Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

kindofnothing skrev 2015-09-15 09:13:48 följande:
    Åh vad bra. Du har möjligtvis inte lust att dela med dig av listan?

Eller någon annan som har en bra sammanställningpå gratisboxar?
    Här är en liten lista:

www.babybox.se ( babyproffsen, babyland/apotea och lloyds apotek som har samma sida)

Libero (man får gå med i deras kundklubb, boxen hämtas ut på ett Ica maxi)

Apotek hjärtat (medlem i kundklubben)

Baby to be (apoteksgruppens babybox)

Kronans apotek (medlem i kundklubben)

Allt för föräldrar

Tena

Lekmer gravidväska (kostar pengar men innehåller mkt, verkar dock vara slut just nu)

Är det någon som vet om fler, så tipsa gärna
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-09-15 14:48:37 följande:

Vad min mage växer nu :) märker att det är mer verkligt för dom större barnen nu att det verkligen är ett till syskon där.

Var det någon som gjorde en bildtråd för alla växande magar? phpEasSJB07313.jpg

Vilken fin mage
  • WiMe06

Jädra förkylning säger jag bara. Om jag var täppt i näsan innan så var det ingenting mot vad jag är nu. Herregud, får ju knappt luft, blir ju andfådd av att bara äta och prata. Asjobbigt och jag som far skitilla av att ta nässpray men nu känns det som ett jäkla måste.

Är det ngn annan som har problem med nästäppa som gravid?

• WiMe06

Det finns en bildtråd där många lägger in bilder, inte bara från denna tråden, men vi kanske kan fixa en bildtråd som är till denna tråden?

Annars heter den andra tråden (kopierade rubriken, om ni undrar varför texten blev konstig)

Din mage i bild och vecka. Intressant att se dessa skillnader.

• WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-09-15 19:40:39 följande:

Det finns en bildtråd där många lägger in bilder, inte bara från denna tråden, men vi kanske kan fixa en bildtråd som är till denna tråden?

Annars heter den andra tråden (kopierade rubriken, om ni undrar varför texten blev konstig)

Din mage i bild och vecka. Intressant att se dessa skillnader.

Haha, texten blev vanlig när jag postade tråden.
  • WiMe06

Idag fick jag min grav.penning beviljad från f-kassan. Den 17 november blir min sista dag på jobbet

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-09-16 20:40:14 följande:
    Grattis, måste kännas skönt!
    Känns jätteskönt. Nu ska bara alla papper om inkomst å sånt in med.

Imorgon har vi exakt 4 månader kvar till bf. Härligt att tiden går
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-09-16 20:49:48 följande:
    Hur lång handläggningstid var det ungefär?
    Det tog nästan 2 veckor. Jag skickade in dem så tidigt jag kunde för dem skriver på hemsidan att dem ibland har en handläggningstid på 30 dagar. Nu är ju det säkert ovanligt men det känns skönt att få allt klart för när du väl fått beviljat så får du tillbaka en hopa andra papper man ska fylla i och skicka tillbaka.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-16 21:43:26 följande:

Jag har haft min lediga onsdag idag och det har varit så skönt! Tror faktiskt att jag kommer fixa att jobba fram till den 18 dec som planerat. Siktar in mig på det iallafall.

Tack.
    Vad skönt att du känner att din lediga dag hjälper dig
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-09-16 21:00:26 följande:
    Ja jag tycker tiden går snabbt. Enda som jag tycker känns jobbigt är att det fortfarande inte är klart med vår sjukförsäkring här i USA fastän vi ligger på så mycket vi kan, så jag har inte ens kunnat boka något besök ännu. Har inte varit på något besök sedan i v 19 då jag var hos BM direkt efter RUL. Är i v 24 nu. Har förstått det som att många i Sverige inte har något besök under de här veckorna men sjukvården här kanske tycker man är vårdslös som får så långt mellan kontrollerna (vet ju inte vad de har för väntetider när vi väl får sjukvård).

Jag hade inte riktigt förstått att det skulle ta så lång tid att fixa sjukförsäkring; vi har varit här i fyra veckor nu och den ansvariga på min mans jobb sa att innan pappren var klara skulle man bara uppsöka sjukvård om det var akut, och det är det ju inte. Jag mår bra och känner bebisen varje dag så jag är inte orolig för bebisens skull, men tycker att det är olustigt om man ska uppfattas som att man inte bryr sig:
    Tråkigt att det dröjer med er försäkring.
    Jag har inte träffat min bm sen v 11 när jag var på inskrivningen. Har ju varit på ett läkarbesök emellan men det var ju bara för att prata om min tidigare havandeskapspenning så jag fick trombyl insatt och sen har jag ju gjort nupp och rul.
    Men varför tror du att dem skulle betrakta dig som vårdslös? Finns det ingen du kan fråga hur ofta dem gör kontroller så du slipper gå och oroa dig?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)