Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

himw skrev 2015-11-28 21:14:34 följande:

Vi var också köpt en spjälsäng på blocket, tror vi gav 500 för madrass och alla tillbehör och sen har min man skruvat och fixat med ribba och haspar så vi haspar fast den på vår vanliga säng. Känns jättesmidigt- bebisen har en egen säng men man behöver inte gå upp och hämta bebisen på natten.

På tal om black friday så klickade jag hem en sån skötväska som jag trånat efter (Littlephant) med 25% rabatt så då kändes det mer ok :) Maken var och köpte en TV som vi kollat på tidigare (amning i sängen framför morgon-tv är tanken) och han sa att det var stört med folk- hade aldrig orkat trängas nu, kände det redan förra veckan när vi var på Ikea, 1 timme med fikapaus var max. Tänk vad konstigt att man blir så påverkad ändå :)

Dem är så fina littlephant väskorna, skulle också gärna ha en sådan, men nu fick vi ju med en skötväska när vi köpte vagnen så den får ändå fungera, lite för snål för att köpa en ny. Men vad kul att du slog till på en nu.

Har typ inte köpt en enda grej under black Friday, inte varit på stan heller. Jösses, skulle inte reda ut allt folk just nu. :-P
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 01:54:53 följande:
    Så tänkte vi oxå göra. Ta bort ena sidan av spjälsängen och sen se till så den står dikt mot våran säng. Min sambo älskar nämligen att kramas om nätterna (inte riktigt till min stora förtjusning, jag vill helst sova själv) så det finns inte på kartan att lillan skulle ligga emellan oss i ett babynest.
    Haha, okej, då förstår jag att ni inte vågar ha bebis mellan er jag hoppas den lösningen kan funka här hemma, börjar äntligen få dem stora att sova hela nätter i sina sängar så vill helst inte ha bebis mellan oss i sängen heller. Tänkte ha babynestet i spjälsängen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-29 08:26:34 följande:
    Det klarar jag bara jag får lägga upp fötterna efteråt, däremot så är det lite creepy att möta poliser i full mundering med k- pistar i julhandeln på stan nu. Man är inte van vid det! Är inte nojig men vi valde faktiskt bort centrala stan och åkte tvärsigenom till ett annat fint köpcentrum istället
    Oj, ja det förstår jag känns lite ovant, har inte varit i stan här men i ett större köpcentrum utanför och där var det inga poliser. Men du bor ju i en mkt större stad än vi.
    Vi var ju på ullared samma dag dem höjde graden på terrorskalan och dagen efter var det poliser utanför och civila poliser inne på hela ullared. Det är klart lite otäckt tycker jag.
  • WiMe06

Är också vänsterhänt och har aldrig någonsin virkat innan, testade lite häromdagen och youtubade mig fram men testade ju med höger och det var lite krångligt. Kanske ska testa att youtuba virkning för vänsterhänta, kanske är lättare att lära sig.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 13:12:42 följande:
    Jag var i ett köpcentrum igår och handlade lite kläder till bebis (inga poliser). Är väldigt förvånad över hur lite roligt det finns i stl 50 om man ska omlottbodys. Blev två set från hm med body och byxa och sen fick jag en gratis body från kapahal, men de hade inte ens stl 50 i omlott så det fick bli en stl 56 (brun och vitrandig). Sen har jag köpt två väldigt neutrala bodys som jag tänkt skriva "Lillut" på med en lila glitterfärg (är vårt arbetsnamn för lillan).
    Håller med dig faktiskt. Har bonus på Lindex jag tänkt handla lite bodys för men inte hittat ngt roligt alls. Och dem neutrala kläderna tycker jag är urtråkiga!!!
    Har en body att hämta ut på kappahl också men inte hunnit ännu, tråkigt när det inte finns ngt roligt. Kappahl som brukar ha mkt fint annars. Roligt med arbetsnamnet, vi har inte haft ngt.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-29 13:43:14 följande:
    Nej det stämmer nog, det var den nog inte.

Men Gud så söta :)
    Åh, det setet med hjärtan har jag varit och dragit i varje gång jag varit på hm men alltid kommit ut med ngt annat istället, haha. Får nog ta en sväng förbi hm och lägga beslag på ett set.
    Det setet du har med det lilla rådjuret har jag fått med body, byxa och en liten mössa (dock är inte bodyn omlott)

Den randiga bodyn har jag vunnit i en auktion på Tradera tillsammans med en likadan med blågrå och vita ränder.
  • WiMe06

Hur känns halsbränna? Har aldrig haft det tidigare men senaste veckan har jag liksom haft som halsont fast inte som man får vid förkylning utan det har känts annorlunda och sen har det liksom kommit och gått. Kan det vara halsbränna eller är det bara vanligt halsont tro?

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 21:27:23 följande:
    kolla vad jag hittade:

www.youtube.com/playlist
    Oj, haha, dessa måste jag kika närmare på. Du gett mig ett nytt mål, att jag ska lära mig virka
  • WiMe06

Mirakelspektakel, blgebo och Amalie - tack för svar. Kan nog va halsbränna jag fått men skonsam sådan, uppstötningar och känslan ni skrev om i bröstet har jag haft ett tag men aldrig kopplat det till halsbränna, men det hänger kanske ihop med det jag känt i halsen sista veckan.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-29 23:20:28 följande:

Ingen orsak...

Detta kanske är för personligt att fråga men har det förekommit någon diskussion kring det, ska vi kalla det äktenskapliga samlivet, här i tråden. Läste en tråd om en tjej i v 6 som inte vågade ha sex . Verkar vara en hel del som tror att det är farligt, blev förvånad öve är detta för själv har jag inte tänkt alls att det skulle kunnat vara det. Om man inte blivit avrådd av läkare förstås.

Själv är jag som jag nämnt innan vansinnigt kär och i behov av sambon sedan långt tillbaks. :) så för oss är det nästan som vanligt, man får anpassa sig lite bara. Ta lite försiktigare för sllt i kroppen är så mycket känsligare, på gott och ont.

Att bebisen rör sig samtidigt tycker jag inte är creepy som vissa säger för när allt kommer omkring så är den ju just precis resultatet av oss tillsammans... :)

Nyfiken på hur andra ser på det, utan att vilja veta detaljer, så ni tror jag är pervers nu:)

Jag vet allt från vänner som gjort uppehåll helt till de som varit som kaniner- vad är vanligast liksom.

Vårt sexliv har både påverkats och inte. I början hade jag mkt blödningar och då blev vi avrådda att ha sex när det blödde annars var det inga problem.
    Från mitten av graviditeten fram till nu har jag haft en mkt större lust och mannen har märkt av skillnad han också. Men nu bara sista tiden sedan bebis vänt på sig och sjunkit ner så mkt så är det lite svårare så det påverkar en del tycker jag, sexet blir rätt annorlunda då för saker är liksom "i vägen" och som du skrev man får anpassa sig en del, annars har vårt sexliv varit som vanligt. Tycker inte heller det påverkar att bebis skulle röra på sig under själva "akten" men vi har nog fått en bebis som "tar hänsyn" till stunden för det är alltid lugnt i magen under tiden men efteråt är det världens pådrag.
    Hoppas det inte blev to much info.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)