Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-12-26 07:28:54 följande:

Jaha, nej jag däremot vilar ju vanligen ingenting alls - har ingen som helst foglossning och är inte trött heller. Har kanske vilat en gång i veckan i en halvtimme eller så. Jag pluggar, är på stan eller umgås med folk så det kan gå många timmar mellan att jag tänker på bebisens rörelser, så det ska liksom vara stora rörelser för att jag ska märka av det om jag inte aktivt bestämmer mig för att lägga mig och räkna.

Okej ja då får jag hoppas att jag inte heller behöver kraftigare än det jag köpt, men man får väl se. Jag ska fråga ifall jag kommer få på förlossningen eller om jag behöver ta med mig egna dit.

Samma här. Tycker nästan den lugnare nu när jag inte jobbar- men å andra sidan så stressar jag ju inte nu. Mindre sammandragningar också till kanske så många på en dag som jag hade på en förmiddag innan kanske ( de gjorde aldrig ont)

Min har aldrig varit crazy direkt utan ganska snäll och stillsam. Nu under julen har jag knuffat igång den ett par gånger tom men alltid blivit lugn igen för på kvällen och morgonen bökar den runt.

Rörelserna är "mindre" till arten, mer knuff, buff, mindre spark, klart det är inte mycket plats där nu(v38 börjar idag)

Under dagtid inte mycket rörelse alls, inte som jag känner iaf.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-26 07:16:33 följande:

Åh vad bra att du fick så bra svar! När jag läser det du skrivit inser jag att jag antagligen känner så mycket som jag gör eftersom jag i princip alltid ligger och vilar, pga fogarna. På julafton kände jag mycket mindre för då var jag ju igång hela tiden. Så det är klart att jag känner massor eftersom jag alltid är i stillhet, bebis står för aktiviteten, hehe.

Apropå bindor köper jag mina vanliga Always ultra night eller vad de heter. Vanliga nattbindor iaf. Jag använder iofs alltid såna första dygnen av mensen för jag brukar blöda så mycket, för mig var inte avslaget så mycket mer än så efter att vi kom hem, förutom att det höll i sig längre (och luktade förjävligt...). Jag tror jag har två paket hemma men det lär bli att köpa mer. Efter sonen blödde jag nog som mens i två veckor och sen småblödde jag i en månad till men det där är så individuellt så det är svårt att säga. Men för mig är det ju inga problem att ha ett lager eftersom jag ändå kommer använda upp dem så småningom.

Jag använder också dem under mensen, men lyckas ofta läcka på lakanet eller trosorna, vet inte om jag egentligen blöder särskilt mycket eller om det mest är att jag rör mig mycket eller de bara inte är bra för mig.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-26 13:16:20 följande:

Ja men ibland är man vansinnigt tråkig helt enkelt, förstår att du inte har nån ork efter den natten! Jag brukar försöka tänka att det är bra att lära sig ha tråkigt också, för barn alltså, men det är svårt ibland, hehe.

Vi ska till köpcentret här i morgon, jag ska klippa mig och så måste vi köpa födelsedagspresent till min systerson och en ny dvd-spelare eftersom den gamla gett sig. Men jag tror inte jag orkar så mycket mer än så, det brukar vara så äckligt mycket folk på rean och jag tycker inte om mycket folk ens i vanlia fall. Men Villervalla hade rätt bra rea iaf, synd bara att jag inte var så lockad av det som fanns där just den här säsongen.

På väg hem från rea nu, men inte köpt mycket alls. Lite sockor, en kofta med snögubbar till bebis, mamma köpte lite.

Och i baksätet ligger barnvagnen! Äntligen köpt!
  • amalie79

I natt hade sambon enligt sin Fitbit surge sovit 1 1/2 timme allt som allt. Den gravida sambon bredvid sov som en liten gris, vaknade 03 för toabesök, kliade fortfarande vakna sambon på ryggen lite och tyckte synd om honom, sen slocknade hon som ett ljus och sov fem timmar till. När hon vaknade var sambon fortfarande vaken....

Man kan undra vem som är gravid egentligen

• amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-26 16:35:07 följande:

Men vad roligt att vagnen är inhandlad till slut!! Även om det inte blev så mycket annat, men kofta med snögubbar lät fint!

Ja och jag fick min rödsvarta brio Smile!

Sitt och liggdel och regnskydd för 5599 så det var inget farligt pris!
  • amalie79

Jag som brukar tänka lite har varit riktigt klantig ang detta med Skötväska. Hade ju tänkt använda en av mina gigantiska handväskor eller en av mina axelväskor från stadium.

Idag påpekar mannen lite fint att ska vi inte ha en skötväska? Jag förklarar hur jag tänkt varpå han svarar att han är ju inte jättesugen på att gå runt med en damväska och särskilt inte vid de tillfällen då jag inte är med...?

Så nu behöver vi en klassisk Skötväska som inte är alltför dyr?

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 00:32:23 följande:

Men hur ser stadiumväskan ut då? Jag trodde de var väldigt sportiga och neutrala? Min man var med när vi tittade på skötväska och då sa han precis som din man att de där enligt mig fina mönstrade väskorna kunde han inte tänka sig när han ska gå med bebisen, så vi tog en omönstrad i champagne och svart.

Den är svart med rosa prickar... :)

Den andra är svart med rosa mönster också.

De passar ju inte till vagnen eg heller
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 00:37:54 följande:

Nähä nej då hade jag nog köpt en ny faktiskt, men det är ju inget stort inköp och inget superakut. Det hinner ni säkert med nu under mellandagarna .

Ja absolut. Skulle vi inte hitta någon vi gillar kan vi ta något vi har så länge :)
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-27 08:03:19 följande:

Lekmer har rea på skötväskor. Finns i olika prisklasser och stilar.

Kollade där...de billigaste kostar 359 kronor ju!

Är inte snål så men shit vad de tjänar pengar på småbarnsföräldrar. Satsar nog på en ryggsäck eller väska typ den vi har i annan färg, får kolla detta.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)