Inlägg från: 20110303 |Visa alla inlägg
  • 20110303

BF Januari 2016 :)

Ja kul att vi har tid samma dag:) längtar så jag blir tokig känns som en evighet med en vecka kvar;) efter kub ska vi börja berätta och det ska bli så skönt att kunna släppa ut magen och va som man e... Ha ha ha!

Seven Costanza skrev 2015-06-20 19:39:38 följande:

Vi ska också göra KUB 29/6! Vill bara vara framme där nu så att man får veta om allt verkar bra. Helst vill jag även göra mkp/fvp men de verkar restriktiva med det så det blir väl att försöka sluta oroa sig om man får ett bra resultat. Det är ju just att det bara är en sannolikhet som oroar mig, dvs även med ett bra resultat KAN ju ens eget foster vara just det som är sjukt. Vill gärna kunna börja berätta för vänner snart för det blir många fester nu under sommaren och är trött på att smyga och bortförklara. Kul att vi har samma KUB-datum!

• 20110303

Kände och såg också en liten kula imorse, så häftigt! Är med v 12,11+4.

Mariii skrev 2015-06-19 10:01:40 följande:

Nu på morgonen när jag vaknade, innan jag gått upp och kissat så kunde man både se och känna en kula på magen!! Är så glad för det, den lilla växer :) Är i vecka 12. Med första barnet kommer jag inte ihåg när jag började få en liten kula, men inte såhär tidigt. Så det är väl som man säger att magen kommer tidigare med andra. Någon annan som har en pytte kula?

Glad midsommar!!

• 20110303

Klart man får gnälla måste va skitjobbigt! Hur har det varit idag? Tycker absolut du ska ringa så du får kolla till den lill* Kram

WiMe06 skrev 2015-06-20 18:08:24 följande:

Varning för gnäll!!

Nu är jag så trött på detta blod, ena dagen brunt, ena dagen en mm liten plutt rött på pappret och nästa bruna flytningar. Varför ska kroppen jävlas på ngt sätt!

Känner mig ju gravid fortfarande, varenda bh är för liten, byxorna går inte att knäppa längre, jag är sjukt trött, humöret går upp och ner som en jojo, jag kan äta som en häst och jag mår illa till och från.

Men varför detta jävla miniblödande hela tiden.

Har inte fått en orgasm på flera veckor men idag fick jag en och genast kom det droppar med blod vid toabesöket efter, så nu blir det inte en enda orgasm mer förän detta lilla knyte kommit till världen. På måndag ringer jag gyn igen och bara SKA ha en tid för att se så allt fortfarande är bra. Kan inte vänta till kubet den 9 juli, det är alldeles för länge.

Man kan ju aldrig börja glädjas åt graviditeten när kroppen gör såhär. Jag vill ju inget hellre än att kunna vars glad och lycklig men just nu är det bara jobbigt när det håller på så här. Vill inte att den här grav. också ska sluta olyckligt. Det lilla ärtan där inne bara måste må bra. Den måste!!!

• 20110303

Om en vecka kan vi släppa magen lös;)

Ja vi gjorde vul först i v7 o då syntes bara hinnsäck sen i v 8 såg vi en liten böna m hjärtslag.

Seven Costanza skrev 2015-06-21 20:51:27 följande:

Hade ni också varit på ett VUL redan? Vi var på VUL i v 10+0 så förhoppningvis är allt fortfarande bra. Vi har också tänkt berätta för folk utanför närmsta familjen efter KUB, så hoppas verkligen att allt ser bra ut så man inte behöver vänta längre. Haha släppa ut magen, ja det kan jag känna igen. Jag har väl egentligen ingen riktig kula ännu utan känner mig mest tjock, men det skulle ändå vara skönt att sluta hålla in magen .

• 20110303

Håller tummarna att du får en tid!

WiMe06 skrev 2015-06-21 21:58:05 följande:

Tack. Igår kom det lite lite vid varje toabesök ungefär, men idag har det varit lugnt faktiskt. Men imorgon tänkte jag ringa min gyn. Hoppas hoppas bara dem har nån tid även att det är semestrar och allt. Vill kunna slappna av och njuta nu när jag ska vara ledig.

• 20110303

Japp * räcker upp handen* :)

hsh skrev 2015-06-22 20:19:41 följande:

Insåg just att jag omöjligt kan dra in magen. Den är 0fan enorm. Nån fler??

• 20110303

Åh vad skönt:)

WiMe06 skrev 2015-06-23 08:29:37 följande:

Har varit på gyn nu och fått det troliga svaret till mina blödningar. Bebisen hade vuxit jättefint, enl mätningen blev jag framflyttad 1 dag, så 10+1 idag hjärtat slog så fint, ser du att den tittar på dig sa läkaren

Troligtvis berodde blödningarna på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde blöda ett tag sa han. Så sexförbud i ett par veckor nu. Men han trodde inte det skulle påverka bebisen så mkt då den vuxit så bra sedan sist. Känns skönt.

• 20110303

Usch nu är det min tur att vara orolig:( fick helt plötsligt ljusbruna flytningar igår morse kom lite hela dan hade även molvärk. Det har jag inte haft på flera veckor.

Idag var det lugnt på morgonen men nu har det kommit mer mörkbruna flytningar o har molvärk igen.

Bar flera tunga hinkar m vatten i måndags vet inte om det utlöste det hela sen idag på fm har vi varit på utflykt så har lyft en del o puttat syskonvagn uppför backar.... Blir en lång helg till måndag o kub.

Ursäkta neggo inlägg.

• 20110303

Bubblor och Emelie86: trist att ni med har dessa flytningar och oro:( jag har kub på måndag så då får jag domen... Tycker att det kommer när jag ansträngt mig så ska skärpa mig imorgon o inte lyfta och stressa omkring.

Hoppas allt är som det ska med våra pyren!

• 20110303

Ja hoppas på det, tack:)

WiMe06 skrev 2015-06-24 13:28:48 följande:

Bruna är väl tecken på att det är gammalt blod, kanske ngt som har legat uppe vid livmodern eller vid slemhinnorna. Håller tummarna att allting är bra med knytet.

• 20110303

Gick med in i v 13 idag. Jag Har mycket växtvärk/ molvärk sen några dagar, nån mer? Jag hade det i början runt vecka 5,6,7 sen inget och nu känns det rejält.

Har ju bruna flytningar med som sagt så vet inte om de två hänger ihop.

• 20110303

Tackar för mig! Konstaterade missfall i fredags som jag då redan va säker på eftersom jag blött som sjutton. V 12+2 va jag i och det gjorde så jävla ont, satt och andades igenom smärtan och kallsvettades. Va nära svimma på toan. Usch har haft missfall i v7 och det här var 10 ggr värre( för mig)

Blev så sjukt tacksam för mina älskade barn som jag redan har:) men vi kommer försöka igen, planen från början va ju att sätta igång under sommaren.

Lycka till allihop!

Seven costanza: håller tummarna för dig på måndag:)

Wime06:lycka till på ditt kub i juli, va det 9? Hoppas du kan ta in graviditeten sen och att du väntar syskon till dina "stora" barn!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)