Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-09-08 19:27:43 följande:

Tack till alla som tipsat om vagnar! Jag ska försöka kolla på det igen med hjälp av en svensk tjej som bor här och hon väntar tredje barnet nu så hon kan ju det här med vagnar... Jag själv vet helt ärligt inte ens vad en mjuklift är så himw som frågade mig om det kan tyvärr inte få något svar än haha smile1.gif . Det här med huruvida det borde vara körkort på att skaffa barn som man hör ibland alltså... Jag har idag exakt fyra månader till BF och t ex detta med vagnar kan jag ju inget om så jag får väl försöka sätta mig in i det nu smile1.gif .

Ni som har barn sedan innan, vad är det viktigaste ni tycker att man som gravid bör läsa på/ta reda på innan barnet kommer? Vad önskar ni att ni hade vetat? Ibland känns det som att jag inte vet någonting alls men man är ju normalbegåvad så det löser sig nog tänker jag smile5.gif .

Det mesta löser sig absolut längs vägen. Det Jah hade velat ha lite mer koll på är barnsjukdomar. Prickarna som de får. Vilka e normala å inte? Förkylningar som blir rs. Sjukdomar e det jag kan förbereda mig på. Allt annat löser sig. Utvecklingsfaser är super bra att ha koll på också. Det förklarar många frågetecken :)
  • Eleonor01
    MHK skrev 2015-09-09 06:36:43 följande:

Hej alla glada gravida mammor. Jag va med i gruppen innan och va med på fb gruppen under namnet MirianaSeastar. Jag fick missfall i vecka 9 och blev helt knäckt. Lämnade gruppen fast jag inte ville men fanns ingen mening stanna kvar. Hoppas jag blev den sista som fick missfall och lämnade gruppen. Nu e jag så glad och vill dela min glädje med er då ni betydde mkt för mig under mina 9 veckor. Efter missfallet ville jag ens inte tänka på att bli gravid. Min man sa att jag borde bli het färdig med min förskollärarutbildning i januari sen kan vi försöka igen för att inte leva i stress mellan studie, min familj och nattjobbet som undersköterska som jag fortfarande hoppar in och tar massa pass. Tyckte det lät rimligt. Gyn sa att vi kunde försöka igen men ska vänta in första mensen. Och när tiden gick kunde jag inte släppa tankarna på att jag va gravid och hur mkt jag ville ha de barnet så då började jag tjata på mannen att vi inte borde vänta. Nu e han bortrest i 10 dagar och när han kommer hem så kommer jag överraska honom med att vi har plussat. Min mens e 3 dagar sen så jag borde väntat med att testa men svagt e det men den finns där. Så nu blir det majbebi för min del. Ville så gärna dela med mig min glädje mer er. Hoppas det går bra för er alla phpDhHVpm91505.jpg

Stort grattis!!!!!! :)
  • Eleonor01
    cattis83 skrev 2015-09-09 19:39:51 följande:
    Konstigt att bilden inte syns...
    Oj vilken mage :) mig synd det knappt på ;) härligt!!
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-09-11 22:35:51 följande:
    Har ungefär så stor mage som på bilden; jag går in i v 24 imorgon lördag. Men å andra sidan hade min mage sett mindre ut om jag fortfarande hade spänt/ hållit in magen som jag gjorde som ogravid eller när jag fortfarande ville dölja graviditeten. När man är i "avslappnat läge" och liksom andas ut ser ju magen större och rundare ut på de flesta. Som ogravid brukade jag alltid gå med spänd mage för jag tycker det ger bättre hållning, men nu som gravid tycker jag det känns obehagligt. Om jag ligger ner ser man dock tydligt att själva gravidmagen bara går till strax ovanför naveln, sedan är det platt upp till brösten. Så jag tror att jag kommer att vara ungefär den här storleken ganska länge till men att man kommer liksom "växa i" magen sedan så att bebisen fyller ut utrymmet däruppe som nu bara är luft hos mig smile1.gif .

Vad hade du för kroppstyp före graviditeten? Vissa som är väldigt smala syns det snabbt på medan andra smala och vältränade inte får mage förrän sent och likadant om man har några trivselkilon är det ju inget konstigt om det dröjer lite längre. Alla får fina magar så småningom smile1.gif . Hur ligger moderkakan? Vissa bär ju bebisen mer inåt mot ryggen och då syns det ju mindre än om man bär den framåt mot magen smile1.gif .
    Jah har moderkakan i bakvägg. Hade det förra gången också. Ser bara lite lönnfett ut än sålänge å gjorde även tills v 30 förra gången. Har tio kilo för mycket på kroppen men e jämrund som en tunna :)) alla är så olika! Jätte kul att se!!
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-09-12 10:56:44 följande:
    Ja skönt, trodde heller inte man fick göra det. Sen kan det ju bli ändring såklart men en grund iaf känns bra!
    Ska också till bm i v25. Man börjat mätta SF måttet då. Alla resterande besök ska vi även boka då inkl socker testen i v28. Nu börjar ljuset i tunneln infinna sig :)
  • Eleonor01

Är det bara jag som är jultokig eller e ni också sugna på julmat??? :) längtar som e tok till jul å lite extra i år givetvis. Julskinka Jansson pepparkaka å lite julmust hade gjort min dag :)

• Eleonor01
    himw skrev 2015-09-14 15:05:43 följande:

Har smsat min man att han måste fixa julmust till mig innan han kommer hem om han inte vill möta en drake- han verkar tro att jag skojar ;)

Om du har en sodasteam så kan du göra själv! Det gör jag :))
  • Eleonor01
    himw skrev 2015-09-14 15:55:17 följande:

Oh! Extremt intressant- hur då? För tillsatserna för julmust kan man inte köpa nu va?

Jodå... Finns på exempelvis city gross. Sanjo har jag för mig företaget som gör dem heter. Smakar exakt som apotekarens julmust
  • Eleonor01
    himw skrev 2015-09-14 18:01:46 följande:

Jag har världens bästa man <3

phpEcclH277675.jpg

Fy fasen så gott det ser ut :) det får bli en Jansson här i veckan tror jag bestämt. E ju så sjukt sugen på julmat!!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)