Inlägg från: Anonym (Syskon som syskon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskon som syskon)

Utomlands resor och bonusbarn

Tycker att det är idiotiskt att gå in i en relation med någon som redan har barn om man inte vill acceptera att han är lika mycket pappa till dom barnen som era gemensamma.

Era barn är faktiskt syskon.

Hans barn blir lika sårade av att inte få vara med sin pappa som era gemensamma skulle bli.

Hur kan man som mamma inte kunna se värdet i alla barn?

Mina "halv" syskon fick aldrig vara med när vi var små och jag tycker att det är så jäkla fel gjort av mina föräldrar så att jag spyr på det ibland.

Acceptera barnen och ta med dom eller stanna hemma.

Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-04-27 22:03:57 följande:

Men om det skiljer över 10 år i ålder så kanske man inte alltid kan åka på semster tillsammans? Tror inte 12 ådringen vill med till finland på mumindalen nästa sommar

Handlar denna resan om Mumindalen? Det är en sak att bli frågad och tacka nej och att inte få följa med.

12 åringen kanske skulle tycka att det är jättehäftigt att få åka till Finland och vara med sina pappa och sina småsyskon.
    Ess skrev 2015-04-28 09:17:37 följande:

Skulle pappan åka ensam med alla barnen?

Förmodligen inte
    Ess skrev 2015-04-28 11:40:03 följande:

Det tror inte jag heller, för det är svårt att få ihop helt praktiskt med fyra barn varav två små som han inte kan ta blicken ifrån två sekunder. Jag tror inte att det blivit så roligt för de stora barnen faktiskt.

Har han inte råd att ta med de stora nu, så lär han inte ha råd att åka ensam med alla fyra heller.

Jag hade hellre satsat på att göra denna resan som dom pratar om, och sen göra något de stora vill och tycker är kul på sommarlovet.

Ja fast du resonerar ju utifrån barnen, det tycker jag inte TS gör.

Hon vill åka av "hälsoskäl" vilket jag tycker är en usel bortförklaring. Det finns solarium att använda för sin psoriasis. Åk om ett år så kan alla följa med.

I vilken familj resonerar man så? Vi kan åka på semester om hälften följer med?

Man har ansvar för alla sina barn oavsett om man börjar en "ny" familj.

Då är barnen en del av den familjen också. Det går inte att säga att vissa barn inte tillhör den "nya" familjen, vad har dom för familj då?

Klarar man inte av det ska man inte sätta fler barn till världen.
Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn