Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-12-19 01:44:23 följande:

De sa heart rate, det är tydligen "hjärtfrekvens" på svenska enligt wiki. Så det är ju bebisens hjärtslag/puls. Hjärtljud var väl lite konstigt ord kanske men jag ville bara skriva nåt för jag blev orolig. Bra att ni förstod vad jag menade.

Man säger ju att man lyssnar på hjärtljuden när man är hos bm så jag tyckte inte det var konstigt alls!
  • qatteriin

Bläh. Min man sover ofta på soffan numera för att både han och jag ska få sova - han snarkar som ett helt sågverk och jag puttar då på honom hela natten, så ingen av oss får sova. Skittråkigt och igår sa jag till honom att sova i sängen istället för nu är jag ju sjukskriven och kan vila på dagarna. Mm... visar sig att han inte är det stora problemet längre sen han skaffade nån pryl att ha i näsan. Istället har kattskrället hållt mig vaken mellan 3 och 6! Hon hoppar upp på en hylla ovanför vår säng och sitter där och småjamar. Hela. Jävla. Tiden. :-P Och vi kan inte stänga ute henne från sovrummet för hon hoppar upp och öppnar dörren ändå efter en herrans massa jamande. Jag vet inte hur detta ska gå när bebis kommer!!!

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 07:26:39 följande:

Gud så störigt. Men bra att höra för mig som annars brukar vara väldigt bitter för att min man är allergisk mot pälsdjur .

Haha ja den här katten är då inget att stå efter! :-P Vi försöker hitta nytt hem till henne faktiskt för hon är väldigt oberäknelig. Våran första bebis så vi kan ju inte hur som helst göra oss av med henne bara för att hon oprovocerat ger sig på maken ibland... eeeeehm... Har bitit honom i huvudet när han sovit några gånger. Hon är inte som hon ska! Vi har fått erbjudande från en kompis som har gård att de kan ta henne och tids nog kanske blir det så tids nog, men kompisen bor 50 mil bord drygt så det är ju inte bara att överlämna. Jag vill så gärna ha katt men det måste ju vara en som funkar med barn i så fall. (Sonen har inte blivit attackerad sådär som maken men han är ändå smårädd för henne och så ska det ju inte vara.)
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2015-12-19 07:48:40 följande:

Jag sov på soffan inatt. Men hade en hund som störde mig och väckte mig. Först skulle han ha vatten.. Sedan skulle han ut någon timme senare. Och han ger sig inte heller.. Han går runt och gnäller, hoppar upp och står och stampar på mig, inte kul att ha en 8 kilo tung hund på sig när man sover..

Haha åh herregud, nej det är inget vidare! Jag får ont av 4,5 kg katt!
  • qatteriin
    Blgebo skrev 2015-12-19 11:03:04 följande:

Har en. Har använt den ett par ggr, haft den i tre år. Tycker inte att det blir lika bra som i riktig gryta tyvärr, och ffa barnen tyckte inte det blev lika bra/gott och bad mig sluta med den... Testat flera olika maträtter. Så nu står den nerpackad. Använder den emaljerade gjutjärnsgrytan desto mer  

Skönt att höra, då behöver jag inte gräma mig så mycket, haha! Jag tycker mest det verkar smidigt att kunna förbereda på morgonen och ha färdig mat när man kommer hem.
  • qatteriin

Alltså! Bebis är hur aktiv som helst idag som hon är vissa dagar. Och jag vill så gärna att sonen ska få känna hur hon sparkar, det vill han med, men så fort han lägger på sin hand så slutar hon! VARJE gång! Envis unge! Förra gången var det så när maken skulle känna men han brukar få känna oftare den här gången. Men sonen har hittills inte fått känna nånting, hon tillochmed slutar hicka när han känner. Undrar om han alltid kommer ha en så lugnande effekt...?

• qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-20 05:02:04 följande:

Ligger just nu i sängen med vetekudden mot musen, helt kört när toabesöket kommer vid 4:30. Är det en vardagsnatt är det vanligtvis runt 2-2:30= inga problem somna om igen alls, men nu är jag för pigg.

Kudden är balsam för en trött rygg och bäcken men bebis gillar INTE när det blir för varmt om skallen utan protesterar vilt, så nu kör vi ljummen kudde. Ändå är det full aktivitet där nere så flyttar den ofta. Är väl varmblodig som sin mor som förutom kudden ligger naken med öppen balkongdörr och täcket vid midjan bara... :)

Åh jag har alltid pyjamas för jag blir så kall om axlarna annars, men HERREGUD vad varm jag blir nu för tiden! Vill helst sova med min gravidkudde mellan benen pga foglossningen men jag blir så jädrans svettig så det går verkligen inte. Och nu har jag varit vaken från strax efter tre och har inte lyckats somna om... Gick upp till slut för att läsa i en bok en stund och kanske bli trött men det går sådär. Och nu slog adventsljusstakarna på med sina timers.... Snart vaknar väl sonen också. Jaja. Jag får vara glad att sömnsvårigheterna kom så sent den här gången eftersom jag hade flera timmars vakentid varje natt nästan halva graviditeten med sonen...
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-20 08:36:07 följande:

Jag somnade om igen. Då hittade katterna någon jävla låda på balkongen som de började leka med. Jösses:) men nu är vi båda vakna för att sambons pojk ringde och ville bli skjutsad till Allum ( lokala köpcentrat- eller det vet du väl förresten!) han gillade inte mammans svar tydligen, för mycket folk innan jul, förstår henne helt dock.

Haha kattskrällen! Ja Allum blev jag så glad av när det kom, för plötsligt fanns en Vila-butik i Göteborgsområdet, minns jag! Annars shoppade vi mest på Frölunda torg för dit hade vi bara ett par minuter.

Såklart vaknade sonen precis när jag blundat till, försökte övertala honom att det var natt fortfarande och han accepterade det men kunde inte somna om så vid sex väckte jag hans far som gick upp med honom, så jag fick sova lite till. Tre timmar blev det! Minns inte när jag gick upp nio sist! Och när jag kom upp höll de på och gjorde skramlade ägg till frukost. Underbart!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-20 07:36:41 följande:

Alltså nu är det mindre än två veckor tills jag kan tänka mig att få ut bebisen! Jag vill ju helst inte att han föds nu under 2015 och heller inte på nyårsdagen, men 2/1 och framåt går ju finfint och det är alltså inte ens två veckor dit nu hörni . Känns helt knäppt!

Jag känner detsamma, både att bebis gärna får hålla sig inne till nytt år och att det är vansinnigt kort tid kvar tills dess! Med bf 17/1 har jag ju ganska god marginal men med alla förvärkar jag har så blir jag lite sådär nojig över att hon ska komma tidigt. Och jag hinner inte med alltså, jag fattar inte att det är så kort tid kvar! Jag hoppas jag har en månad på mig att förbereda mig!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)