Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-08-01 21:12:19 följande:

Jag har heller ingen koll alls på vagnar, är mest nöjd att vi äntligen bokat flygbiljetter inför vår flytt men vi har inget boende ännu utan bara tio dagars motell haha, så vagn är inte att fundera på ännu . Får se vad det blir för lägenhet men kan tänka mig att vi inte heller kommer ha plats att ha barnvagnen inne så det ska nog helst vara en billig vagn.

Däremot ska jag ta med mig min sykunniga svärmor till en tygaffär snart för att kunna sy upp lite roliga mammakläder; har knappt hittat något alls fint häromkring och man vill ju inte se ut hur som helst bara för att man börjar bli tjock .

Har köpt leggings, jeans och nån klänning annars använder jag mina vanliga linnen och koftor samt några klänningar från indiska och kommer nog fortsätta med det.

Däremot så har jag hittat en beskrivning på hur man kan sy om arbetsbyxor upptill och sätta på mudd så ska gå upp till jobbet en dag och hämta hem ett par!
  • amalie79
    polken skrev 2015-08-02 12:44:14 följande:

Hej! 

Jag väntar mitt första barn BF 9 januari. Vilket betyder att jag är i vecka 18 nu, men magen har inte vuxit någonting!! Behöver bli orolig om det verkligen är något där inne eller om det lever.. Är det någon som känner samma sak??

Har du några andra symtom? För mig är det typ tvärtom. Har en ganska tydlig mage men märker ingenting annat typ.
  • amalie79
    polken skrev 2015-08-02 14:15:41 följande:

Jag har ingen energi för att göra något. Orkar knappast gå upp från sängen på morgonen. Illamåendet har bara blivit värre, har sjukt mycket värkar i magen, ingen aptit, tycker all mat bara är äckligt. 

Men du det där låter inte kul. De flesta brukar ju ha lite mer energi vid denna tiden än innan. Blir du bara sämre så tycker jag du ska ringa din bm. Du kanske behöver järntillskott eller medicin mot illamåendet.

Sen låter det hurtigt men försök att inte ligga kvar i sängen. Inte varje dag iaf. Jag var aptrött fram till v 12 men insåg att ju mer jag slöade efter jobbet desto slöare och stelare blev jag. Trötthet skapar mer trötthet och kroppen mår sämre.

Jag har inte mått illa iof, så glad för det. Men brist på matlust har jag haft och vill kroppen ha någonting så ge den det helt enkelt. So what om det blir två dagar med bara ostsmörgås eller jordgubbar till middag. Man får välja det som funkar den tiden.
  • amalie79
    polken skrev 2015-08-02 16:05:16 följande:

Det känns som att det går inte att bli sämre, jag kommer kontakta min bm imon. Jag var hos bm förra veckan och då sa hon att jag inte behövs järntillskott så jag vet inte vad det är. 

Jag har ringt och sjukanmält mig på jobbet tidiga morgnar bara för att jag har inte har någon energi, det handlar inte om att jag vill ligga kvar i sängen och sova. Jag kan ligga i sängen flera timmar och vara vaken. Men tror jag måste börja träna eller ut och gå. Har en hund hemma men jag är så lat tar bara 5 minuters promenad sen är jag tillbaka hemma igen. Ska vi åka till affären som tar 10 minuter att gå så åker jag bil. Går med på att gå ut bara om jag får åka bil.

Ja jag hörde också att illamåendet brukar gå över vid vecka 12, det gick över för mig men nu den senaste veckan har den kommit tillbaka :( Men det enda jag vill äta det är pizza, kan vara vilken pizza som helst.

Ok, men då är ditt hb säkert ok iaf
  • amalie79
    kindofnothing skrev 2015-08-03 09:03:51 följande:

Åh, har du någon länk till den beskrivningen för arbetsbyxor? Hade jag också behövt...

Ska kolla:)

Vad jobbar du med? Också något kroppsarbete?
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-08-03 09:19:08 följande:

Idag är det bara en vecka till RUL för mig, längtar jättemycket fast lite orolig också eftersom de ju KAN hitta något fel på bebisen, men jag hoppas att det ska gå bra!

Någon som har RUL redan den här veckan?

Jag har. Men är inte så orolig så. Kan ändå inte påverka det utan det som sker det sker. Är ju mitt fjärde ultraljud på typ sex veckor också.
  • amalie79
    kindofnothing skrev 2015-08-03 09:37:26 följande:

Tusen tack. Ja fast jag får byta arbetsuppgifter nu när jag berättat om graviditeten... Men ska fortfarande ha uniform. 

Lycka till på RUL. 

Tack:)

Jag arbetar med trädgård och fastighet. Hoppas klara av sista gräsklippningssvängen fram till september iaf så bra som jag mår hittills tror jag inte det är något problem. Hösten är mest gå runt byta lampor, tillsyn i förråd, rensa lite ogräs, rensa några brunnar och köra lite lastmaskin. Inser att lövblåsningen får jag nog stå över och snöröjningen beroende på snön behagar komma- bor längs kusten och här är ju oftast ingen snö före jul:)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-08-03 09:42:22 följande:

Okej, jag har inte gjort något ul sedan kub-testet och det var väl fem-sex veckor sedan nu. På det testet bedömer de ju inte t ex hjärta, hjärna och andra organ så det finns ju risk att de hittar sådana fel på RUL. Det vore ju hemskt om man upptäcker något fel nu när man nästan gått halva graviditeten och är så inställd på att få barn men det är som du säger att man kan ändå inte påverka det. Jag försöker tänka positivt, är bara medveten om att det inte finns några garantier för ett friskt barn även om man ändå på något sätt förutsätter att det är friskt.

Nej jag gjorde ju också senast på kub för en månad sedan. Klart det vore fruktansvärt om något är fel nu.

Min bästa vän har ett barn med kromosmskada som ingen hade en aning om innan hon kom, så jag är väl medveten om inga garantier. Samt att ett barn med svårt handikapp som skulle kunna framkomma på rul inte skulle rymmas i vårt liv som det ser ut med sambons barn sedan innan som inte är helt enkla alltid pga massa omständigheter osv.

Min sambo är väldigt sådär att ingen mening lägga energi på saker innan man vet. Försöker ha lite av hans syn på det och lyckas ganska bra i detta vilket förvånar mig själv lite. Kanske för att man funderat kring det ända sedan min väninna fick sitt barn för många år sedan.
  • amalie79

[quote=75594559][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-03 09:59:22 följande:[/quote-nick]Sådan är min man också! Han är alltid optimistisk och säger att allt ordnar sig och hittills har han haft rätt, men framförallt att man inte behöver oroa sig för det värsta gör det är inte så stor sannolikhet att man själv skulle drabbas av det.

Nej jag känner också just att det vore tufft att inte få ett friskt barn och jag har svårt att se oss som föräldrar till ett sjukt barn/barn med diagnos. Vi har inga barn sedan innan så det beror inte på det men självklart anpassar man ju sig och gör det bästa man kan om det skulle vara något fel på barnet.

Vilken dag är ditt RUL? Lycka till![/quot

De där männen kanske har det i sitt DNA. Min karl är gammal idrottare och tränare- där finns ingen tid för att gråta utan man reser sig, borstar av sig och kämpar tills man blöder:)

Onsdag har vi rul.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)