Inlägg från: 20110303 |Visa alla inlägg
  • 20110303

BF Januari 2016 :)

Vad härligt:)

WiMe06 skrev 2015-06-02 15:15:50 följande:

Oj, här var det aktivitet idag, vad roligt

Vad skönt för er alla som varit på vul idag och allt sett bra ut.

Har också varit på vul idag och han kunde inte se att blödningarna hade med fostret eller så att göra. Fick se fostersäcken, gulesäcken och ett litet foster där hjärtat tickade på så fint så skönt. Blev även framflyttad 3 dagar, så idag v 7+0 enligt läkarens mätningar. Imorgon blir det hälsosamtalet.

• 20110303

Nu har jag läst ikapp, kul att det skrivs så mkt:) jag har inte varit inne då det inte funkat med appen:/

Såg att ni pratade både illamående o trötthet. Är vansinnigt orkeslös, blir nästan deppig av det. Vilar o sover när det går på dagarna med hjälper ju nada. Usch! Mår illa också men inte såpass att jag kräks.

Var inskrivning förra fredagen och bm fortsätter att räkna enl senaste mens trots vul, så är i v 10.

Kub bokat 29/6 och här kostar det inget.

Hoppas ni har en skön söndag!

• 20110303

Jag håller tummarna för er som ska på vul snart!

Seven costanza: Jag fick en ihållande huggande skarp smärta i livmodern, kanske fem dagar innan jag skulle på mitt andra vul . Gjorde så ont att jag fick andas mig igenom det så det kändes verkligen inte hoppfullt. Men sen fick jag ju se ett foster m hjärtslag.

• 20110303

Ha ha WiMe06 vad ställd jag hade blivit!

Jag mådde så illa häromdagen och beklagade mig lite liksom för mig själv då säger min fyraåriga flicka " men det är väl för att du har en bebis i magen då!" Öö va? Som sagt THEY KNOW;)

• 20110303

Vad härligt för er!

hsh skrev 2015-06-09 13:41:20 följande:

Vi har precis fått se vår fina lilla räka, hjärtat slog så fint!! Beräknad 7+6 , beräknad förlossningsdag 18e januari.

• 20110303

Seven Costanza: vad skönt o fått se ett foster m hjärtslag! Vi ligger lika typ, jag är i v 11( 10+1). När ska du göra Kub? Vi har tid 29/6- första dan på semestern:)

• 20110303

Du gnäller absolut inte- fruktansvärt att må så som du gör. Tycker du måste stöta på läkaren igen, att det är ohållbart för dig. Kan din barnmorska hjälpa till kanske? När man mår dåligt är det ibland jobbigt/ svårt att behöva stå på sig o själv kräva den hjälp som man bör få. Kram

Bullbak85 skrev 2015-06-10 22:31:54 följande:

Varning för gnällinlägg: jag mår så FRUKTANSVÄRT illa! Jag äter lergigan Comp 10 ggr/dag.

Så här ser mina dagar ut: jag vaknar av larmet 5.40 för att ta en lergigan Comp, somnar om. Går upp 7.00 mer död än levande pga illamåendet, väcker mina barn, ställer fram frukost till dom sen snabbt in på toa för att kräkas dagens första dos, då kräks jag ju förstås bara massa galla. Sen tar jag lergigan varannan timme, och jag stoppar i mig en vindruva nu, en jordgubbe sen, nån bit äpple, dricker en klunk vatten då och då.. Efter varje grej(!!!!) jag stoppar i mig måste jag kräkas! Jag kräks hela tiden. Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen! Mina salthalter börjar bli aningen låga men inte akut ännu enligt läkare. Jag känner mig så utmattad, har ingen energi eller ork för nånting. Allting känns som stora projekt, det kan ta mig 5 dygn innan jag kommit in i duschen (frääääscht?). Hemmet förfaller totalt och mina stackars barn får roa sig med ipad & film hela dagarna! Jag är världens sämsta mamma just nu och mår skit av att ha dåligt samvete! Imorgon ska jag ner och få akupunktur, hoppas det hjälper.. FÖRLÅT alla för att jag är världens gnälligaste men har någon nåt bra förslag på va tusan jag ska testa så tar jag gärna emot dom!

Sen vill jag bara berätta att mitt illamående och kräkningar började rean i V 5 och en dag i V 8 var illamåendet som bortblåst, ÅÅÅÅH Gud va orolig jag blev då. Jag va säker på att det va missfall på gång och jag va jätteledsen den dagen. Dagen efter kom illamåendet tillbaka med besked och jag ångrade att jag inte passade på att njuta av en "fri" dag som jag haft innan. Efter har vi fått se hjärtat picka på fint så det kan vara så att symtom kommer och går utan att något är tokigt! Passa på att njuta av dagarna utan symtom istället för att oroa er! Jag vet att det är svårt men försök, det är svårt att njuta av dagen innan när man ligger och kräks som en galning igen!

• 20110303

Hör ni när har ni planerat att berätta för jobbet? Går o funderar på hur jag ska göra...,

Vi har inte berätta för nån annan heller än,först nu vi börjat smälta det :) går in i vecka 12 på tisdag och har känts bra att ha en hemlis bara mannen o jag. men blir nog att berätta för närmsta familjen snart så har de tid att smälta det hela, lär bli en smärre chock- tror ingen föreställt sig att vi skulle få ett tredje barn!

Just det, ni som har barn sen innan, när berättar ni för dom?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)