Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Parkbänksteorier skrev 2015-08-08 13:02:17 följande:

Hej! Har läst här ett tag men inte kunnat skriva då jag tappat bort lösenordet, äntligen fått tummen ur och löst det nu Väntar liten i början av januari, har rul om en vecka och är mixat hoppfull, nervös och livrädd.

Fråga till er: är alla ni öppna med era graviditeter nu? Jagvill dölja det på jobbet ett tag till men det här med kläder är ju hopplöst. Hur klär/ klädde ni er för att dölja den växande magen?

Jag börjar jobba på måndag. Berättade för de närmaste kollegerna efter kub samma vecka som jag gick på semester.

Finns ingen chans att jag kan dölja det så nu kommer alla märka det så ska prata med chefen direkt på måndag. Är pigg och frisk så att göra jobbet blir inga problem men tänker att man ska ju orka i höst med och får planera smart så jag avsäger mig arbetsuppgifterna som innebär att bära vitvaror, släpa tunga möbler och så:)
  • amalie79

Blev flyttad till den 15/1 på rul förra veckan så 17+3 nu. Berättade för båda mina chefer idag, den äldre blev ju som man förväntar sig de ska bli, frågade när jag tänker gå hem och förutsatte att jag skulle vara borta hela 2016. Den yngre, högre chefen, är jämngammal med mig och sa grattis, vad roligt,och äsch, du känner själv när kroppen säger ifrån. Vilket var ungefär den reaktionen jag önskade få, för det är ju min egen inställning.

Ingen annan har kommit på det än av de som inget vet, så är nog inte så stor som jag trodde :)

• amalie79

Förresten så märkte jag i förra veckan att det kommer droppar ur brösten. :D inte så att jag läcker, inte än. Men när de är varma efter ex dusch och jag torkar dem så kommer små kladdiga droppar :) häftigt egentligen även om man hoppas det dröjer innan de börjar läcka på allvar!

• amalie79

[quote=75621042][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-10 14:56:32 följande:[/quote-nick]Stort tack för era grattis, känner mig så glad och framförallt lättad! Låg och höll tummarna samtidigt som jag höll min man i handen och hon hade redan hunnit kolla nästan allt och sagt att det såg normalt ut, så när hon kom till könsorganen och sa att det var en pojke slappnade jag av och grät några glädjetårar Hade blivit lika glad för en flicka men jag har gissat på pojke hela tiden så det var ju kul att det stämde![/quote

Grattis till kommande sonen!

• amalie79

Jag har ingen aning om och ingen känsla heller för vad som är där inne...

Men får jag önska, lite lite, även om det inte spelar roll, så önskar jag mig nog liiite mer att det ska vara en flicka... ;)

Min sambo har trots allt två pojkar innan och även om han säger att näää det gör jag inte så ser jag på honom att han skulle tycka om att få en dotter också. Minns hur glad min pappa blev när tredje barnet var min bror. Han älskade sina flickor lika mycket, det visste vi, men det gjorde saken komplett att få en kille också.

Kanske är det för att min syster med man har tre tjejer, lättare att sätta sig in i hur det skulle vara. I min systers äldsta biotjej ser jag så mycket av mig själv som barn, och alla säger hon liknar mig mest.

• amalie79
    Bubblor skrev 2015-08-10 15:06:11 följande:

Åh vad roligt att läsa om ni som varit på RUL samtidigt som man blir väldigt otålig på att få göra det själv, men två veckor får jag vänta iallafall, men det är bra, då har jag och sambon två veckor på oss att bestämma om vi ska ta reda på kön eller inte för jösses vad vi velar :D Verkar som om de flesta av er tar reda på kön? Min sambo tror att vi har en liten flicka på väg och alla andra tror att det är en pojke, det är nämligen 6 flickor bland våra syskons barn och ingen pojke än så alla tycker det är dags för en pojke :P

I Göteborg får man inte reda på det på rul. Man får boka privat och betala, så var det iaf för några år sedan när min kusin fick sina pojkar.
  • amalie79
    Hame skrev 2015-08-10 15:30:03 följande:

Riktlinjerna för ultraljudsbarnmorskorna är att de inte FÅR undanhålla någon information som föräldrarna ber att få veta, så ser de kön måste de tala om det. Däremot är det inte huvudsyftet med RUL att ta reda på kön, så ser de det inte spontant måste de inte ta extra tid på sig för att titta efter.  

För vår bebis var det ganska uppenbert, så jag hade nog vetat till 99% även om hon inget sett 

Aha hade ingen aning om detta. Vet bara att ingen jag känner här har fått reda på det utan att gå på extra privat o betala för det.
  • amalie79
    Blgebo skrev 2015-08-10 17:00:20 följande:

Jag förlöste en kvinna som hade betalat extra i gbg för könsul, och barnmorskan som gjorde det hade tydligen tvärfel Så föräldrarna hade köpt allt blått, men fick en tjej

Ja jag skulle aldrig betala för det personligen:)

Ha ha så lustigt. Hade för min del aldrig köpt allt blått oavsett kön, jag gillar inte blått alls:D
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-08-11 09:58:29 följande:

Har inte barn i samma ålder som dig utan mina är ju 6 och snart 8 men jag kan lova att det är fullt upp ändå. Vi försöker få våra till att inte komma in till oss på nötterna

Sambons är snart 9 och 11 och sambon går helt enkelt tillbaks med dem om de kommer, vänligt men bestämt. Jag har sagt ifrån alldeles oavsett kommande bebis, vi planerar inte att samsova i första hand ändå, utan för att det helt enkelt inte känns bekvämt för mig att ha så stora barn i sängen. Elvaåringen har lika stora fötter som mig, börjar få päls och väger som en vuxen. De är helt enkelt inga småbarn längre och får finna sig i detta.
  • amalie79

Ja, började igår och det funkar bra. Berättade ju för mina chefer. Trodde de som inte vet skulle fråga men karlar, ingen sa något. Sambon frågade om de är blinda när han hörde det :)

Så det flyter på bra, har klippt gräs i två dagar och det funkar.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)