Inlägg från: Nettiis |Visa alla inlägg
  • Nettiis

BF Januari 2016 :)

Sitter nu på akuten, dock inte för min skull utan för bästa vännen! Hon har spytt hela dagen och nu på kvällen kom det med blod.
    Vi skulle precis sätta oss och äta, som ända nyktra på plats så körde jag gärna..

• Nettiis
    mitthemligajag skrev 2015-12-31 20:04:38 följande:
    Men fy då! Hoppas de inte är allvarligare än magsjuka och att du inte blir smittad
    Domen blev kraftig magkatarr.. Fy fy fy!!
  • Nettiis
    Eleonor01 skrev 2016-01-01 18:29:26 följande:
    Tar ni inte kisseprov direkt själv m stickor när ni kommer dit? Det gör vi i Skåne. Precis innan besöket. Så borde ju alla göra
    Jag har oxå bara tagit sånt prov vid inskrivningen.. Tror det blir rutin här hos oss att göra det från och med vecka 35 sen.. Gjorde dock inget nu sist heller, och var då i vecka 35+3..
    Tycker kanske de borde kolla lite oftare iaf
  • Nettiis

Ikväll är sambons sista "grabbkväll".
    Han och tre nära vänner är ute och äter middag, dricker alkohol och spelar bowling..
    Tycker det är rätt skönt att få vara ensam hemma ikväll.. Också skönt att jag inte har några känningar och ett tag kvar till bf.

Nu ska jag njuta av lugnet, se på vad jag vill och äta min favorit mat! Ha en trevlig kväll alla..

• Nettiis

Vilken natt! Jag kunde inte somna fören efter 02.00.
    Jag har så ont i rygg och höfter att jag vänder mig om flera gånger per natt och vaknar varje gång! Behöver gå och kissa typ varannan gång jag vaknar. Har även mått illa i snart en vecka igen och det finns inget som gör att det underlättar.. Igår spydde jag även. Såhär mådde jag i början av graviditeten oxå..

Nu längtar jag som tusan efter bebis och hoppas jag slipper gå över tiden, det är långt bara till bf känner jag! Har bf den 28/1.

Hoppas ni andra mår bra och kan njuta av sista tiden nu..

• Nettiis

Fick världens sockersug nu på kvällen, ställde mig och gjorde chokladbollssmet, rullade typ hälften av smeten då svärmor kommer över på fika imorgon. Och nu sitter jag med skålen i knät och äter rakt ut!

På tal om svärmor. Min sambo är adopterad och hans föräldrar är tio år äldre än mina och känner att de börjar bli trötta och äldre. Och eftersom vi nu snart ska ha vårt första barn har hon sedan mitten av graviditeten sagt att vi måste skynda oss med nummer två. Hon vill ju hinna uppleva deras uppväxt, som hon uttrycker det. Tycker inte alls om hur hon kan tala om för mig, som inte alls trivs med att vara gravid att jag måste skynda mig att bli gravid igen..

Vi hade svårt att bli gravida med detta barn så jag vill bara njuta och ta allt som det kommer!
    Det är dom som ska ha hand om vår hund mesans vi är inne.. Vill dock inte ha dom här när hunden träffar bebis första gången för dom jagar gärna upp honom..
    Försökte säga detta när vi var över på middag i helgen.. Svärmor blev så arg att hon lämnade bordet och gick till sitt rum..
    Nu mår jag dåligt över detta och vet inte hur jag ska hantera allt..

Som att stressen inför förlossning inte är nog..

• Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-04 23:08:27 följande:
    Jag tycker att du tänker helt rätt, det är ert liv, inte hennes. Tycker att det är väldigt taktlöst av henne att sätta den pressen på dig, jag bara gissar men hade även de kanske  svårt att få barn och därför är de äldre och adopterade? Hon om någon borde väl för fasen isf kunna vissa lite förståelse. Jag tycker hon minsann ska vara jäkligt tacksam över att få något barnbarn alls. 

JAg vet att det är svårt men försök att inte låta hennes utspel påverka dig. Klart att hon inte ska vara med om hon inte har lugnande påverkan på er hund.
    Ja, precis så är det.. De kunde inte få några egna barn och därför fick sambon komma hit, tack och lov för det..
    Han har iaf pratat med sin mamma idag och sagt att detta är något som han och jag vill, att hon ej är närvarande när hunden kommer hem.. Så han sa även att svärföräldrarna kan komma och hälsa på bebis men hunden vänta hemma hos dom, sen åker sambon och hämtar hunden, då tar han även med bebiskläder så hunden hinner känna doften..
    Jag tror att detta blir bäst för oss och ska försöka att inte ta åt mig av svärmor..
    Tack! :)
  • Nettiis
    Seven Costanza skrev 2016-01-04 23:31:58 följande:
    Åh va jobbigt, och det var ju klumpigt av henne att uttrycka sig som att ni ska skaffa fler barn så att HON hinner träffa dem - men tänk samtidigt så jobbigt det måste vara för henne att det faktiskt är så hon känner, att hon är på den sista sträckan i sitt liv. Jag tror säkert att hon menar det i all välmening att hon är ledsen för att hon var så pass gammal när hon själv fick barn att hon kanske inte kommer få ynnesten att vara med så länge i barnbarnens liv.

Jag blev t ex själv ledsen när jag skulle gifta mig och såg sådana där exempel på bordsplacering och det var markerat för farmor, farfar, mormor, morfar. Inga av mina lever längre - min farfar och morfar dog redan när jag var tolv och när det varit stora saker i mitt liv har jag känt att det var så ledsamt att de inte fick vara med och dela det. Min student hann mormor och farmor vara med på, men inget efter det. Det är nog så hon känner, tror du inte det? Jag tänker på det fina talet hon skrev till babyshowern - detta är ju jättestort för henne och hon vill kanske bara påminna om att inte vänta för länge med andra barnet om ni vill ha mer än ett och hade svårt att få till det första. Jag förstår dig också men tänker att det är bättre att försöka se hennes reaktion välvilligt. Ni gör ju ändå som ni vill i slutändan. Kram
    Självklart gör vi som vi vill och förstår exakt hur hon resonerar. Hon ser mina föräldrar, som var unga när jag kom, mamma skulle fylla 22 och pappa var 21.. Sambon och jag är ju "bara" 25 så mamma och pappa är ju 47 resp 46..
    Sambons föräldrar är 57 år båda två.. Så jätte gamla är dom inte heller..

Min farmor, farfar och mormor finns inte kvar hos oss, min farmor dog i cancer när jag var 6 i en ålder av 52 år, farfar dog av sorg i en ålder av 50 när jag var 7 och mormor dog när jag var nästan 19.. Hon var då 67..
    Så jag vet hur skört livet är och det vet svärmor.. Men hon mår fysiskt och psykiskt bra, enligt senaste läkarbesöket hade hon en hälsa som en som är sju år yngre än henne.. Så tror mest det finns en stress inom henne, tycker inte hon borde lägga den på mig.. Sen förstår jag att hon vill va delaktig i sitt/sina barnbarn. Min sambo är också ända barnet så hon kan ju ej få barnbarn av någon annan..
  • Nettiis
    Seven Costanza skrev 2016-01-06 15:02:46 följande:

Så tröttsamt att inte kunna somna om när man vaknat på natten. Vaknade 04.30 och nu är klockan 06.00. Bebisen har rumlat runt som tusan... Och jag som behövde sova ordentligt för att göra klart min inlämning idag, men nu går jag nog upp istället för det här är ju dryyygt. Kan ju bli en eftermiddagslur om det behövs

Har ni lätt för att somna om? Några tips?

Inatt har jag sovit så otroligt bra.. Sambon har inte sovit hemma om det nu beror på det.. Var uppe och kissa en gång bara..

Annars vaknar jag ofta när sambon går upp 03.15 och kan då inte somna om.. Så går ofta upp då och äter frukost och ser lite på tv.. Vid 7.30 tar jag en kort promenad med hunden sedan somnar jag om vid 8 och sover till 10. Tror det bara är att vänja mig vid detta då lillan i magen är vaken samma period i magen på mornarna.
  • Nettiis

Jag har åkt på svinkoppor..
    Har en liten samling blåsor en liten bit under underläppen.. Är det någon som vet om detta är farligt? Vet att det är smittsamt, men har 21 dagar till bf.. Något jag ska tänka på? Förutom att inte peta, tvätta händer med tvål o vatten och sunt förnuft..

Svar på tråden BF Januari 2016 :)