Inlägg från: Anonym (Inte svårt att förstå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte svårt att förstå)

Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

Anledningen till att det blir irriterat hos många kvinnor är för att dom inte vill att äldre män ska få yngre kvinnor. Man har massa fördelat som kvinna pga sitt utseende som yngre, men när man blir äldre så avtar detta.

Alla vet att utseendet är viktigt hos kvinnor och att män går igång på detta. Om man är yngre så är man oftast snyggare. Det gäller inte alla, men generellt.

Man ser hur impopulärt det är med unga kvinnor och äldre män om man ser alla tummar ner

Anonym (Kry) skrev 2025-02-16 01:02:44 följande:

För att män med en specifik preferens för ungdom knappast blir några bra partners i längden. Alla åldras liksom, så även dessa unga tjejer som hamnar i klorna på ungdomsfixerade män. Tycker det låter väldigt ytligt och ohållbart dessutom. 

Sen finns det en del äldre incelmän med sociala handikapp som aldrig fick nån partner som unga och därför stannat av i sin egen mentala utveckling, något som gör att de fortfarande dras till väldigt unga tjejer och såna män är inte heller nåt att hänga i granen. 

För en del män handlar det också om en dålig kvinnosyn med ett ohälsosamt kontrollbehov de bär på som oftast är lättare att utöva på unga tjejer som saknar erfarenhet och då lättare faller för dessa mäns illvilliga manipulationstaktiker.

Sedan så låter det inte nåt vidare sunt för kvinnor med pappakomplex att söka efter en fadersfigur i manliga partners. Detta resulterar oftast bara i besvikelser då äldre män som grupp knappast vill vara en pappa åt sina flickvänner.

Snarare tvärtom så skulle jag säga att äldre män som dras till mycket yngre kvinnor själva är ganska omogna och knappast förmögna att ta på sig en såpass vuxen roll.

En mogen man dras till mogna kvinnor med ett moget sätt och en mogen hjärna. Det säger sig självt. 

Det mest sunda är att dras sexuellt till yngre. Det är så vi är skapta och har överlevt som art.

Du skriver att vi ska attraheras av hjärnan och i inlägget efter skriver du att tjocka män inte heller är särskilt granna att se på.
    Anonym (Kry) skrev 2025-02-16 02:18:48 följande:
    Finns inget motsägelsefullt i det jag skrivit. Fetma är inte hälsosamt och det är meningen att vi ska dras till hälsa. Ungdomar har inte ensamrätt på hälsa precis.

Sen så nej, det är inte av naturen menat att unga kvinnor ska befruktas av gamla gubbar med sin defekta, undermåliga säd. Då hade vi sett en majoritet av par där åldersskillnaden var större än den vi ser idag. Kvinnor vill reproducera med män i ungefär samma ålder som de själva. 

Och sex handlar inte bara om att reproducera nej. Då tänker man lite som en högstadieelev som just lärt sig grundläggande sexualkunskap. Väx upp istället. 
    Män kommer attraheras mer av just yngre. Sen kan man ha väldigt givande relationer oavsett detta faktum. Dom flesta har en givande relation med en jämngammal partner.
    Anonym (Kry) skrev 2025-02-16 02:25:48 följande:
    Ja - om de själva är omogna och enbart dras till yta. Såna män är inget att ha ändå så. Det tror jag få kvinnor säger emot. 
    Det är ungefär samma retorik som att arbetslösa Roger utan driv, 45år och som sitter i en hyresetta med skulder skulle leva efter devisen; kvinnor som hellre väljer en annan man är ändå ytliga och inget att ha.
    Anonym (Kry) skrev 2025-02-16 02:45:04 följande:
    Vilken dum jämförelse. 

Att välja någon som tar ansvar för sitt liv och sin ekonomi har inget med blind yta att göra utan snarare handlar det om att vara vuxen. Få kvinnor vill ha en relation med en passiv nolla tillika mansbebis. Detsamma skulle jag säga om män gentemot kvinnor. 
    Oavsett om jämförelsen var bra eller inte så är det få män som anser att äldre kvinnor är lika eller mer attraktiva i jämförelse med yngre.
    Anonym (Kry) skrev 2025-03-01 03:48:58 följande:
    Det är ju samma sak, iallafall såsom jag tolkar det. Att leva för dagen/stunden/i nuet handlar ju om att inte se eller planera inför en långskriden framtid utan bara ta dag för dag, i detta fall då med en relation. 

Men som sagt, vissa kanske inte ser nån högre mening med ett livslångt förhållande. Men det blir så ytligt i mina ögon med såna relationer. Och det låter inte genomtänkt eller särskilt engagerande om man verkligen älskar en person på djupet. Eftersom det sannolikt kommer att bli så att man förlorar sin partner mycket tidigt, åtminstone när det handlar om åldersskillnader på 15 plus år.

Betänk också att män ofta dör ett par år tidigare än kvinnor i vilket fall så det blir extra många år om man dessutom väljer en partner som kunde vara ens pappa.

Förstår inte hur man bara kan blunda för denna sanning om det nu verkligen rör sig om äkta kärlek. 

Jag blir ledsen bara av tanken på att förlora någon så tidigt. Leva i decennier som änka, nej tack. Och nej tack till att träffa någon ny när man är relativt gammal och precis förlorat nån. Låter bara okänsligt och återigen - skvallrar om att det aldrig handlade om nån djupare kärlek ändå.

Sen är fula gubbar med fetma och erektil dysfunktion ingenting för mig heller. Män på 55+ lär väl knappt få upp den utan hjälp av små piller. Om de ens har någon sexualdrift kvar då.
    Du försöker och gör det så bra när du förklarar på djupet varför unga kvinnor inte ska ha ihop det med äldre män i det fall dom ändå känner för varandra.

Men sen i sista stycket lyser ändå ditt hat igenom och du klarar inte riktigt av att tygla det på slutet.
    Anonym (Kry) skrev 2025-03-01 04:32:20 följande:
    Än sen då? Vad finns det att uppskatta hos feta gubbar som struntar i sin hälsa och får problem, bl.a. med pillen, till följd? Sån lättja och förakt för livet förtjänar inget annat än hat tillbaka.

Är inte själv nån ungdom precis men gör ändå vad jag kan för att hålla mig så fräsch som det går. Inte fan gör jag detta för nån tjockis med alkoholproblem och gubbsjuka. 
    Du gör vad du kan för ditt eget utseende och vädrar ditt förakt mot män som träffar yngre. Jag tror dessvärre inte att du är ensam om detta beteende.

Mig stör det inte om yngre och äldre män/kvinnor har en kortare/längre relation. Om det finns kärlek så finns det och man kan sällan garantera en relation in i döden oavsett ålder.
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-02 15:14:38 följande:
    Märklig tolkning! Det finns tillräckligt många män så de räcker till för äldre kvinnor också!! Den vanligaste relationen är ju ändå mellan människor i samma åldersgrupp!! 
    Jo, men just kombinationen av yngre kvinna och äldre man tar fram det sämsta i många skribenter på just detta forum. Varför kan man undra?
    Anonym (Oraklet) skrev 2025-03-02 22:19:22 följande:

Haha nä du. Såå vanligt är inte detta fenomen. Tvärtom är det en förkrossande majoritet av skilsmässor som sker kvinnan som  tar initiativet. Där står en övergiven man kvar som ofta vill grabba tag i första bästa kvinna som kommer hans väg.

De flesta går vidare till nya jämnåriga partners +- några år. 
    en promille blir tillsammans med någon mycket yngre. 

Fenomenet tycks leva ett eget liv här på familjeliv. Av någon anledning ska det ältas till förbannelse trots att det är så oerhört ovanligt irl. 

Är det rent av hämnden från de ensamma övergivna männen på dejämnåriga kvinnorna som ni aldrig blev valda av. Säkert många som mer än gärna skulle vilja ha en liten tant att bli omhuldad av. 

jag hoppas era önskningar ska slå in. 

Jag tror det var det mest passivt aggressiva inlägg jag läst på FL.

Inget att bråka om. Äldre kvinnor kan välja yngre män och äldre män kan välja yngre kvinnor. Sen kanske det är mer för tillfällig sex eftersom en glapp på 30år blir jävligt jobbigt längre fram i en seriös relation.

Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?