• BioBonus

Utomlands resor och bonusbarn

Anonym (Små) skrev 2015-05-11 11:04:06 följande:
    Då får man ju hoppas att din bonus har en vettig mamma som räknar in bonus i familjen!
    Om du hade haft lite koll på Brumma öht så hade du vetat att hon är en av de där bonusmammorna som inte bara tar fullt ansvar för sin bonusdotter, utan dessutom älskar henne högt och i allra högsta grad räknar henne som familj.
    Att det blir dyrare att åka med en tonåring är ju ganska självklart jämför med att åka med två små barn. Det innebär ju inte per se att man inte tar med tonåringen.... Man kanske väljer att inte åka?
    Du läser glatt in saker i inlägget som inte står.

Den skola som min dotter går på så är de stenhårda på att inte bevilja ledighet utöver loven. Hon går i trean. Så det är nog olika från skola till skola det där.
  • BioBonus
    Anonym (kåäståt) skrev 2015-05-11 11:41:04 följande:
    Jo, jag har koll på Brumma. Jag vet att hon tagit till sig bonus så mkt man bara kan (precis som jag gjort med mina bonusar), det är just därför jag blev så förvånad. Jag har bett om ursäkt, vad mer kan jag göra?

Ja Brumma, du är en dröm bonusmamma, om mina barns pappa träffar en ny så önskar jag att hon var som DU!.! Jag menar det och det har jag alltid tyckt om dig. Hon var väl typ 2 år när du och mannen träffades?
    Men det var inte dig jag citerade. Den jag citerade var Anonym (Små).
  • BioBonus
    Ess skrev 2015-05-11 12:24:36 följande:
    Nu är det så att det finns en förälder till åt de stora barnen som kanske inte alls är med på noterna när det gäller att sjukanmäla barnen.
    Det är hon som får stå med hundhuvudet om kompisarna kommer hem och ska lämna böcker åt barnen.
    Jag tycker heller inte att det är OK att lära sina barn att kringgå regel som gäller för alla genom att tex sjukskriva sig. Då lär man bara sina barn att systemet är till för att lura...
    Men man vet ju att det finns folk som tycker det är helt ok att sjukskriva sig istället för att ta semester. Förhoppningsvis får de också sparken om det uppdagas.
  • BioBonus
    Anonym (:)) skrev 2015-05-11 15:31:29 följande:
    Nu har jag inte läst att enna är föräldern är ledig, då har jag missat det... Men annars ja?!

Våra resor utan barn kostar en bråkdel av vad resorna med våra tre barn gör. Det går inte att jämföra. 

• BioBonus
    Anonym (Tänkengångtill) skrev 2015-05-11 15:52:58 följande:

Jag skulle aldrig ens tänka tanken på att inte ta med hela familjen. Tänk om det va dina barn och din sambo inte ville ha med dom på resan. Jag tycker det är sjukt att man kan välja bort barn som är sin familj. Har man inte råd att ta med hela familjen så får man spara några månader till! Det är inte barnens fel att ni inte har d men det är dom som blir lidande.

Fast pappan är ju helt ok med att inte ta med sina två äldsta barn... 
  • BioBonus
    Anonym (:)) skrev 2015-05-11 17:25:00 följande:
    Så har det aldrig varit för mig... Jag har hittat billiga resor... Vi har klarat oss, jag och min son på 2000kr i fickpengar... Och har det krisat sig har jag tom tagit med mat på resan.. Men på playan har vi hamnat :)
    Ja men hade du, din man och era tre barn klarat er på 2000 kronor fickpengar?
Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn