BF Januari 2016 :)
Åh fy nej är de magsjuka så borde ju kanske deras mamma kunna ta dom. Är ju förjäkligt om du åker på magsjuka nu ju :(
Åh fy nej är de magsjuka så borde ju kanske deras mamma kunna ta dom. Är ju förjäkligt om du åker på magsjuka nu ju :(
Japp, kollade min egen temp nu och har lite feber.
Blä. Men så länge det inte gör ont i magen eller såren är röda så kan jag väl utgå från att det är min version av sambons förkylning? Och vara vaksam på om detta förändras?
Haha ja såhär ser det ut utanför oss, bilden till höger är hur det är vid de andra portarna och till vänster vår port... Livsfarligt när man knappt kan gå från början!
Hoppas du ändå kan komma in lite på ditt jobb, men jag förstår, det är inte så lätt! Jag har inte heller några möjligheter att "hoppa in" utan när jag ska börja jobba så måste det bli regelbundet och det kommer jag nog inte vara redo för på ett tag. Men kickoff låter inte dumt! Jag ska se om jag kke kan vara med när vi har planeringsdag i vår, borde inte vara omöjligt.
Så häftigt det är hur olika syskon kan vara ändå, jag och syrran var väldigt lika som små men i puberteten så försvann det mesta av det, hehe. Mite likheter har vi väl men helt olika färger. Jag har hört nånstans att pojkar ofta liknar mamman mer än vad flickor gör men vet inte vad det ligger för sanning i det. Har också hört att nyfödingar ofta är mer lika pappan, eftersom det haft en evolutionär fördel för att pappan ska knyta an och stanna och ta hand om mor och barn när de är så utsatta efter förlossningen. Låter logiskt, men inte heller där har jag koll på om det finns nån evidens i det. Lite häftigt iaf.
Ja, det borde dom väl? Har inte mamman någon ny lr så som annars kan ta dom?! Är ju inte optimalt med magsjuka hos er! :/
Jag måste vara knäpp men jag börjar redan längta efter sex. Men det lär dröja när jag ser hur det ser ut där nere och hur det känns också...
Vi får gosa och smekas under tiden och hoppas på snabb läkning.
Frågade på förlossningen om jag kommer bli normal där nere igen. Då tyckte barnmorskan att nu har du ditt lilla barn hos dig, bry dig inte om det nu. Det tyckte jag var lite dumt svarat, klart jag vill ha musen normal igen även om jag har bebis liksom.
Sambon och jag har bara varit tillsammans i tre och ett halvt år liksom, inte fan är jag klar med honom än ;)
Vi har ju haft sex under graviditeten precis som vanligt, och så pang, bebis. Vi hade tom planerar lite extra just den kvällen när vattnet gick liksom :)
Hur dåligt är det att sova på rygg egentligen? Jag somnar varje natt på sidan, försöker sova mest på vänster sida, men har den senaste veckan vaknat upp på rygg trots att jag bullat upp sidorna med kuddar... Låter inte alls så bra att ligga på rygg när jag läser att det ska ge sämre genomströmning av blod till moderkakan osv. Tydligen har man hittat samband med plötsligt spädbarnsdöd och sovställningar innan barnet är fött. (ja jag vet att jag inte borde ha googlat!) Vet bara inte riktigt vad jag ska göra för att hålla mig till att ligga på sidan... Vår säng står inte mot någon vägg så jag kan inte trycka upp mig mot väggen heller.
Vilket IDIOTISKT svar rent ut sagt!! Såna där människor borde få en lektion i bemötande. Jag vet människor som fått det svaret fastän de fått sfinkterruptur och har problem flera år efteråt, som gått och haft dåligt samvete över att de inte kan glädjas åt barnet bara för att de lider av sin förlossningsskada och känner att de inte blivit tagna på allvar... Att få ett rakt svar är det minsta man kan begära efter en förlossning. Som vanligt tänker jag att män hade aldrig blivit behandlade på det viset om de fått skador på sitt könsorgan...
Håller med dig att det var skitkorkat svarat. Det hade ju vart mkt mer korrekt att säga att det är för tidigt att svara på men jag förstår din oro och på de flesta så läker det ihop så det iaf nästan ser likadant ut. En av mina bästa kompisar sprack hela vägen hon hade det väldigt kämpigt de första 2 veckorna, sen återgick hon till att träna en massa, tror inte att hon hade så mkt besvär efter de första 2 veckorna vilket tydligen var anmärkningsvärt. Men hon var orolig för om hon någonsin skulle kunna ha sex igen... Iaf nu 2 år senare så säger hon att allt är läkt och som vanligt.
Vad är det för idrotter killarna håller på med? Sambon vägrar allt som de inte i framtiden kommer kunna ta sig själva till. Så exempel Hockey går bara bort. Våra spelar fotboll. En del åkande till träning och matcher ändå, men jag tror att största bonus snart kommer få börja transportera sig själv iaf lite mer än vad han gör idag. Deras mamma har inte heller körkort, så det är inte alltid de kommer iväg till sina matcher. Egentligen är det ju väldigt enkelt att ringa någon av deras kompisar och fråga om de kan åka med dem, men det är inte något hon klarar av att styra upp. Vi låter det helt enkelt bli som det blir när hon har barnen, annars så slutar det med att min sambo ska ta lösa alla hennes problem.
Här har vi löst konflikterna efter att hennes kontaktförbud gick ut, med att vi båda låtsas om som att den andre inte finns. Det funkar fint, så jag hoppas innerligt att hon kan fortsätta hålla sig på sin kant (inte direkt hennes starka sida). Rör hon mitt barn så vet jag seriöst inte vad jag kommer ta mig till.
Låter som att en del i problemet ligger i att din sambo är en riktig föreningsmänniska och kanske förväntar sig att hans ex också ska vara lika engagerad. Om bonusarnas mamma hade vart normalt funtad så hade jag tänkt att man kan kräva att hon skulle se till så att barnen går på sina träningar och matcher och att hon betalar halva avgiften för idrotten. Sen skulle jag inte tyckt det vore konstigt alls om hon istället för att stå i en kall hockeyrink och tittat på träningen vart ute och lekte med tvååringen, gått en promenad, åkt och handlat eller helt enkelt gjort nåt helt annat.
Jag tror att man gör sina barn en björntjänst om man gör en massa saker som man själv inte vill göra bara för barnens skull. Jag tror att det är mkt bättre att hitta saker som man kan göra tillsammans med barnen som både den vuxne och barnet uppskattar att göra. Jag tror att bland det viktigaste man kan lära sina barn är att känna sig trygg och älskade även när de inte får all uppmärksamhet eller allt är på deras villkor.