• zingoalla

mullig vilka kläder

Har en blivande 6 åring som inte är trådsmal.Har lite svårt hitta bra kläder som sitter bra.hon avskyr jeans provat flera modeller.hon vill helst bara ha joggingtur för det sitter skönast. Klänning går bra men även läggdags är lite trånga i benen.Ni andra med lite mulliga barn vart köper ni kläder? Finns det nån kedja eller märke som är lite vidare/större?

Dottern är 121 cm och väger ca 26

• Svar på tråden mullig vilka kläder
  • MammatillOliwerNoelBebis

Nu har jag varken döttrar eller lite större barn. Men funkar det inte att köpa leggings i en större storlek?

Finns jättefina jeans på me and I, om du inte redan har provat, sök på nätet!

Lycka till!

Oliwer-2010-12-18, Noel-2013-12-31, bf-8/12-2015
  • Gladskit

Min son är inte direkt mullig kanske men han är stor. Han är ett huvud längre och större i kroppen än sina klasskompisar. Han gillar inte heller vanliga jeans utan går helst i mysbyxor fortfarande (är  9 år). Men när han har jeans så är favoriterna baggy-modellen från KappAhl och dessa från nameIT;

http://se.nameit.com/name-it/jeans-stretch/kids-uno-denim-baggy-pant/13103444,sv_SE,pd.html?dwvar_13103444_colorPattern=13103444_DarkBlueDenim&forceScope=

Hoppas länken funkar. Sök annars på baggy denim loose fit jeans

• cosinus

Har du povat kolla jeans på killsidan. Jag får köpa alla jeans till mina väldigt smala söner på tjejsidan så det kanske går att göra omvänt för dig?

Annars så leggins går ju gå upp i storlek och vika upp, eller så kanske det går att köpa 3/4 nu till sommaren i några storlekar större och ha som helt långa. Jag köper ibland vanliga byxor i för liten storlek och har som 3/4 byxor åt mina och det funkar inte på alla modeller men på en del blir det riktigt bra.

Av mina är det bara äldsta tjejen som är 11 som gillar jeans. Killarna tycker att muddjeans är helt ok men helst inte vanliga.

Svar på tråden mullig vilka kläder