BF Januari 2016 :)
qatteriin skrev 2016-01-09 10:46:19 följande:
Tack, men jag känner mig inte så modig, snarare dum. Haha! Men jag ville desperat ha fler barn och maken kan ju inte vara gravid så då är det bara att köra på.

Men ja, det finns många anledningar till att det inte blir fler barn än såhär för oss. Jag tycker två känns rätt lagom men tror att jag egentligen skulle kunna tänka mig fler ungar - dock aldrig fler graviditeter. Men när den tiden kommer så finns det ju alltid barn i vårt land som behöver en familj för en kortare eller längre tid, känns det för tomt när våra egna blir större så tänker jag att familjehem är ett alternativ.
Ja bm kan man ju alltid ringa tänker jag, det är ju inte bara "vänta barn-vård" utan mödravård, man går ju dit för preventivmedel och allt möjligt så det är ju inget märkligt att kontakta dem efter graviditet tänker jag. Ja men du, det finns ALLTID de som har har eller har haft det värre. Det betyder inte att det du kämpar med är mindre påfrestande för dig.

Man kan inte jämföra lidande.
Håller med fullständigt, det går inte att jämföra lidande.
Vad fantastiskt att ni kan tänka er att bli familjehem, finns så många barn som har behov av bra sådana! <3