Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Blää blev sååå himla dålig på eftermiddagen! Ont i hela kroppen, 39 graders feber. Sambon tyckte såren såg röda ut så han tvingade mig att ringa förlossningen så jag fick den där antibiotikan.

Står att den går över i modersmjölk o ska endast tas i samråd med läkare ( knäppt, man tar väl inte antibiotika utan samråd med läkare?) och jag talade om att jag ammar och då sa hon att det räknar vi med mer eller mindre. Men känns ändå inte bra ta något som kan påverka honom... Vet ju inte om allt är relaterat till såret, en del är säkert förkylningen, men hoppas att detta tar död på allt. Mår skit just nu ligger och ammar, som tur är så kunde sambon jobba hemifrån imorgon så jag får vila...

Blä, vill bara bli frisk nu!

• amalie79

Japp då var det väl konstaterat att det är magsjuka här också. Tömde hela systemet nu på morgon och så jätteont i magen. Visade sig Arvids gudfar som var här i söndags blivit sjuk från ingenstans igår också. Bara i en ände som tur är än så länge. Bara hoppas stygnen sitter där de sitter, ska duscha av mig och gå och sova lite, sambon tar Arvid så. Bläää.

• amalie79

Sitter upp och mår visserligen inte bra men febern är lägre. Fy vilken natt... Nu sover Arvid så ska försöka äta lite rostat bröd och Coca-Cola...

I natt har han sovit lös mellan oss, kändes inte bra men det bara blev så.

Men vi har fått problemet att Arvid flyttar sig i sömnen. Hittar honom på tvären i spjälsängen och han rullar även från ryggen till sidan och det känns inte bra. Tänk om han får ner näsan i madrassen eller kudden?

Ska man rulla något runt honom, tror ni det är bättre han sover i nästet?

• amalie79

Jag är fortfarande helt på det klara med att det inte blir fler barn, har inte ändrat mig än.

Hade gärna haft en dotter iof men nej, det blir inte så.

Hade jag kunnat vänta 5-10 år så kanske, men den möjligheten har vi ju inte åldersmässigt.

Helst skulle jag vilja att sambon steriliserade sig, men skulle ju aldrig kräva det av honom. Men vi är överens, inga fler barn. Vi har ju trots allt tre. Vi vill ha möjlighet att göra andra saker också, ekonomiskt och tidsmässigt.

Jag ångrar ingenting, hur skulle man kunna göra det, men som jag sagt innan så är detta är inte det enda som ger mitt liv mening. Vi kommer vara 62 och 56 när Arvid tar studenten, då vill jag göra annat med resten av mitt liv :)

Jag har blivit spontangravid 1 gång på 16 aktiva år, helt klart så ör det inget jag behöver vara jätteorolig för. Sambon är ju superfertil då det skulle väl till en sådan för att det skulle hända något. :)

Så vi har börjat prata om preventivmedelsfrågan, gillar inte piller, osv, det bästa hade varit stt knipsa någon av oss:)

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-26 10:58:42 följande:

Hoppas du får behålla frukosten!!

Vilken liten lurifax som rör sig så mycket! Jag hade nog använt nästet i det läget, fördelen med det är ju att man kan samsova säkert med det.

tack, hittills går det bra, ont i kroppen bara, ska upp och duscha lite så man känner sig fräschare
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 11:11:26 följande:

Lägg en handduk under lakanet så kan han inte rulla. Att han snurrar gör ju inget men magen är ju inte så bra. Min tjej gillar inte nestet så det blir hoprullad handduk under lakanet när det börjar. Fast hon sover bredvid mig i sängen som det är nu å det går jätte bra. Sonen gjorde det med. Så länge det inte blir för varmt. Sonen låg mellan våra huvudkuddat där det inte fanns något täcke så kunde han enbart ha som snuttis som täcke

Ja där kan man ju ha honom, är rädd han ålar neråt o försvinner in under täcket bara.

Mm lakanet bra idé! På dagarna ligger han oftast mitt i vår säng och sover, ibland med oss eller själva
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 12:05:10 följande:

Föda skulle jag kunna göra hur många ggr som helst! Det är sååååå sjukt häftigt! Efter två raket förlossningar som gått otroligt bra blir man taggade :) å så e det slut :(

Våra barn måste vara tre för att man ska få bli fosterhemsfamilj. Bra tycker jag!!

Apropå naveln så kan den bli lite kladdig å vätska sig när den trillar av å även lukta illa. Så länge det inte är rött så är det lugnt har jsg fått lära mig iaf :)

Ja precis. Vi mailade en bild på naveln till vår BVC sköterska när Arvids var lite blodig. Ingen fara sa hon bara det inte är rött runt om så får den tom blöda lite.

Lukta konstigt är tydligen också normalt.
  • amalie79

Idag ligger vi bara eftersom jag är sjuk... Sambon är ju hemma så han har tagit honom men jag sa ok till stt han jobbar imorgon för jag är bättre.

Känner mig som en tråkig mamma, tur han är så liten än!

• amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-26 16:08:34 följande:

Haha, så söt! Näsan är väl perfekt att suga tag i.

Vi har en liten katt här idag!

Men så söt <3
  • amalie79

[quote=76271335][quote-nick]qatteriin skrev 2016-01-26 15:33:40 följande:[/quote-nick]Jag tror nån var lite extra hungrig i förmiddags. Hon låg och sov på mitt bröst efter maten men började klättra, haha!

[/

Sådär gör Arvid med sambon hela tiden :) så gulligt

Svar på tråden BF Januari 2016 :)