• Bee78

Välja kvinnokläder - hjälp

Jag har redan erkänt här att jag är en man som gillar att klä mig kvinnligt.
    Min partner har väl inte jublat direkt men nu har vi ändå kommit till följande:
    Vi ska ha valborgsfest hemma hos mig och hon tycker att jag kan passa på att visa min kvinnliga sida..... känns lite retfullt men ändå lockande.
    Ska jag backa eller leta klänning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 18:21
    Nu har jag sms:at inbjudningar där det står att jag är kvällens värdinna...
    Jag har fått några positiva kommentarer men också förslag att jag ska ha förkläde och förhoppningar om att jag ska vara sexig i kort klänning..
    Roligt ändå att de engagerar sig..

• Svar på tråden Välja kvinnokläder - hjälp
  • Skepparen

Tänk på att inte begå nybörjarmisstaget att dra ut all feminint till dess extrem. Häng på dig en snygg sommarklänning men hoppa över tre kilo kajal och spackel. 

Vet inte riktigt om du ser dig själv som transa eller bara crossdressar lite men det blir ju lite skillnad på det slutresultat du vill ha för kvällen.

Kul att du vågar leva ut dig själv, enda sättet att veta vad man gillar är att prova lite försiktigt.

• Bee78

Tack.

Ja, jag får nog våga säga som det är i butik för jag bör nog prova tänker jag. Risken att en klänning sitter tight över axlarna eller blir för kort känns stor.
    Jag är nog inte en transvestit (ännu i alla fall) men ser fram emot detta tillfälle.

När det kommer till smink och övriga kvinnliga attribut så har jag lite uppförsbacke. Inser att det är mycket jag borde lägga till en klädsel för att det ska bli snyggt och genomtänkt. Skor, smycken...

• Donizetti

Du måste ha skor! Det är en ensemble att bära klänning. Utan snygga skor till faller hela looken. Testa med bara lite diskret smink, du ska ju inte se ut som en dragqueen. Våga löpa linan ut. Och ordet transvestit låter så illa, man får associationer till orkade, överviktiga farbröder som provar fruns bh i smyg. Crossdresser säger mer vad det handlar om. Vi kvinnor har varit crossdressers i nåt hundratal år nu. I början icke acceptabelt när George Sandes klädde sig i manskläder och rökte cigaretter i långa munstycken. Idag höjer ingen på ögonbrynen om en kvinna går i långbyxor.

• Donizetti

George Sand hette hon bara, inte Sandes. Min smartphone skriver in ord som goddag yxskaft.

• Bee78

Du har säkert rätt vad gäller skor!
    Om jag har typ en fodralklänning bör jag ha skor med klack eller? Typ pumps?

• Bee78

Svårt med skor..
    Något sådant här tänker du - eller är de tråkiga?
  • Bee78

Ja, ok - de var inte så fina heller.

Kan jag ha svarta strumpbyxor till exempelvis den mönstrade klänningen?
    Hade inte tänkt raka benen....

• Donizetti
    Bee78 skrev 2015-04-28 12:43:09 följande:

Ja, ok - de var inte så fina heller.

Kan jag ha svarta strumpbyxor till exempelvis den mönstrade klänningen?

Hade inte tänkt raka benen....

Om du inte rakar benen och sätter på dig strumpbyxor så kommer håret att sticka ut mellan maskorna i strumpbyxorna så det ser ut som en tarantelspindel. Har sett kvinnor som har orakat under strumpbyxor. Visst kan du ha svarta strumpbyxor till ljus klänning, har sett många yngre tjejer som har så.
Svar på tråden Välja kvinnokläder - hjälp