j a d e d skrev 2015-04-30 02:47:04 följande:
Intressant! Men att upptäcka och utforska sådär är annars rätt kul, och jag tänker att risken att ett vackert skägg alternativt grov stubb skulle dölja en spetsig deghaka rätt obefintlig, man får fria före man dömer när det gäller just skägg
Fast jag kan hålla med om att inte alla klär i skägg, men en fullständigt slät, babymjuk manskind gör mig ledsen.

Tja, jag är väl ett kontrollfreak då som vill kunna se precis allt såsom det verkligen ser ut.
Visst, ett litet, diskret skägg behöver ju inte dölja så mycket men av någon anledning så finner jag skägg i allmänhet väldigt distraherande, alltså, något som avleder mig från resten av ansiktet.
Också tänder jag mycket på en välformad manshaka (gärna utskjutande och kluven med en sån där sexig grop i mitten) och tycker det blir så tråkigt när denna inte syns. Samma med en grov käklinje som jag finner minst lika tändande och maskulin.
Dock är ju det hela i slutändan upp till mannen precis som det är mitt beslut om jag vill gå igenom den plågande proceduren det är att t.ex. epilera benen. Män gör som de vill och detsamma med oss kvinnor.
Håller med ang. din sista mening och kan tycka att en lättare, lite svartmuskig skäggstubb är mer maskulint än en babylen haka.