre än väntat, hurra Glad Lite tårar här hemma när det gick upp för honom att vi faktiskt skulle gå iväg, men lite kramar och att gosefilten fick följa med gjorde susen. Väl där var han jätteglad och berättade ingående om vad han fått av tomten för fröken.

Frågade om hans schema fram till bebisen kommer, vilket ju är max onsdag och de sa att det inte spelade dem någon roll. För deras skull hade han fått gå heltid men jag tycker att 9-15 blir lagom så kan vi mysa lite här hemma på morgonen. 

Nu är jag så j-kl trött på det här och vill verkligen inte bli igångsatt! På 1177 och liknande står det ju att det inte går att skynda fram förlossningen, bebisen kommer när den kommer. Men vad finns det för knep? Hallonbladste skriver många om, finns det på typ ica eller bara i specialaffärer? Hålla igång borde ju på sätt och vis "hjälpa", det måste ju bli större tryck nedåt av att stå och gå? Ska börja med att städa ut julen och sedan åka och handla Tungan ute

Vad skönt att det gick bra med både läggning och schema :)

Hehe sist så bowlade vi samma dag som hon föddes, det var ju SÅÅÅÅKLART därför hon föddes ;) haha! Annars provade jag allt som jag skrev för ngn dag sedan, mirakeldryck, färdknäppande, springa i trappor, springa i spåret, ngn slags egen hinnsvepning, hallonbladste och annanas, fick massage på alla möjliga punkter på fotknölen, ryggslutet pch tummen, you name it men på bf + 5 kom hon haha... Denna gång utsätter jag mig inte för varken mirakeldryck eller "påtvingat" sex pga av förlossning, de spelar nog ingen roll :(
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2016-01-07 14:46:33 följande:
    För mig var det splash Glad Som om någon tagit en hink med fem liter och bara hällt ut på golvet. Förlossningen var inte riktigt säker när jag ringde in och sa det heller, de sa typ "jaja, kom in du så får vi se". Det kändes ganska komiskt eftersom det var så mycket! Jag tänkte att om det INTE var vattnet då borde jag nog söka vård på någon annan avdelning för jag tappade precis fem liter oidentifierad vätska Obestämd
    Sjukt löjlig tanke kanske men alltså haha, om de händer på offentlig plats, vad tusan gör man ! Eller typ i sängen, 5 liter fostervattenssplash i sängen? Är de tack och hej säng då? Haha
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2016-01-07 16:52:59 följande:

Så kom han, vår store lille gosse, 53 cm och 4565 gram. En inte jättelång men ack så tuff förlossning som slutade med sugklocka och 2 liter blodförlust.

Är trött yr o lycklig, har varit uppe och stått på benen men sks få blod nu.

Det gick ju!

Grattis!! Hoppas ni mår bra ändå efter omständigheterna! Gosa på ni meden vi andra längtar ihjäl oss hiihi
  • mitthemligajag
    Nettiis skrev 2016-01-07 19:18:39 följande:

Jag har åkt på svinkoppor..
    Har en liten samling blåsor en liten bit under underläppen.. Är det någon som vet om detta är farligt? Vet att det är smittsamt, men har 21 dagar till bf.. Något jag ska tänka på? Förutom att inte peta, tvätta händer med tvål o vatten och sunt förnuft..

De kan väl ganska lätt vidareutveckla Herpes har jag hört men de kanske bara är en skröna? Det är nog mest sunt förnuft, var försiktig och akta den kalla luften ute så de inte förfryser om de blir sårigt
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2016-01-08 03:01:00 följande:

Nu är jag på förlossningen! Jag hade ett inbokat läkarbesök idag 10.20 på BF-1. Hade då lite högt blodtryck och började blöda när hon kollade livmodertappen, så då fick jag gå över till förlossningen och göra non stress test igen där de kollar fostervattnet och bebisens hjärtfrekvens, rörelser och mina sammandragningar. Hade tydligen mycket sammandragningar utan att känna det så de behöll mig här. Min man fick åka hem och hämta de sista sakerna som inte var i väskan men nu är vi båda här och väntar och väntar.

Har fått värkstimulerande i ca tre timmar nu (kl är 18 här), känner inte så mycket än och de tror att bebisen kommer ut efter midnatt. Jag mår bra och hoppas att allt ska gå fint. Uppdaterar när jag fått ut bebisen

Va kul för er hoppas allt går bra!!! Lycka till i massor :)
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2016-01-08 09:49:11 följande:

Bf+10 idag, koooom uuut någon gång!! Höll igång hela dagen igår så får väl testa vila idag :) Tänkte pyssla och boa lite bara.

Det gick bra att lämna storisen på dagis idag mycket tack vare att vi kunde åka pulka dit. Först en mindre dispyt angående frukost som slutade med nudlar haha!

Hur har ni andra tänkt med blöjbyten på natten? Har ni skötbord i sovrummet eller går ni upp? Kommer ihåg att det var väldigt opålitligt ibörjan så är inte så pigg på att byta i sängen.

Fyfasen va drygt med +10! Jag kommer bli hel galen om jag går över så mkt, bf -7 idag!

Med Dottern hade/ har vi skötbord i badrummet samt ett som vi ska göra oss av med som vi hade i sovrummet med henne. Första tiden fick vi alltid upp till badrummet och bytte, men efter ngn vecka blev vi för lata för de samt att hon vaknade när vi tände på badrummet varje gång så ist köpte vi ett uppblåsbart underlägg från ikea, la på en handduk och böt enkelt och smidigt i sängen! Så vi kommer ha den till hands och byta i sängen :)
  • mitthemligajag
    Ninin skrev 2016-01-08 16:44:36 följande:

Hej!

Har följt tråden länge men inte skrivit nåt, nu bara måste jag få ur mig lite gnäll!

Bf 19/1, har en 2,5åring sen innan.

Förra graviditeten var riktigt bra förutom lite mindre krämpor, men med bara sig själv att ta hand om blev de ju mer en ursäkt att lata sig. :)

Den här gången har jag mått pyton nästan hela tiden, illamående, trötthet, foglossning. Har längtat efter sista tiden då jag skulle gå på fl långt innan Bf och bara rå om mig själv. Men så kom besked om 3 veckors julstängning på fs. -ok, maken är ju hemma en del över julhelgerna, har inte samvete att skicka sonen till en okänd förskola (med hela stadsdelens smittor) bara veckor innan bebisen kommer. Jag får fixa det.

Så går svärmor och blir dödssjuk några veckor innan jul, maken får åka dit (annan stad, 1,5 timme bort) med kort varsel flera gånger i veckan. Såklart att han ska åka just den här gången, tänk om hans mamma DÖR ikväll och jag gnäller på att jag är lite trött. Nu har jag i princip varit ensam förälder åt envis, rastlös (och underbar) 2,5-åring i 6 veckor, först med jobb att sköta och nu förvisso ledig men utan tillgång till förskola. Och jag är TRÖTT!

Jag är så slut att jag inte vet vad jag gör snart.

Fogarna skriker när jag sitter på golvet och leker, gör jag inte det skriker sonen istället.. Att få på honom ytterkläderna är ungefär vad jag orkar på en förmiddag och väl ute är jag inte säker på att hinna ikapp honom om han bestämmer sig för att springa iväg.

Så dog svärmor till sist igår. Hur hemskt det än låter så är det skönt. Det var inte troligt att hon skulle komma tillbaka till nåt vettigt liv ändå så sjuk som hon var. Men då börjar att fix med det, klart maken ska ta ett sista farväl/träffa begravningsbyrån/ringa hela släkten/göra bouppteckning/städa ur huset osv.

...men JAG då?

Ush låter inte roligt alls.... :(
  • mitthemligajag

Hände ngt sjukt igår... Vi hade en buffalo innan som vi var rätt snabba med att få iväg för att den inte skulle slitas mer på så vi köpte en donkey redan i början på sommaren. Våran tidigare bugaboo köpte vi från Holland eftersom priset var extremt mkt billigare så vi tänkte göra lika vid donkey köpet. Men Ist hittade vi en kvinna som sålde en på blocket och till samma pris som om vi köpt från Holland. Vi ställde tusen frågor och hon talade om att hon hade en vän utomlands som skickade vagnar till henne och så skickade hon vidare men så blev denna över så hon skulle sälja den via blocket. Alla garantier osv blir lika eftersom de har worldwide garanti om man reggar den på hemsidan, samt att stulna föremål eller fejk inte ska gå att registrera! Hon var väldigt trevligt, pratades vid på telefon, skånsk kvinna i 30-40 års åldern, lugn sansad, väldigt välformulerad i tal och text och så var hon extremt noga med att vi skulle ha blocket garanti försäkring som då kostade några procent av priset på vagnen, hon föreslog att vi betalade hälften var av de beloppet vilket blev 2000 kr. Där kände vi att det kändes tryggt, vagnen kom efter en vecka, gick att regga, såg bra ut, garanti papperet kom! Men igår fick vi hem ett brev från polisen och blev förhörda, kvinnan har stulit bla 70 donkey vagnar och är anhållen för grov stöld!!! Hon har stulit vagnar för ett värde över en miljon kronor och en av dom
    Går vi runt med... Tack och lov tar dom inte tillbaka vår vagn då hon tydligen lurat alla på samma sätt, "hon fick en vagn över" och priset 12500 kr var så pass rimligt att ingen av oss köpare kunde tro att det var något konstigt.... Hade vi däremot köpt den för 5000 sa polisen att Vi borde fattat och åkt dit för häleri. Men största paniken var ju, okej kommer ni ta våran vagn nu så står vi hör utan när lillen kommer? Försvinner våra 12500 kr nu? Men han trodde inte det, finns ingen anledning att beslagta 70 vagnar och gör dom de får vi göra anspråk på att få tillbaka dom. Men som sagt, åklagare hade ej sagt ngt om att ta vagnarna i beslag!! Fattar ni nojjan när jag såg vad som stod i brevet hahahahha, trotts att det började med " ni har en gjort något olagligt" man blir ju skit nojig haha!!!!

• mitthemligajag
    Hame skrev 2016-01-09 09:57:22 följande:

BF +11 idag, nu är det nära på ett eller annat sätt! Fick ett litet pepptalk igår av en kompis som är barnmorska. Hon trodde inte på huskurer eller att springa i trappor utan förespråkade istället att stressa av och låta kroppen komma ner i varv. Läsa en bok och dricka te.. så nu i helgen provar jag det. Har ju inte varit så lätt med lille vilden och våra påklädningsbekymmer men nu är det ju helg så maken får ta de dusterna. 

Kanske för mycket information men jag tror att jag fått hemorrojder Rynkar på näsan.. Inte så mycket och inte så att jag har mycket besvär men det är inte så kul att gå på toa, vilket jag ju gör typ hela tiden. Någon som fått det och hur blev ni av med det? Var det något ni märkte av under förlossningen? Försöker äta fiberrik mat och dricka mycket vatten, ska iväg till apoteket och köpa salva nu tänkte jag. Buhu, kunde inte ungen kommit nu så jag hade sluppit en åkomma till!   

en till här som märkte det för några dagar sedan, jag är inte säker men jag tror det, det sved och jag vägrar komma hem med bebis och ha ont av hemorojder, jag beställde något läkemedel som är som suppar på apotea www.apoteket.se/produkt/xyloproct-rektalsalva-20-g-tub-50796/! Har använt i tre dagar en gång om dagen och jag har inte känns någonting efter det! Jag har dock inte kunnat hitta nå sånna där äckliga "vindruvor" som man hört talas om så jag är ju inte bombis på om de var de ...
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2016-01-09 11:03:13 följande:
    Men vad hemskt! Var det hon i Malmö som hade helt nya vagnar som fortfarande låg i kartonger? Kommer ihåg att jag tittade på dom och tyckte att det var lite skumt, men inte trodde jag att de skulle vara stulna!
    Hoppas att det löser dig för er och att dom inte får för sig att ta vagnarna! Hade blivit jättenervös.
    Ja precis! Såg egentligen ut som en företags annons typ. Och efter att hon hade sin förklaring och summan var rimlig samt att de gick att registrera så kände vi att de kändes bra! Fattar inte hur vi kan ha registrerat den, det ska inte gå om dom är stulna eller kopior men knasigt nog... Men som jag fattade på polisen så jobbar hon på ett företag som säljer bugaboo och det är på så vis hon kommit över leveransen... Helt sjukt iaf... Blir galen om dom tar den, men samtidigt, vad ska dom med den till? Vi har ju kört Charlie i den i flera månader så den är ju liksom använd :p
Svar på tråden BF Januari 2016 :)