Inlägg från: Donizetti |Visa alla inlägg
  • Donizetti

Välja kvinnokläder - hjälp

Självklart du ska göra det! Din partner är med på det och då är saken klar. Känner flera crossdressers och det börjar bli allt vanligare att de vågar visa det. Go for it!

• Donizetti

Oj, jag är verkligen ingen expert på värdinneklädsel. Men klänning är aldrig fel, mer figursmickrande än kjol och blus som skär av kroppen på mitten. Klänning är mer feminint och fest, kjol blir lite dresscode kontor.

• Donizetti

Den översta om det är på dagen, snyggt att hälsa våren välkommen med på valborg. De två undre mer för aftonbruk.

• Donizetti

Du måste ha skor! Det är en ensemble att bära klänning. Utan snygga skor till faller hela looken. Testa med bara lite diskret smink, du ska ju inte se ut som en dragqueen. Våga löpa linan ut. Och ordet transvestit låter så illa, man får associationer till orkade, överviktiga farbröder som provar fruns bh i smyg. Crossdresser säger mer vad det handlar om. Vi kvinnor har varit crossdressers i nåt hundratal år nu. I början icke acceptabelt när George Sandes klädde sig i manskläder och rökte cigaretter i långa munstycken. Idag höjer ingen på ögonbrynen om en kvinna går i långbyxor.

• Donizetti

George Sand hette hon bara, inte Sandes. Min smartphone skriver in ord som goddag yxskaft.

• Donizetti
    Bee78 skrev 2015-04-28 12:43:09 följande:

Ja, ok - de var inte så fina heller.

Kan jag ha svarta strumpbyxor till exempelvis den mönstrade klänningen?

Hade inte tänkt raka benen....

Om du inte rakar benen och sätter på dig strumpbyxor så kommer håret att sticka ut mellan maskorna i strumpbyxorna så det ser ut som en tarantelspindel. Har sett kvinnor som har orakat under strumpbyxor. Visst kan du ha svarta strumpbyxor till ljus klänning, har sett många yngre tjejer som har så.
  • Donizetti

Den kornblå går fetbort direkt. Tantig. Men strumpbyxor är väl inga problem? Det är ju bara att gå in i en affär och kolla på vilken storlek som anges på förpackningen. Esprit är ett schysst märke, DKNY, men då går vi upp i högre prisklasser. Har hjärnsläpp just nu och kommer inte på ett enda märke, har hållit på och flyttat hela dagen till mitt paradis på jorden.

• Donizetti

Kunde inte lägga ut bild, har inte lärt mig nya smartphonen än. Det är i Södermanland, det som Selma Lagerlöf kallade Sveriges lustgård i Nils Holgersson

• Donizetti

Ja, jag har bott centralt mitt i stan förut men jag är en riktig lantis som älskar skogen och lugnet.

• Donizetti
    Bee78 skrev 2015-04-29 12:42:44 följande:

Apropå rätt element så känner jag mig ute på lite hal is.

Jag har varken klänning eller skor ännu och festen är i morgon...

Gå ut nu i affärer!
Svar på tråden Välja kvinnokläder - hjälp