Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Nataliaxac skrev 2015-05-13 10:11:49 följande:

jag hänger på här, väntar mitt första barn i vecka 5 (4 plus 1) Tyst
    Jag mår sådär, har mått så illa och spytt men nu har jag tagit Postafen och GUUUUD så skönt att kunna leva igen.
    Sen så rapar jag och kissar och är hungrig konstant. MEn det kan jag absolut leva med. 

VIlka är ni? Vore kul och hålla kontakt med er som är i samma sits :)

Grattis och välkommen.

Jag är 28, väntar mitt 3e barn, har två pojkar som fyller 6 och 8 i år. Är idag i v 4+6. Har känt lite illamående vissa dagar och haft väldigt ömma bröst, men nu tycker jag mig inte känna så mkt längre. Är hungrig jämt och väldigt trött.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-05-13 14:14:45 följande:

Hej. Kul att se dig här med smile1.gif

Ska du inte ta ett test till och se om det blir starkt pluss? Så du kan känna dig lite lugnare? Håller tummarna att allt går väl.

Detsamma, vore ju toppen att kunna följas åt här den här gången

Jo, funderar på att köpa ett cb imorgon för att se, kanske hjälper lite. Klarar jag till imorgon har jag passerat en stor milstolpe. Känns bra. Haha, mitt humör är också hemskt, det är nog det kraftigaste symptom jag har...
  • WiMe06
    Grus grus skrev 2015-05-14 06:30:59 följande:

Jag önskar, och önska får man ju alltid! Jag fyller 35 nästa år och känner att detta blir absolut sista barnet, även fast det är min mans första och bara mitt andra. Har en nioåring sedan tidigare. Men jag börjar helt enkelt känna mig för gammal för det här. Så jag önskar att vi får tvillingar. Visst det blir dubbelt upp av allt, men då skulle vi båda få det vi vill. Efter missfallet i januari blev jag ännu mer säker på min sak om att det bara blir det här barnet. Och nu går man och är orolig för missfall hela tiden. Jag skulle nog inte fixa ännu en graviditet full av denna oro. Jag försöker hela tiden vara positiv, men idag är det ingen bra dag. Idag känner jag mig väldigt nere.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Jag förstår verkligen din oro. Det är svårare vissa dagar. Jag oroar mig också väldigt mkt hela tiden efter mitt mf i april. Igår tog jag mig över första tröskeln, för igår var den dagen i grav. som jag fick mf sist. Jobbigt för dig med när du känner att du har tiden lite emot dig. Kan inte komma på ngt att skriva som tar bort din oro, men jag hoppas att det går bra för dig och att din oro kan lossna med tiden. Såg att du bor i Småland det gör jag med.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-05-14 23:17:33 följande:
    Nej, jag förstår det. Jag har aldrig känt det så här innan och detta är första barnet.

Ska till BM om två veckor, så får ta upp det med henne. Jag har ett krävande arbete i vården så det gör väl inte saken bättre. :(

Låter inte alls roligt för dig :(
    Jag har också ett tungt jobb inom vården och när jag avslutat ett arbetspass har jag ont i ryggen, i höfterna och ibland har jag känt av det ner i ljumskarna. Mott tredje barn och har aldrig haft foglossning tidigare så vet inte alls hur det känns att få det. Ska till bm den 3 juni så kommer prata med henne då.
  • WiMe06
    20110303 skrev 2015-05-15 14:25:11 följande:
    Så känns det för mig nu redan och förra graviditeten började det i v10-. Var helt sjukskriven för foglossning fr v17.

Har ont i höfterna, ljumskarna men även i fogen fram:/ Så jag är säker på att det är foglossning igen. Hoppas inte det är det för er.

Viktigt att tänka på att inte sitta med korsade ben och göra alla rörelser med samlade ben om det ändå är foglossning.
    Usch Gud vad jobbigt att vara sjukskriven så länge. Känner man sig inte lite instängd om man har så ont med. Hoppas inte att mitt kommer bli värre. Fortsätter det som det är nu kan man stå ut.

Ska man undvika korsade ben om det är foglossning??
  • WiMe06

Vi har precis berättat för mina svärföräldrar, dem blev nog lite chockade, men jätteglada. Det blir deras tredje barn barn. Tidigare gånger har vi väntat. Sen vet en utav mina närmsta vänner om grav. Resten får nog vänta med att veta. Men om jag känner på mig rätt kommer jag nog inte kunna dölja det så länge då magen redan är svullen och syns lite.

Mår väldigt bra just nu men är trött, har ett hemskt humör, brösten ömmar inte lika mkt längre men det känns att dem blivit större.

Är i v. 6 nu (5+2).

• WiMe06

Ska hjärnan inse att jag faktiskt är gravid nu har liksom inte vågat tro på det riktigt men när det här resultatet kom efter mindre än 1 minut på icke morgonurin så är det svårt att missa det

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-05-16 13:23:56 följande:
    Hur långt gången är du nu? Jag är i v 7 (6+3) och glömmer av det lite då och då just eftersom jag har så lite symptom. Tvivlar väl inte direkt heller egentligen men vi har tänkt göra ul i v 8-10 någonting så kan man förhoppningvis andas ut lite om man får se ett hjärta som slår.
    Jag är i v 5+2 idag så inte så långt ännu. Tänkte också boka ett vul kring v.8 och hoppas att man ska kunna känna sig ännu lugnare då. har också väldigt lite symptom, har haft väldigt ömmande bröst men nu är dem inte lika ömma längre.
  • WiMe06
    FruGru skrev 2015-05-16 13:28:12 följande:
    Tog oxå ett test nyss bara för att. Positiv strecket är starkare än kontrollstecket ;)
    Vet inte varför man gör det egentligen men jag har verkligen haft så svårt att tro på det, men det är ju verkligen starkt skönt att ditt med var så starkt
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-05-16 16:48:36 följande:

Jag är verkligen suuupertrött!!! 6+3 idag. Försökte shoppa kläder idag då vi ska på utlandssemester om ett par veckor. Inte det roligaste jag varit med om. Känner mig bara tjock då magen är svullen men ser ännu inte gravid ut. Fick bli de kläder som passade snarare än det som var snyggt. Typ shorts med resår i midjan och pösiga linnen. Svårt nu i början tycker jag. Vi har inte heller berättat för särskilt många.

Känner helt igen mig, magen är svullen och jag ser bara tjock ut, då man inte vill visa särskilt mkt ännu så har jag fått rota fram lite oversize skjortor. Hemma går jag runt i pösiga leobrallor för det är det ända som sitter skönt. På jobbet har jag fått gå upp en storlek i tröja för annars putar magen ut.

Och orken, var är den? Skulle ta disken nu efter maten men no no den fick stå kvar en stund och jag fick inta soffläge en stund.

Härligt med utlandssemester.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)