BF Januari 2016 :)
Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?
Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?
Jag ska göra tul v 28 för att jag medicineras m kortison dagligen å v32 pga gbp op. Förra gången fick jag inga utöver det i v18 så allt ändras hela tiden
Till er som har koll på regler runt föräldrarledighet:
Om jag tar ut 4 dagar FL, ex måndag, tisdag, torsdag och fredag får min man ta ut FL på onsdagen om jag inte jobbar utan bara är hemma utan lön/ersättning?
Tack för alla svar!
Vi ska nog försöka göra så att min man är hemma en dag i veckan de första månaderna för att vi ska få ihop vardagen med sömnbrist utan att nöta på varandra för mycket. Men framförallt för att det känns som man delar mer på myset istället för att bytas av när halva tiden gått.
Har ni några andra tips eller tankar på planeringen av FL?
Det där med SGI:n efter första året hade jag inte tänkt på så det var toppen- bättre att snåla på dagarna första året då ju.
När jag var gravid i v25 förra gången så fick jag sprickor i svanskotan efter en olycka. Inget kul att föda m å nu börjar den göra sig hörd igen. Jävla skit rent ut sagt!!!! Svårt att sitta å ligga....
Idag fick Jag kommentaren e du i v26? Så långt? Ja ja det syns inte ännu. Jag vet..... Suck
Hej, får man hoppa in här fast man inte kan vara med i nån fb-grupp? En annan januari-tråd utan fb jag hittade verkar ganska så... död. ;) Jag är en sån där som håller mig undan såna här trådar tills jag börjar känna mig trygg på att det faktiskt kan bli bebis, eftersom vi haft upprepade missfall innan. Så jag missade tåget lite här, kan man säga, hoppas jag får vara med på ett hörn ändå. Ni verkar vara rätt aktiva här ändå.
Jag är 34 år, maken 37. Vi väntar andra barnet med bf 17/1, storebror kommer att vara nästan fyra år när bebis kommer, han är född i mars 2012. Jag har nyss blivit sjukskriven 25% för foglossning så nu försöker jag få ner mina arbetsuppgifter till 75% tjänst, inte det lättaste tydligen, men jag måste ju hålla för familjen också. Hade svårt när jag väntade sonen också men då var jag arbestlös så jag kunde ta det lugnt. ;)
WiMe; låter som det kan vara foglossning, det är en märklig smärta som inte riktigt låter sig beskrivas tycker jag. Hoppas det blir uthärdligt på jobbet!
Finns inte en chans i världen att jag tar någon spruta! Narkolepsi fick folk efter svininfluensa sprutan. Det är så få som blir mega sjuka att de inte klarar som graviditet om det ens existerar någon. Mitt barn hår på dagis så han lär dra hem allt annat ändå. Bättre att få ett immunförsvar än att gömma sig anser vi iaf. Vår son är sjuk en gång om året å är fyra så nåt rätt borde det ju vara att tänka så eftersom han är så frisk som han är. Alla gör vi olika
För den delen har jag varit med om något mystiskt på tal om vaccin! Min mamma har helt varit emot at vaccinera mig och min bror när vi var små av olika anledningar som jag till viss del kan förstå. Men så har hon alltid tjatat på mig att innan du blir gravid så måste du ta röda hund sprutan eftersom de är skadligt för fostret. Men så blev jag gravid med dottern och hade inte en tanke på vaccinet innan. När jag senare kom till bm och testade så var jag högt resistent på röda hund. Sjukt med tanke på att jag aldrig i mitt liv fått en spruta, eller varit sjuk mer än magsjuka Max 5 ggr i livet och förkylningar. Var likadant denna graviditet, högt resistent mot röda hund och de enda de lan komma ifrån är min mamma som ammat mig, men jag är ju inte 10 år så de borde ju inte sitta kvar.
Alla som är eller har varit anställda på arbetsplatser m kollektivavtal i minst 24 månader inom 4 år har rätt till 10% extra vid fl via AFA. Så alla som tror sig uppfylla dessa kraven gå in på AFA å läs. Min är på kurs å fick precis infon :))