BF Januari 2016 :)
Fixerar sig såhär tidigt? Jag går in i v 32 idag. Usch jag vill inte få delade magmuskler, det får väl inte alla? Jag har hört att magen aldrig blir platt igen utan operation om de delar sig Hur vet jag om jag fått det?
Jag har ingen statistik men jag tror de delar sig lite för de flesta. Och för de allra allra flesta går de ihop igen av sig självt, operation är väl i undantagsfall. Jag vet inte hur man vet det faktiskt, det var min sjukgymnast som bekräftade min misstanke förra gången och den här gången märkte jag det själv. Men för mig blir det ganska extremt - när jag halvsuttit och ska resa mig upp med hjälp av magmusklerna så blir det som ett "tält" över naveln. Och trots detta, och trots att jag trodde att allt maginnehåll skulle ramla ut sist så ont som jag hade, så gick magmusklerna ihop jättefint sist och när jag var hos sjukgymnasten igen efter tre månader pga foglossningen så var mellanrummet borta. Så det är verkligen ingen fara om det händer. Nu är jag ju inte smal och vet inte hur det skulle se ut om jag hade en platt mage som utgångspunkt, men med tanke på sjukgymnastens bedömning så är jag inte orolig.