Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-11-10 08:33:35 följande:

Igår var det avslappning på vattengympan... Jo tjena. Jag kom direkt från ett möte ang. vår snöjour som startade denna veckan ( lättförtjänta pengar att ha jour när det är 9 grader och regn, he he, gav mig själv denna veckan eftersom jag gärna slipper ploga snö i v 34-35.....:)

Det var inte läge att ligga på rygg med fötterna på väggen och andas lugnt i ett mörkt rum. Kollade på klockan hela tiden. Och idag har jag jordens typ träningsvärk i ligamenten. Jag känner att det inte är något konstigt, det är bara sträckt och lite ömt typ:) var nog för dålig på slappna av... :)

Men något gott gjorde det nog för jag sov som ett barn hela natten, vaknade varken av katten eller blåsan :)

Fick ni ligga på rygg med benen rakt upp mot väggen? I så fall kan det vara så att det kanske inte var helt konstigt att det kröp i hela kroppen, jag har fått lära mig att just den positionen ska man undvika som gravid nämligen, den kan sätta gång alla möjliga konstigheter som illa mående, yrsel, sammandragningar, andnöd osv. Som alternativ kan du böja knäna i 90 grader och ha fötterna mot väggen eller ha dem på en stol. Men det kanske var precis så ni gjorde... :) 
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-11-10 12:51:21 följande:

Idag så fixade jag klart det mest akuta för denna vecka på jobbet och pratade med mina kollegor om vad som är på gång sen pratade jag med min chef om hur jag känner och uppfattar situationen.

Vi uppfattar den ju såklart helt olika men jag tror han fick en del att tänka på- han sa helt andra saker till mig idag än han tidigare sagt på våra veckomöten som vi har i gruppen så han har nog en del att tänka på.

Sen sa jag att jag sjukskrev mig själv resten av veckan för att se om jag mår bättre och framförallt om sammandragningarna lugnar sig och att är det inte bättre i helgen så kommer jag gå till läkaren och be de sjukskriva mig resten av tiden men att jag hoppas att kroppen känns bättre så jag kan jobba halvtid fram till 14 dec.

Mot chefen känns det bra för nu har jag sagt det mesta jag tänkt på och sen hann jag även prata med den kollega som kommer få ta det mesta under veckan och hon tyckte jag gjorde helt rätt.

Sen var det ju två andra små skator som kom dragande med att de jobbade till dagen innan de födde och att lite sammandragningar och foglossningarna får man nog stå ut med men jag väljer att försöka tänka bort dem och känner mig nöjd med att jag bara ska vila resten av veckan. :)

Du ska ha en stor kram för att du är så modig och hittade kraft att ta tag i det!

Helt rätt att ignorera skatorna, de har ingen aning om vad de pratar om, uppenbarligen så tog de inte ansvar för att deras bebis hade det bra om de fortsatte jobba med samma symtom som du, eller så hade de helt enkelt inte de komplikationer som du har. Skulle tro att de skulle knipa igen näbben illa kvickt om man sa det till dem.  
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-11 06:00:03 följande:
    åh, den blev ju jättefin, tygerna blev ju jättebra ihop
    qatteriin skrev 2015-11-11 06:35:23 följande:
    Åh vad fin och gosig! Men jobbigt med kräkandet!
    Tack snälla, vi får se hur det ser ut när tjockis-panda blir ersatt med en liten bebis. Trodde aldrig att det skulle kunna hända men jag börjar faktiskt bli lite trött på det där molntyget... Vill dock sy ett spjälsängsskydd i samma tyg så att det matchar mobilen jag gjort som ska hänga över sängen.

Jag är så van vid att kräkas nuförtiden att det är lite som att behöva kissa liksom. Men kroppen gillade inte att sitta på golvet och mäta tyg och klippa till det.

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-11 09:18:52 följande:
    Hehe ja tänk att man kan bli trött på moln! Vi har en Färg&Form-outlet här i närheten och jag brukar åka dit och titta men jag fastnar sällan för nåt.

Ajdå, ja jag är så tacksam att jag inte kräks, när jag väntade sonen kräktes jag en gång men den här graviditeten mådde jag knappt ens illa. Så himla skönt.
    Haha, får väl gömma alla saker som jag sytt så jag inte ser det på ett par veckor till det är dags att använda, har ju trots allt amningskudde och babynest i samma tyg :)

vart finns det färg och form outlet?
    tänk vad olika man kan må när man är gravid. Jag läste i tråden " jag hatar att vara gravid" och vissa inlägg skrattade jag så mkt att jag höll på att kissa på mig. Så frigörande med ett ställe där kvinnor totalt gottar sig i misären som en del känner pga att de är gravida. Även fast jag inte hatar att vara gravid så känner jag igen väldigt mkt av deras maktlöshet, det är så mkt jag vill göra som mitt gravidmående sätter stopp för.
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-11-11 10:09:37 följande:

Vilka fina saker ni syr! Själv överlåter jag allt syande till svärmor :)

BM hänvisade till vårdcentralen om ljumsken/området där inte blir bättre. Hon pratade lite om ljumskbråck. Jag berättade att en kollega haft så av foglossning o då sa hon att det kan det också vara.

Men jag fick större huvudbry o är jätteorolig nu. SF-måttet var 24 cm den 11/10. Nu va det 26 cm vilket hon tyckte va för lite (v. 29+6). Fick tid om en vecka för en ny mätning. Har gått från mittkurvan till nästan den nedre... så vae nog inte måttet i sig som oroade utan att det planat ut lite.

Vad tror ni? Nån som vart med om samma?

va bra att de har koll på dig. Jag tycker inte du ska oroa dig för mkt, även fast det är lättare sagt än gjort. Om SF-måttet inte är bättre nästa vecka kommer du antagligen få göra ett tillväxt ultraljud och min UL-BM sa att av 9 fall av 10 som man gör det så är det absolut inte någon fara... 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-11 21:48:04 följande:
    Äntligen hemma i sängen, såå skönt. Haha.
    Bebis vaknade till liv när jag la mig nu med, haha. Förresten jag har också fått mkt mörka hårstrån på magen, jag såg det när det jag var hos bm sist och hon skulle lyssna. När jag låg där med magen i vädret så såg jag bara massa hårstrån som inte varit där innan. Haha.

Vi hade en städfirma som heter Söderåkra entreprenad och städ. Japp, dem putsade fönster med. Känns skönt faktiskt att ha unnat sig den hjälpen, lätt att hålla efter nu. Så jag kan verkligen rekommendera att ta hjälp med det nu såhär innan jul och bebis ankomst och sådär.
    Bra att du unna dig städningen, nu är det bara 2 dagar kvar att jobba för dig!! 
    Hoppas att du inte tar ut dig för mkt nu bara!
  • mirakelspektakel

Jag har haft flera nätter i rad nu som jag inte kan sova. Vaknar hela tiden av att bebis far runt och sparkar mig... Jag tror att hon tror att hon är med i en mma-fight och är därför inställd på Amerikansk tid :) Nä men allvarligt talat, är det någon som har några tips för att sova bättre? 

• mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-12 08:06:32 följande:

Vaknade inatt å grät. Drömde att min man va otrogen å sa att han inte älskade mig så där stod Jah höggravid m mäklare som skulle sälja vårt hus. Usch!!! Sitter fortfarande i nu på morgonen i humöret :(

fy, jag kan också drömma såna där drömmar, även när jag inte är gravid, de är så fruktansvärt verkliga, så sambon får påminna mig om att det faktiskt bara var en dröm, då jag kan känna flera timmar efteråt att han har gjort något riktigt elakt mot mig. knäppt!
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-12 06:57:15 följande:
    Jag har inget tips men samma problem. Sömnen är inte på topp just nu. Dessutom kommer sonen till oss i princip varje natt. Han är 6 år och börjar ta plats, likaså jag med min stora mage. Känner att jag borde ta tag i "problemet" men jag orkar inte. Det har liksom inte varit ett problem innan nu...
    åh vad jobbigt, det låter som det vore en smart idé att ta tag i sonens sovrutiner redan nu, tänker att han kanske tar det ännu värre om ni gör det när bebis kommit, att han känner sig mer bortvald. Men jag förstår att det är fruktansvärt jobbigt att ta tag i det, speciellt om man sover dåligt redan som det är. Kanske du och manen kan ta varannan natt att gå tillbaks med honom och natta om honom i hans säng? När vi gjorde detta med mina bonusar var det riktigt jobbigt i en vecka eller två och sen dess kommer typ ingen av dem upp om de inte drömt mardrömmar, men då hämtar de nån av oss för att bli omstoppade i sin egen säng. Alla sover bättre hemma hos oss efter de ändrade sovrutinerna.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)