Du gnäller absolut inte- fruktansvärt att må så som du gör. Tycker du måste stöta på läkaren igen, att det är ohållbart för dig. Kan din barnmorska hjälpa till kanske? När man mår dåligt är det ibland jobbigt/ svårt att behöva stå på sig o själv kräva den hjälp som man bör få. Kram
Bullbak85 skrev 2015-06-10 22:31:54 följande:
Varning för gnällinlägg: jag mår så FRUKTANSVÄRT illa! Jag äter lergigan Comp 10 ggr/dag.
Så här ser mina dagar ut: jag vaknar av larmet 5.40 för att ta en lergigan Comp, somnar om. Går upp 7.00 mer död än levande pga illamåendet, väcker mina barn, ställer fram frukost till dom sen snabbt in på toa för att kräkas dagens första dos, då kräks jag ju förstås bara massa galla. Sen tar jag lergigan varannan timme, och jag stoppar i mig en vindruva nu, en jordgubbe sen, nån bit äpple, dricker en klunk vatten då och då.. Efter varje grej(!!!!) jag stoppar i mig måste jag kräkas! Jag kräks hela tiden. Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen! Mina salthalter börjar bli aningen låga men inte akut ännu enligt läkare. Jag känner mig så utmattad, har ingen energi eller ork för nånting. Allting känns som stora projekt, det kan ta mig 5 dygn innan jag kommit in i duschen (frääääscht?). Hemmet förfaller totalt och mina stackars barn får roa sig med ipad & film hela dagarna! Jag är världens sämsta mamma just nu och mår skit av att ha dåligt samvete! Imorgon ska jag ner och få akupunktur, hoppas det hjälper.. FÖRLÅT alla för att jag är världens gnälligaste men har någon nåt bra förslag på va tusan jag ska testa så tar jag gärna emot dom!
Sen vill jag bara berätta att mitt illamående och kräkningar började rean i V 5 och en dag i V 8 var illamåendet som bortblåst, ÅÅÅÅH Gud va orolig jag blev då. Jag va säker på att det va missfall på gång och jag va jätteledsen den dagen. Dagen efter kom illamåendet tillbaka med besked och jag ångrade att jag inte passade på att njuta av en "fri" dag som jag haft innan. Efter har vi fått se hjärtat picka på fint så det kan vara så att symtom kommer och går utan att något är tokigt! Passa på att njuta av dagarna utan symtom istället för att oroa er! Jag vet att det är svårt men försök, det är svårt att njuta av dagen innan när man ligger och kräks som en galning igen!