• trasdockan85

Vilken lön i livsmedelsbutik?

Har haft praktik sen jan i år i en livsmedelsbutik. Denna ligger på en liten ort och därför är uppgifterna varierande. Min chef sa att han ville erbjuda mig en 100% tjänst med start om en månad. Jag undrar vad jag kan få som lön? Tror inte butiken är med i något handelsavtal eller så och vill helst lägga mig på en timlön. Jag har tidigare jobbat som personlig assistent och haft 120 som mest i timmen plus ob. Nu har jag ingen vana innan av att jobba i butik eller utb. Mina arbetsuppgifter kommer nu vara: beställa hem varor från olika företag, kassa, packa upp varor och fronta, sortera iordning fakturor till kunder och butik, köra ut varor till privatpersoner, städning etc. Typ allt eg. Vad kan vara rimligt?

Har jag nytta av facket om dom inte är med i handel? Hur försäkrar jag mig om att få ut ob om jag får timlön? Om jag får månadslön, vad händer om jag jobbar mer än 100%? Om jag lyckas få en fast tjänst, vad händer vid ägarbyte eller konkurs? Vore oändligt tacksam för hjälp! :)

Min ålder är 25.

• Svar på tråden Vilken lön i livsmedelsbutik?
Svar på tråden Vilken lön i livsmedelsbutik?