Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-15 15:33:24 följande:

Det är klart vi måste försöka uppdatera varandra här ibland även när alla små godbitar kommit. Det vore ju synd att en sån bra tråd bara ska dö ut för vi nåt målet på resan.

På tal om resa, vet inte om jag skrivit det innan men isåfall skyller jag på gravidglömska. Idag är en utav våra stora

milstolpar den här grav. V 35+1 och vid kl. 22.48 ikväll har jag passerat tiden för yngsta sonens ankomst var sjutton tar tiden vägen??

Jag tänkte på det tidigare idag, hade för mig att det var nu nån gång du hade fått lilleman! Förstår att det är en stor milstolpe!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-15 15:38:31 följande:

Det är rätt

Åh. Vad skönt att slumra en stund, ångrar mig att jag inte gjort det idag. Idag har jag varit jätteproduktiv, haha (eller inte) men jag beställde sista julklappen idag, på tiden.

Och sen slog jag in alla dem andra julklapparna så nu är det klart. Sen bara det vanliga, plocka ur disk, plocka i disk, sätta på en tvätt och bla bla.

Idag står köttbullar på matlistan och jag hade sagt åt mig själv att göra smeten innan jag hämtade barnen i skolan. Har jag gjort det? Näe!! Och jag har ingen lust att ställa mig och göra några nedrans köttbullar heller!! Haha

Haha nä köttbullar är vansinnigt gott men inte direkt nåt som man har lust att ta tag i alla gånger. Men skönt att fått gjort julklapparna! Jag blev så sliten sist jag slog in klappar så jag är inte så sugen på att sätta mig med det, men det måste ju göras.
  • qatteriin

Alltså förskolans luciatåg... Min stora unge!! Jag blir helt fascinerad över att vi producerat detta barn, att han växt i min kropp och ätit vid mitt bröst och att vi fått vara med honom i hela hans liv och hjälpa honom utvecklas till denna fantastiska individ! Så mycket som händer på ett år. Förra året stod han där i tåget, jag vet att han kunde alla sånger men han stod mest och tittade på publiken. Men idag! Sjöng med själ och hjärta, och log konstant mot publiken, hihi! Total scennärvaro! Han var så stolt över att vara Lucia och jag blev så stolt över min fina unge som var så stolt över sig själv. Måtte han alltid ha med sig den känslan!

Behövde bara dela med mig av den här omvälvande upplevelsen, haha. Bebisar är söta, men herreminskapare så fantastiska ungar är när de blir större. Kan inte fatta att jag ska få uppleva det här en gång till!

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-15 18:09:01 följande:

Vad fint skrivet! Jag har tänkt på det flera gånger just att det faktiskt finns en liten person härinne som ska bli en lite större person och sedan en vuxen och att VI ska få vara med på den resan. Känns overkligt men jag ser fram emot det!

Ja där har ni verkligen nåt att se fram emot - eller ja det har vi ju alla, men det är verkligen helt obeskrivligt, och ofattbart! Denna PERSON liksom! Som man mindre och mindre kan bestämma över, haha. Tur att de inte börjar som fyraåringar (eller tonåringar för den delen!) så man förhoppningsvis hinner förbereda sig.
    Eleonor01 skrev 2015-12-15 18:14:30 följande:

Stod nästan å grät i måndags på min pojkes lussedag :) första året han gick på riktigt. I fjol vs han enda pojken på avdelningen som vs frisk från influensan så det ställdes in. I år är han 4,5 år å verkligen stolt över att vara med <3

Det är ju helt fantastiskt! Här lussar hela förskolan tillsammans, fyra avdelningar, så det är gott om barn från de allra minsta som bara sitter där med fröknarna, till de stora som går sista året innan förskoleklass. Märkligt att se min lilla plutt bland de större barnen, fast han bara är fyra år än. Snart blir han ju ännu större, när bebis kommer...
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-15 18:29:34 följande:

Haha här är det tvärtom - tonåringar är jag van vid och "kan" (jag jobbar på högstadiet) men bebisar däremot... Inga av mina nära vänner har barn så jag har knappt ens hållit i ett spädbarn, aldrig bytt blöja osv men man är ju normalbegåvad så der löser ju sig .

Hehe ja jag menar just för själva självständighetsprocessen... Som känns som en utmaning utan dess like... Men sen har jag hört nånstans att det kan bli lugnare i tonåren om de är väldigt... hmm... MYCKET... när de är små (ogillar ordet trots, det handlar ju om att bli en egen person), så jag hoppas på det.

Jag hade i princip ingen erfarenhet alls av bebisar när Axel kom, en kompis hade barn bara, hade ingen koll på typ nåt! Eller ja syrran hade ju precis fått sin första men de bodde så långt bort så vi hade inte setts mer än ett par gånger. Det gick finfint ändå - eller det tror jag iaf, haha! Time will tell.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-15 18:48:38 följande:

Jag älskar att slå in julklappar. Skulle kunna shoppa klappar bara för att det är roligt att slå in, haha.

Jag med i vanliga fall, men nu är magen så i vägen att jag inte får till det som jag vill, haha!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-15 19:19:33 följande:
    Ja det är väl skillnad när man har barn själv förstås - egna barn och andras ungar - men samtidigt blir man ju inte av med dem heller så som man blir med elever, på gott och ont. Vissa av mina elever saknar jag faktiskt nu när jag inte jobbar och när jag kommer hem är de "stora" och har redan gått ut nian. Det känns så konstigt och lite vemodigt att jag inte kommer ha dem mer. Hoppas att de kan tänka sig att hälsa och prata någon minut om jag ser dem på stan i sommar men jag förutsätter ingenting med 15-16-åringar .

Åh va skönt att höra att ni inte heller kunde något om bebisar. Min mamma kommer hit i två veckor när maken behöver gå tillbaka till jobbet så det känns ju tryggt i alla fall.
    Haha jaa framförallt att man inte blir av med dem, tror jag! :) Jag förstår att du kan sakna dem, jag har jobbat en del med konfirmander tidigare och det är nåt av det roligaste jag gjort - men då är det ju bara korta stunder i taget... 

Ja man lär sig av barnet hur hen vill ha det tycker jag, det var mycket enklare på det viset än jag hade förväntat mig!
  • qatteriin

Kommer ni ihåg den där gamla reklamen; "ni kvinnor snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns när en man är riktigt förkyld!"...

Jag tror jag blivit man i så fall. Haha! Helskotta vad ont jag har i bihålorna, tänk om jag ändå fått sova på nätterna vad mycket enklare det hade varit då! Men här ligger jag vaken sen trekvart, och om en timme ringer makens klocka och sen är det strax dags för mig. Aaaargh!!

CarolinaH; hehe skönt att mannen kommit till insikt lite mer, tänk att julfester kan ha den inverkan... Jag fasar också lite för tiden efter förlossningen. Jag hade nog med att ta hand om mig och bebis sist och nu har jag en fyraåring att se till också! Och jag vet inte hur mycket av foglossningen som kommer försvinna, är lite rädd för att det ska sitta i för mycket så jag fortsätter ha ont. Sist fick jag även väldigt ont i alla leder i händer och armar och det höll i sig några månader, ibland var det så illa att det var svårt att bära bebisen... Jag längtar efter att få tillbaka min kropp men är så rädd att jag inte ska få det riktigt.

FrökenBlå; haha stackarn! Nä min karl tycker mest det är häftigt men jag vet att han reagerade starkt förra gången när det rumlade runt sådär förfärligt! Den här ungen är något mer timid så vi har inte riktigt hela havet stormar nu, haha!

• qatteriin

Puh! Min mamma och jag åt lunch på stan, så mysigt, och sen har hon hjälpt mig städa och rensa i sonens rum där det var alldeles för mycket prylar högt och lågt. Jag låg mest på hans säng medan hon skötte själva städandet. Ändå är jag helt slut nu, mamma har gått för att hämta plutten. Men så skönt när det blir lite ordning och reda! Jag har haft ångest över oredan varje gång vi varit där inne men min kropp fixar ju ingenting längre så det här var gudomligt. Nu kan han lättare hitta sina leksaker och böcker och allting. Bara resten av lägenheten kvar, haha.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-16 15:45:09 följande:

Gud vad skönt att få hjälp med städningen. Haha, den städningen vi gjorde här hemma med en firma är som ett minne blott redan, haha, det är inte klokt vad det blir stökigt fort.

Men det var skönt precis när det var gjort, va? Haha! Ja herregud vad mycket prylar man har. Jag skulle vilja städa ur hälften av alla grejer vi har men det går ju inte... då måste jag slänga så mycket av mina pysselsaker. Mamma erbjöd sig att komma nån dag i januari också om vi orkar och hinner, så kan vi rensa lite i kontoret a.k.a. skräprummet där allt hamnar som inte har en egen plats... Det vore så skönt att få lite mer ordning innan bebis kommer men tusan vet om jag kommer orka. Men kanske kanske, om jag ändå är sjukskriven då... Börjar nästan bli nervös för läkarbesöket i morgon...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)