Hur mycket sammandragningar har ni?
Väntar 3 barnet och är i vecka 30+3.
Jobbar i färgbutik vilket innebär stå och gå hela dagarna, lyfta hyffsat tunga saker som tex 10L hinkar med färg, kakelpaket och golvpaket.
Ganska stressigt då våran högsäsong börjar from nu..
Hemma har man ju såklart också en viss stressnivå, även om mina barn är så gamla som 8 och 10, men det är ju hela vardagssnurran som rullar med läxtjat, gympapåsar, lappar, aktiviteter..
Min man jobbar tvåskift så varannan vecka hämtar jag på fritids 18.30 o roddar alla kvällsbestyr helt själv.
När jag var på min senaste kontroll så reagerade BM på att jag har såpass mycket sammandragningar som jag har redan.. (som jag känner av så tydligt!)
hon bokade en läkartid och fram tills dess ska jag skriva dagbok..
Började igår och kan kostatera att det är minst en i timmen och en del känns inget mer än att man får stanna upp lite medans andra har den där molande känslan som varje värk startar med när det är dax.
Min svägerska är sjukskriven för sina sammandragningar, medans jag inte funderat så mycket över det förrän jag var hos BM.. "det hör ju till"
Jag är dessutom den där typen som aldrig är sjukskriven, jobbar med feber, jobbade dagen efter jag krockade, inte vill vara besvärlig, har dåligt samvete om jag är hemma om jag inte minst har magsjuka!! så jag är inte den som "gnäller" o känner efter.. så för mig krävs det att någon som BM eller en läkare säger ÅT mig att det inte är bra/normalt osv...
Nyfiken på hur andra i omkring samma vecka upplever det.. samma? mer elle rmindre?
(har sökt gravidpenning för juni och väntar på svar...)