• Titt ut

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Ni som vill följas åt de sista veckorna av graviditeten, från första känningen till förlossningen!
    Här kan vi dela tankar och funderingar om sammandragningar, förvärkar och om förlossningen.

• Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.
  • ekmali

Här är en till som väntar... BF imorgon 25/5. I torsdags 2 cm tapp kvar. Provat allt känns det som. Idag lägger jag mig på soffan med en bok, låt se...

• Moolie
    FruToria skrev 2015-05-24 10:53:40 följande:

[quote=75340424][quote-nick]Moolie skrev 2015-05-24 07:09:06 följande:[/quote-nick]Verkligen! Men det är väl för att man ska vänja sig vid tanken och att alla hormoner ska sätta igång. Tänker på när vi bodde i grottor i öknen och något behövde kicka igång våra moders instinkter. Inga läkare eller psykologer i världen kunde hjälpa en där. Hade man tur hade man en fin mamma själv.

Imorgon blir vi igångsatta, jag och bebis. Ska bli otroligt spännande!! Lite rädd är man ju... Men jag känner mig bekväm med de smärtstillande jag skrivit upp; EDA, PCB och lustgas. Och de icke medicinska tex massage och akupunktur, bad och yogaboll osv. har man ändå. Och man avsäger sig inget för att man har en önskelista. Vilket också är otroligt skönt.[/

Lycka till imorgon !!

Själv Blir jag så frustrerad att det inte bara drar igång...

Ingen livmodertapp och 2 cm öppen, slemproppen borta och bebis långt ner i förlossningskanalen ... Allt är fixat men bebis vill inte ut. Hur klarar folk att gå över 14-21 dagar?

Jag är på plus 2 och känner mig helt deppig :/ jag tror att det nästan är jobbigt när man får för mycket positiva besked av läkare /bm ibland ... Hennes ord är hela tiden " här blir det barn inom 2-3 dagar !!" .. Just de .......

Jag har gått över 16 dagar. Men i förmiddags gick vattnet. Så nu väntar jag på att få ringa förlossningen kl 16 igen. :)

Man känner sig mer och mer handfallen för varje dag som går... Och det är en riktig pina... Jag har inte haft ett ENDA tecken på att förlossningen ska starta heller... Men nu ligger jag med värsta sammandragningarna och är väldigt tacksam för att jag sluppit dem innan! ;)
  • TinkyWinky

Är i vecka 35+5 idag o har den senaste veckan haft en hel del onda sammandragningar eller förvärkar, en dag trodde ja det va på g men de avtog. Har även varit dålig i magen o gjort nr 2 flera ggr per dag. känner även att det ilar mera mellan benen plus det känns som att bebis trycker på både bak o fram.

Även mera ont i ryggen.. så ja hoppas det är på g. vill verkligen inte gå tiden ut. har bf den 22 juni.. 

känns som ja gått över mer än en vecka då ja fick andra sonen i vecka 34+2 o första  kom 3 dagar innan bf.. 

så nu e bebis mkt välkommen.. 

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Lillebror BF, 22 Juni 2015 ★
  • kaplin

Längtar så efter att få bebis i famnen istället för i magen just nu , har en liten fot som konstant trycker på under revbenen på höger sida , det gör så jä..a ont , 36+0 idag

• zorina

Igår kom min kille ut! En 4 kgs klump :). Aktiva fasen tog bara 4 tim så gick snabbt.. Men fan va ont det gör! ?

• zorina

[quote=75340680][quote-nick]majja83 skrev 2015-05-24 09:42:14 följande:[/quote-nick]Om jag va du skulle jag nog ta eda nu medans du inte har så ont för de är ju inte skönt å lägga den när man har som ondast å ligga still.

Lycka till!! Snart har du din bebis på bröstet![/quote

Ja fick ingen slang i ryggen utan dom spruta in ngt som varade i 2 tim bara. Det va klart den bästa bedövningen jag provat!

• FruToria

Grattis :D

zorina skrev 2015-05-25 06:58:42 följande:

Igår kom min kille ut! En 4 kgs klump :). Aktiva fasen tog bara 4 tim så gick snabbt.. Men fan va ont det gör! ?

• TinkyWinky
    zorina skrev 2015-05-25 06:58:42 följande:

Grattis :)
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Lillebror BF, 22 Juni 2015 ★
  • zorina
    TinkyWinky skrev 2015-05-25 09:26:29 följande:

Grattis :)

Tack :)
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.