• j a d e d

Är skägg snyggt?

Yes. Väldigt.

• j a d e d
    Anonym (undrar också) skrev 2015-04-28 17:31:48 följande:

Synd att jag frågade anonymt då ;)

Tack för svar!

Ja varför är du anonym? Är skägget känsligt för dig?
  • j a d e d

Men varför är ni anonyma? Blir det inte väldigt jobbigt detta?

Skägg är najs. Skäggstubb med. Manliga käkben

Okej? Skäms inte.

• j a d e d

Tillåt mig reda ut.

"Fluu" svarade "anonym" med sin åsikt om helkroppsrakade karlar, med anledning av anonyms åsikt om detsamma.

Mkej.

• j a d e d
    Anonym (-) skrev 2015-04-29 17:34:11 följande:

Vilket är ungefär lika dumt som att att svara på frågan: "vad tycker du bäst om, äpple eller päron?".

Jag svarar äpple, Fluu svarar "jaha, men va bra att alla inte är som du, för jag gillar minsann päron bäst!!!"

Haha! Märks att hon är 20 bast!

Jag tycker det verkar som att det är du av er två som lider av 20års-syndromet. Tämligen uppenbart. Du behöver självklart inte försvara din åsikt men det hade ju kunnat vara så att en person med åsikt 1 kunde få utbyte av att läsa vad person med åsikt 2 tycker om samma sak. Typ konceptet med diskussionsforum tror jag. Nu råkade du bli jättekränkt av person två med åsikt och det var ju lite tråkigt men vi kanske kan gå vidare från detta.
  • j a d e d
    Anonym (Alepheron) skrev 2015-04-30 01:30:13 följande:

Jag röstade nej.

Övrig kroppsbehåring har jag ingenting emot men i ansiktet är det helrakat eller lite lättare stubb som gäller för min del. 

Inga skägg eller mustascher som döljer ansiktets former och konturer.

Har sett rätt många män på sistone med de lite yvigare varianterna, typ buskaskägg och jag undrar alltid varför de känner sig tvungna att gömma sig bakom allt detta hår. 

Tror att många av dem helt enkelt har för mjuka och feminina anletsdrag och då tror de att ett skägg ska kompensera för detta och göra dem mer maskulina eller nåt. Men nej tack, den gubben går jag inte på. 

Nää detta låter inte så sannolikt. Skägg ökar ju bara manligheten, men jag tror ju inte det är talibanskägg vi snackar...
  • j a d e d
    Anonym (Alepheron) skrev 2015-04-30 01:47:05 följande:

Ja, det är ju det jag menar. 

Dessa män tycker antagligen att de ser lite för omanliga ut varpå de då "fixar" problemet genom att odla Mattisskägg för att dölja den där klena, degiga hakan eller det svagt definierade käkpartiet. 

Ett kraftfullt och yvigt skägg kan ge sken av att hakan och käklinjen är mer maskulint framträdande än vad de verkligen är.

Herregud, vad fasansfullt. Men du kan ha rätt där. Såg nyligen en karl som alltid haft skägg numera rakad och det var en ganska slapp haka som gömt sig. Ingen styrka. Ganska hemskt att se. Den manliga versionen av wonder-bra typ. Huu...
  • j a d e d
    Anonym (Alepheron) skrev 2015-04-30 01:59:41 följande:

Jo, ingen idé att börja dejta någon som alltid bär skägg, då vet man ju inte vad det är för sorts drag som döljer sig där under.

En annan sak iofs om man dejtar eller är tillsammans med en attraktiv rakad karl som plötsligt bestämmer sig för att odla fram en buske. Då vet man åtminstone att det döljer sig en riktig snygging bakom allt burr.

Låter allvarligt detta. Undrar om jag ska köra skägginspektion på nästa karl eller leva lite farligt
  • j a d e d
    Anonym (Alepheron) skrev 2015-04-30 02:11:04 följande:

Vet inte hurpass seriös du är i dina inlägg här men rätt kul och charmig är du allt ändå 

Jag är jätteseriös, skägg är viktigt, fyller många funktioner (se bild ovan), och är sexigt. Men jag gillar inte talibanskägg eller tomteskägg.

Men om det är lite kortare version kan man ju ana käkpartiet och uppskatta formen och så. Annars får man köra in fingrarna och kolla. Kan gilla en ordentlig skäggstubb med. Ska vara sticksigt. Men har svåra problem med glest skägg, typ koreansk skäggväxt. Blir mest förvirrad av den.

Det är helt nej för dig däremot, på skäggfronten?
  • j a d e d
    Anonym (Alepheron) skrev 2015-04-30 02:29:05 följande:

Nja, jag tycker ju att det är estetiskt mycket snyggare att kunna urskilja själva helheten i mannens ansikte. 

Om ens kille sen fick för sig att låta det växa fram ett skägg eller mustasch av valfri sort så hade jag väl fått respektera detta beslut och istället blunda ibland och se för min inre syn hur snygg han brukade vara som helrakad 

Något jag dock kan säga säkert är att jag aldrig skulle inleda en relation med en man som jag dittills inte sett utan ansiktsbehåring.

Det där med att inspektera och gräva efter de gömda ansiktsdragen är nog inget jag har någon vidare fallenhet för 

Intressant! Men att upptäcka och utforska sådär är annars rätt kul, och jag tänker att risken att ett vackert skägg alternativt grov stubb skulle dölja en spetsig deghaka rätt obefintlig, man får fria före man dömer när det gäller just skägg

Fast jag kan hålla med om att inte alla klär i skägg, men en fullständigt slät, babymjuk manskind gör mig ledsen.
  • j a d e d
    Zarch skrev 2015-04-30 23:02:26 följande:

Provokativt ämne. Luktsaltet åker fram här.

Jag har andats i påse hela kvällen här.
  • j a d e d
    Zarch skrev 2015-05-01 00:55:32 följande:

Moroccan oil-doppat skägg kan också fungera som substitut.

Självklart. Flerfunktion i ett äkta skägg.
  • j a d e d
    Zarch skrev 2015-05-01 01:09:49 följande:

Antagligen. Ett riktigt snyggt skägg kan väl alltid hantera en skäggbiff?

Det är de fula skäggen som misslyckas där. Alltid lika jobbigt när det händer.
  • j a d e d
    Zarch skrev 2015-05-01 01:46:00 följande:

Finns inga fula skägg, finns bara bortskjutna hakor i Beirut och överläppar som får en hare att dansa Smooth criminal. Skägget för män är som botox är för kärringars strama anus, utfyllnad.

Sant. Finns inga fula skägg. Allt skägg är som en extra klick glidmedel i tillvaron. Lovely. Just lovely.

Tack för ohyggliga tankar på strama tant-anusar. Behöver ingen sup för att somna inatt.
  • j a d e d
    Zarch skrev 2015-05-01 02:27:14 följande:

Hm, det tåget har väl antagligen gått.

Ja definitivt. Förlåt, jag ska inte vara äcklig mer ikväll.

Couldn't help it.
Svar på tråden Är skägg snyggt?