Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-26 16:19:24 följande:

Ligger på soffan och nojjar mig och har en jävligt konstig känsla. Har haft lite värk i ryggen hela dagen men nu känns den starkare, har även haft som molande värk i magen under dagen!! Det får bara inte vara på gång nu, jag är INTE redo. Här ser ut som kaos hemma efter dessa dagar och jag ligger efter med 5 tvätthögar typ och hyllan över skötplatsen är inte ditmonterad, äldsta sonen har en kompis här och yngsta sonen är hos en kompis och dem ska leka till kl. 18. Jag vill INTE föda barn idag. Jag vill inte föda alls denna veckan. Så måtte det bara vara jag som fått mig en rejäl knäpp!! Jag är verkligen inte redo och skiträdd.

Usch usch usch!! Har du tagit alvedon och sett om det går över? Varmt bad? Svårt kke när det är gäster hemma! Du vet ju att allt ordnar sig även om det skulle vara på g nu, men jag håller tummarna för att det är falsklarm!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 15:11:51 följande:

Jo, visst är det så, dem behöver ju lära sig det också

Åh, vad lyxigt med en klippning, det hade jag verkligen också behövt en, men känner mig så jäkla mesig nu så det känns som jag vill undvika allt att ge mig iväg. Att gå på köpcenter ä blir jag inte så avis på, hihi.

Älskade villervallas kläder förut men barnen uppskattar dem inte så mkt längre men nu kanske man kan börja kika lite på deras kläder igen

Den där jäkla slemisen skrämde slag på mig, haha, vet ju att det kan dröja även att den gått men jag analyserar verkligen varenda liten känning i hela kroppen. Har massa känningar i ryggen idag och bebis är extremt hårdhänt när hon bökar omkring där inne, vette katten vad hon håller på med egentligen ;-P

Mitt hår är så slitet så jag måste verkligen, hehe. Svårt att få borsten igenom emellanåt. Har långt hår, ner till midjan nu sen det växt så fint under graviditeten. Fasar för håravfallet efteråt! "Bebisfjunen" jag fick efter förra gången har ju precis växt ut till vettig längd så det inte står åt alla håll! Jag tappade så himla mycket hår efter förra förlossningen, blä. Men det blir inget avancerat i morgon, bara topparna, så det blir väl typ en halvtimme bara.

Jag har tur, sonen älskar fortfarande färger av alla de slag och därmed Villervallas kläder, haha. Det är så bra för de passar hans kroppstyp perfekt. Jag har jättesvårt att köpa kläder till honom i vanliga butiker för då måste jag alltid gå upp i storlek. Särskilt om han ska ha nåt från "tjejavdelningen", då får vi gå upp 2-3 storlekar!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-26 15:14:32 följande:

På väg hem från rea nu, men inte köpt mycket alls. Lite sockor, en kofta med snögubbar till bebis, mamma köpte lite.

Och i baksätet ligger barnvagnen! Äntligen köpt!

Men vad roligt att vagnen är inhandlad till slut!! Även om det inte blev så mycket annat, men kofta med snögubbar lät fint!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 16:53:00 följande:

Tack!

Tog en varm dusch förrut men ryggvärken har blivit värre efter det. Ingen alvedon, kanske skulle göra det.

Ja, tidsmässigt gör det ju inget då bebis är fullgången, men för sin egna skull kan hon väl ändå stanna lite till. Blir så tråkigt att behöva ha födelsedag nu.

Jag fortsätter hålla tummarna! Jag har kört en del på alvedon i det sista faktiskt när jag haft så ont att jag blivit orolig, det har varit skönt när det gått över, men det förutsätter ju att det går över... Ja jag håller med om att man tänker på den där födelsedagen... När jag får de tankarna brukar jag tänka på min kompis som fyller 29/12 och som aldrig har haft ont av det alls, inte ens när vi fyllde 18, men jag har nog aldrig träffat en tjej med mer skinn på näsan å andra sidan. Haha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 17:18:22 följande:

Ska nog ta alvedon, har haft några sammandragningar nu sedan jag la mig på soffan, så vi får väl se hur det utvecklar sig, nu vill jag bara att klockan ska bli sex så kompisleken är slut, ska bara lyckas att gå hem med den ena kompisen och hämta hem min yngsta. Grabbarna leker med varsitt syskon så vi har bytt barn en stund

Nej, angående födelsedagen så är det ju inte mkt man kan göra åt det. Man kan bara göra det bästa skönt att din kompis aldrig haft ont av att fylla sent på året iallafall. Skönt att kunna ha det att tänka på när man själv börjar nojja.

Ja ta alvedon och se om det hjälper! Jobbigt att du behöver ut och gå också. :-P Jag har fått lite sympatisammandragningar här, hehe.
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-26 17:18:23 följande:

Visst är det tröttsamt nu på slutet. Hade detta varit vilken anban tid som helst på pret så hade jag gjort allt för att starta igång denna förlosdning. Är sååååååå less på att vara gravid.

Haha ååååh samma här!! Hade det varit på andra sidan nyår hade jag börjat massera min lilltå till tusen, haha! Så jädra färdig med att vara handikapp nu!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 17:27:03 följande:

Quatterin och minahjärtan - åh, jag känner mig inte alls färdig med att vara gravid. Som det känns just nu så går jag gärna tiden ut. Men å andra sidan förstår jag er som har foglossning och mkt förvärkar och sådär. Jag har ju haft rätt tur hittills med det.

Ja, kan ju hoppas att inte knäppet kommer under promenaden iallafall, haha.

Haha ja jag är helt färdig med att vara gravid - i kroppen. Men i huvudet not so much! Själv fick jag ju spader när bm föreslog bedömning för igångsättning sen i v 40, just för att det kändes så onaturligt att det skulle sätta igång på sjukhuset och inte av sig självt, haha! Men jag räknar ju med att gå tiden ut helt krasst så det är väl därför jag känner mig frustrerad, jag vill inte ha ut bebisen nu men jag vill såååå gärna kunna röra mig igen!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-26 17:35:10 följande:

Ja och jag fick min rödsvarta brio Smile!

Sitt och liggdel och regnskydd för 5599 så det var inget farligt pris!

Låter ju helt perfekt! Härligt att du fick den du ville ha! Påminner mig om att jag kanske ska dra fram liggdelen till vagnen och inspektera så den är funkionell fortfarande, hehe.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 20:19:36 följande:

Ja, vi hoppas det inte är något. Det gick bra iallafall att hämta hem sonen, det var bara en promenad på 10 minuter.

Ja, mannen, han är man och ligger i 39 graders feber.

Oh no! Då ska det DEFINITIVT inte sätta igång nu!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 20:22:10 följande:

Det bästa är väl såklart att det drar igång själv. Man hör ju många som får det väldigt långdraget när dem sätter igång det. Men själv har jag bara positiva erfarenheter av igångsättning.

Är det pga av foglossningen som bm pratar om igångsättning?

Ja precis, för fogarna. Och jag ba "sååå illa kan det väl inte vara?!", jag förutsätter liksom alltid att alla andra har det värre än jag. Låter bra att du har positiva erfarenheter iaf, de jag känner som blivit igångsatta har inte varit så glada över det men det är inte säkert att de hade varit det om det startat spontant heller. Men jag har ställt in mig på att ta det som det kommer, skönt ändå att ha en utväg om det känns helt outhärdligt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)