• pinjong

Är skägg snyggt?

Anonym (-) skrev 2015-04-28 18:57:12 följande:

Jag gillar renrakade män. Om min man inte rakar kroppen lika väl som jag, så blir det inget ligga.

Vi är väl inga urtidsmänniskor!?

Hmm, så du brukar raka kroppen? Intressant ;))
    Hur går du till väga då du rakar dig på ryggen? Tejpar fast en hyvel på dörrkarmen och gör benböjj eller? Ja det blir ju två flugor i en smäll isf Skrattande
  • pinjong
    Auditanne skrev 2015-05-01 02:10:03 följande:

Känns som att skägg mest är till för att skymma större delar av ett fult ansikte.

Stubb eller slätrakat ska det vara. Helst det senare så en kan beskåda hela härligheten. 

Då kan man ju säga samma sak om smink, att det är till för att skymma större delen av ett fult ansikte.
    Eller varför har 99,99% av alla kvinnor smink?
    Och varför kan 99,99% av alla kvinnor inte gå utanför dörren utan att först ha dolt halva ansiktet med smink?

Skägg är naturligt, det kommer av sig självt vare sig man vill det eller inte. Det är inte nån läkare som opererar in det på alla nyfödda pojkar, utan.....vips så börjar det växa inifrån kroppen.
    Smink däremot är INTE naturligt. Det kommer INTE helt plötsligt av sig självt, utan det är nått man själv måste lägga på för att......ja varför då? Oskyldig
  • pinjong
    Auditanne skrev 2015-05-27 12:35:54 följande:
    Kvinnor sminkar sig för att de hjärntvättats till att tro de inte duger som de är. En ful tjej blir förövrigt oftast inte snyggare med lite kladd i ansiktet.

Skägg är naturligt men samtidigt vet nog de flesta män att skägget förändrar och döljer delar av ansiktet och jag tror en del väljer att dra nytta av detta om de inte är nöjda med sitt utseende.
    Håller med dig ang sminket, sorgligt att det ska vara så.

Visst förändrar skägget ens utseende, och det är väl det som är själva vitsen med att odla skägg, man vill förändra sitt utseende, precis som man ändrar frisyr ibland. Om det sen blir till det bättre eller sämre är ju upp till var och en att avgöra. Men att mena att dom flesta odlar skägg bara för att dölja nån ful del av ansiktet tycker jag är ett konstigt resonemang.
    Många kanske gör det pga att dom verkligen lider av ett fult ärr eller nått sånt, men isf kanske det gör att dom får ett större självförtroende, och det är väl bra?

• pinjong
    Auditanne skrev 2015-05-27 21:16:05 följande:
    Om de har fula ärr i ansiktet så går dessa att reducera med hjälp av modern laserteknik. Att istället sminka sig eller odla skägg för att dölja skavankerna är inte en ärlig taktik. 

Jag tycker att en potentiell partner bör få veta hur mannen ser ut bakom allt skägg innan h*n knyter an med honom på allvar. Samma princip för kvinnor som går med vanan lagervis smink i ansiktet.

Och förresten, om nu en man verkligen skulle vara nöjd med sitt utseende och se sig själv som tillräckligt maskulin, varför skulle han då utveckla en önskan om att odla skägg?

Är inte själva huvudpoängen med skägg att man vill se mer maskulin ut? T.ex. om man har ett mjukt och trubbigt kerub-ansikte i brist på skarpa, definierade manliga drag?  
    Så du tycker det är ärligare att dölja det på ett onaturligt sätt?
    Om man kan dölja det med skägg, eller smink för den delen så är väl det både bättre och billigare, eller?

Sen tror jag du fått detta med skägg om bakfoten.
    Det är väl självklart att en man kan skaffa skägg fast han är nöjd med sitt utseende utan. Fattar inte vad du har fått det ifrån.
    Det har väl att göra med att man ibland vill förändra sitt utseende.
    Det är ju samma sak med frisyrer. Man byter frisyr ibland för att man vill se lite annorlunda ut mot vad man brukar. Betyder ju inte att man är missnöjd med sitt utseende man hade med sin gamla frisyr, man vill bara ändra sitt utseende.

Och sen det med att man skaffar skägg bara för att se mer maskulin ut, ja skägg ÄR maskulint, växer bara på män, inte på kvinnor. Men återigen, det MÅSTE ju inte betyda att man känner sig mindre maskulin utan skägg.  

Fast om nu så är fallet, att man känner sig mindre maskulin utan skägg och vill skaffa det för att känna sig mer manlig, vad är det för fel med det?
    En del kvinnor skaffar större bröst för dom vill se mer kvinnliga ut, men om det får dom att må bättre så är väl det bara bra?
Svar på tråden Är skägg snyggt?