Inlägg från: Nettiis |Visa alla inlägg
  • Nettiis

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-22 11:23:44 följande:
    Jag mår ju efter 25 veckor av skit, rätt så jäkla bra. Har foglossning, så det går inte så fort att gå och det gör lite ont, och magen skulle behöva ett stödhjul känns det som. Jag pingvinar fram som jag och sambo kallar det. Sover fruktansvärt mkt och känner men konstant trött. Men jämför med tidigare... så är det som natt och dag :) 

Du är fantastisk som orkar gå ut med hunden och storhandla, trots galen foglossning. 

Jag ska till BM på BF den 29:de, får se hur hon ställer sig till hinnsvepning då, men på tisdag ska jag efter Qatteriins inrådan trycka min lilltå blå :) rent logistiskt så skulle det vara toppen om hon föddes på BF eller den 30 jan, då slipper vi tänka på att bonusarna har barnvakt.

Hur har det gått med svärmor? har hon lugnat ner sig?
    Min sambo är världens bästa just nu när allt är så tungt och jobbigt, han tyckte inte jag skulle åka och handla själv men envis som jag är!

Svärmor är mycket lugnare nu, tror även hon börjar förstå, vi ska dit imorgon på middag och sedan har jag bett om svängrum fram till efter förlossning och det verkar hon förstå, vilket känns jättebra! De har ju extra nyckel hit så de kommer bara och hämtar hunden när vi är inne..

Den där gångstilen känner man igen.. Hunden som är van med snabba promenader får långsamma och kortare, med fler pauser.. Men han verkar dock nöjd.. Han kommer upp efter natten vid 11 (jag går upp typ 10) sen tar vi en kort promenad innan han somnar om på soffan.
    De dagar jag inte har ork för promenad släpper jag ut han på baksidan..
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 11:49:03 följande:
    Men så härligt att svärmor har lugnat ner sig :) Hon borde ju var ett bra stöd för er och inte tvärtom en hormonstint drama queen :)

Hundar är så kloka, de fattar ju att något inte är som vanligt och anpassar sig till det. Ska bli spännande att höra vad han tycker om att få en ny familjemedlem.

Btw hur var den där infoträffen om BB sophia (vi gick aldrig, gick på spa och bodde på hotell istället, hahah)
    Man kunde ju tro att det var jag som skulle vara en hormonstint drama Queen och inte svärmor.. Men passar på o njuta nu när hon lugnat sig..

Låter mycket skönare med hotell och spa än BB Sophias info träff. Den var bra, de pratade om vad de kunde erbjuda på BB Sophia och lite extra om smärtlindring. Vi gick även på Mvcs föräldragrupp och kände att det blev lite upprepning men vi gillade BB Sophias info mer..
  • Nettiis
    Ninin skrev 2016-01-22 17:05:41 följande:

Igår var det äntligen min tur! Pinvärkar från 9 på förmiddagen, jobbigare framåt kl 16, kom in 17.30, vattnet gick med ett splash kl 18.45 och 19.09 kom en liten kille på 3405g och 53 cm!

Han har mest bara ätit, bajsat och sovit sedan dess.

Än har väl inte verkligheten kommit ikapp riktigt men hittills känns det helt underbart att kunna andas, böja mig, ligga på rygg, äta... Sova har jag däremot inte lyckats med, alldeles för mycket adrenalin och fascination över det nya lilla livet för att kunna slappna av!

Grattis till underverket!! Längtar mer än någonsin just nu!
    Hoppas allt går bra och att ni alla mår bra!
  • Nettiis
    WiMe06 skrev 2016-01-22 15:34:52 följande:

Fick ett samtal nu från Amandagruppen. Det var en utav deras bm som ringde, hon hade fått återbud på lite tider på tisdag nästa vecka så jag fick en utav dem. Känns skönt att slippa vänta 2 veckor till. När hon presenterade sig visste jag direkt vem det var och det var samma bm som förlöste mig med son nr 2.

Vad skönt att slippa vänta så länge! Och vad skönt med en Bm som man känner till.. Var hon bra under förlossningen? Känner du förtroende för henne?
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 21:57:50 följande:
    Ja det skulle man kunna tro :D Njuuuut så länge det varar!

Vilken Mvc har du gått hos? Vi var på förlossningsutbildningen på Danderyd, Det var bra men väldigt intensiv. Jag går hos Mama mia city. 
    jag har gått på Haninges Mvc eftersom jag bor i Haninge. Trivs jättebra där och kommer sakna min Bm..

Vilken sida stan bor du? Varför har du valt BB sophia? Jag vill föda i vatten.. Har sedan jag varit liten sökt tröst och smärtlindring i vattnet så tror det blir bra för mig..
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 23:22:03 följande:
    Bor närmast BB sophia. Jag gillar hela deras mentalitet när det kommer till födande, jag vill inte föda i vatten, dock så kommer jag nog använda badet som smärtlindring, vatten har alltid haft en lugnande effekt på mig. Jag är inne på dykmetoden och kvinnan som uppfann den ska jobba på BB sophia,

Även jag kommer verkligen sakna min BM tycker hon har vart helt fantastisk. 
    Har ju vart inne på förlossningen två gånger pga minskade foster rörelser och känner mig så nöjd med mitt val.. Dem har varit så proffsiga när man talat med dem i telefon och har fått så fint bemötande när vi vart där.. Sist vi va där fick vi åka upp och va inne ca 1 timme i ett förlossningsrum.. När vi sen skulle hem frågade Bm om vi sett eftervården, vilket vi inte gjort, så då visade hon oss köket, matsalen och rummen.. Det var trevligt tyckte vi..

Hur mår du? Har under kvällen nu fått lite annan värk i min redan tidigare värkande rygg. Den kommer och går liksom, även mensvärken är tillbaka med låååånga intervaller emellan.. Men jag känner iaf nått..
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-23 09:00:33 följande:
    Jag var på stan igår och gick alldeles för mycket, hade massa sammandragningar och ilningar i underlivet efter det och även under natten, men nu är det helt borta. Bara foglossningen som gör sjukt ont, ska köraTens på den strax (hjälper sjukt bra på mig). Låter som det börjar närma sig för dig i vart fall! åh så spännande!

Vad roligt att höra att ni hittills är så nöjda med bb Sophia! Vi har ju inte haft någon kontakt med dem alls än. Har bara sett bilder och läst på hemsidan och pratat med vänner som fött där. Har du koll på hur det funkar med mat på förlossningen och eftervården?
    Du betalar helpension för dig och partner som stannar.. 100kr dygn för dig och 500kr för partner.. Alla måltider ingår och man väljer själv från menyn, maten kommer i portionslådor och sen plockar man själv fram och värmer från kylen..
    Frukosten är buffé!

Kommer ni med bil kan ni parkera närmare och får då betala 40kr dygn med tillstånd man får inne på BB..
  • Nettiis
    Eleonor01 skrev 2016-01-24 16:43:42 följande:
    Stort grattis!! :)

Vilken baby boom det varit denna sista veckan. Känns som om alla kommer nu för att slippa februari ;)

Hur många är kvar???? Å vart e bf listan? Sitter alltid m mobilen....
    Jag är kvar med bf på torsdag.. Ställt in mig på en februari bebis nu.. Känner typ ingenting varannan dag.. Varannan dag har jag små förvärkar..

Men vill ju vara med detta mammagäng! :)
  • Nettiis

Kom nyss hem från BM. Min ordinarie var hemma för VAB. Kändes då bra att få den BM som jag hade under julledigheten..

Allt såg bra ut.. Nu är hon fixerad ordentligt och det är bara att vänta på att det ska starta.. Vi bokade nytt datum i nästa vecka.. Hoppas att vi slipper gå då och att bebis är här.. Men annars blir det Bm besök torsdag 4/2 (en vecka efter bf) och ultraljud 5/2.. Så de känns helt okej och skönt med en plan..

Pratade inte om hinnsvepning då det inte var min ordinarie.. Men tar upp det på besöket den 4/2..

• Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 15:45:12 följande:
    Vad skönt att du fick en BM som du träffat innan. Bra med en plan med, jag har typ samma, ska träffa BM den 29/1 och har sen redan bokat in en tid 5/2 med  UL samma dag, om fina fröken inte tagit mitt vräkningsbesked på allvar. Idag känner jag lite menssmärtor i underlivet... så nåt händer där nere iaf.

Det känns lite konstigt dock, ju närmare BF jag kommer ju mer overkligt och oförberedd känns det att vi ska få en bebis... Jag kände mig mer redo för 10 veckor sedan än nu...
    Åh vad kul med lite känningar! Mina kommer varannan dag just nu.. Men trycket neråt har ökat under dagen..

Känner igen det där med att vara mindre redo.. Jag har varit väldigt lugn inför förlossning och att vi ska få en bebis, men ju närmare jag kommer desto mer nervös och spänd blir jag.. Nyfiken på när och hur det ska starta!
  • Nettiis

Har under natten vaknat av "ägglossningssmärta" några enstaka gånger. Jag har alltid känt av när jag har ägglossning men förvärkar känns väl mer som mensvärk?
    Är detta något jag bör kolla upp?!

• Nettiis
    qatteriin skrev 2016-01-26 11:27:51 följande:
    Det hade jag nån vecka innan bebis kom! Frågade bm om det och det var tydligen helt normalt.
    Okej, spännande då.. Får se om de blir något mer eller om de bara var inatt.. Är ju nära bf nu! :)
  • Nettiis

Nu idag på denna bf dag har jag storstädat hela hemmet.. Har bara badrummet kvar.. Men det får vänta till efter en liten vila..

Har inga känningar.. Bara världens tryck neråt.. Kissnödig jämt och inget kommer när jag springer i panik dit.

Tänkte även bjuda på en bild på min mage såhär samma dag som lillan är beräknad.. Men lägger in via appen så de kanske inte funkar..

• Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-28 15:47:43 följande:
    men va fasen, jag trodde du hade dissat vår deal om 1 feb och låg som bäst och krysta fram en BF-bebis! 

Skönt att få hela huset städat, ska se om jag får samma ork på BF imorgon :)

Vilken fin mage du har!!! 
    Om det ändå vore så :) än så länge är jag med på den 1 feb.. Under vårat VUL i vecka 7 sa vår gynekolog på skämt att den lilla kommer den 3 februari.. Så kanske.. Sen på KUB fick vi inget datum då dom satte datumen på RUL sa dom.. Hur mår du? Känner du av något?

Jätte skönt med städat hem om det skulle dra igång snart. Då har vi ett rent hem att komma hem till.. Sambon har lovat att hjälpa till att hålla det såhär nu tills lillan kommit, hunden hårar så mycket att dammsugaren går en gång om dagen..
  • Nettiis
    amalie79 skrev 2016-01-29 11:29:30 följande:
    Det är jättepraktiskt, men hur tvättar man det vet du det? Massa kräks och grejer i nu
    Vårt babynest tvättas som det är i 40 grader.. Det måste torka plant och ordentligt innan bebis använder det bara :)
  • Nettiis

Mirakel- vad händer?! Inte sett till dig på hela dagen? Är det du som bryter vår pakt? :)

Kommer det en liten bebis på bf dagen eller lurad du bara?! Tänker på er!

• Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-29 23:21:30 följande:
    Nejdå... här händer ingenting.

Var hos BM idag, frågade om hinnsvepning men hon sa att det inte var någon idé, att hon inte gjorde det på förstföderskor. Idag kunde hon rucka på lillan och hon har fortfarande inte sjunkit ner i bäckenet. Känns som jag kommer bli igång satt om 2 veckor....
    Åh, trodde du skulle få din lilla bebis idag..
    Var nästan helt säker på det!

Nu är jag inställd på den första februari, men har också en känsla av att bli igångsatt..

Träffar ju Bm på torsdag, då en vecka över tiden, ska be om hinnsvepning så får vi se vad hon säger.. Ultraljud är inbokat på fredagen.. Hoppas hon vill ut innan detta dock!
  • Nettiis

Tycker synd om er som har problem med sömnen, det är den jag inte ser fram emot alls..
    Jag har haft turen att sova bra nästan hela graviditeten. Mår dock illa på nätterna nu och somnar alltid mellan 00-01. Men har inga andra att bry mig om så jag sover fram till 10-11 på dagen istället.. Sambon går upp vid 04 och släpper ut hunden på baksidan, då sover hunden fram till 12.

Men inatt! Sambon snarkade och blev tyst vid två, vid fem började han om och hunden gick runt och gnällde för han ville ut.. Bad sambon gå upp, han vände sig om.. Så jag gick upp och släppte ut hunden, passade även på att bädda soffan där jag sovit mellan 5.45 och nu.. Känner direkt att detta är för lite sömn, men inget jämfört med er och era småttingar!

Hoppas lillan håller samma dygnsrytm utanför som i magen, då sover hon mest på nätterna!

• Nettiis
    Eleonor01 skrev 2016-01-30 18:48:46 följande:
    Undrar detsamma. Använder alltid mobilen....

Var hittar man gruppen?
    Jag använder oxå alltid appen, men fick gå in via webbläsaren och följa länken.. Sedan gick jag in på de "ämnen" som fanns och valde "lägg till favorit" och nu ser jag dom i appen!
  • Nettiis
    Eleonor01 skrev 2016-01-30 19:23:46 följande:
    Jsg kommet in i gruppen å hittar allt men ingenstans där jag kan lägg till favorit. Familjelivssidor å appar suget verkligen! Av någon anledning ligger jag som admin. Kanske därför det inte funkar?!?!?
    Högst upp när jag gått in på en tråd på höger sida fanns en knapp för att lägga till favoriter.. Hoppas det löser sig..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)