Uppkörning imorgon
Uppkörning imorgon. Vad ska jag tänka på?
Uppkörning imorgon. Vad ska jag tänka på?
Håll huvudet kallt. Lita på din förmåga. Tänk på att inte glömma basala saker som högerregeln
Tänk att du kommer klara detta. Glöm inte stoppskyltar, rödljus och övergångsställen etc även om du blir nervös. Åk inte för fort men heller inte för sakta. Ta kontroll och lycka till!
Ta det lugnt!
Även om du skulle få motorstopp eller glömma blinkers är det inte hela världen! De tittar på helheten - glöm inte det! Lycka till :)
tack för tipsen!
Man FÅR göra fel!
Det är helt okej att få motorstopp, blinka åt fel håll, lägga i fel växel osv så länge du inte gör olagliga fel eller blir en risk för andra förare.
Själv fick jag motorstopp strax före jag stannade i en korsning, hade för hög växel i och bilen kurkade ur. Och fick ta om parkeringen säkert tre ggr när jag skulle parkera på p-platsen vi utgick ifrån. Jag blev godkänd ändå!
Om du märker att du gör fel- säg det då ist för att låtsas om ingenting så de ser att du vet vad du ska göra.
Tänk på att under en uppkörning är du helt ansvarig som förare och ska vara den som tar beslut. Prövaren kan be dig köra någonstans, men du själv ska fatta beslut och manövrera säkert. Som någon sade, man får köra fel, få motorstopp och annat och ändå bli godkänd om man uppvisar ett korrekt beteende i situationen och löser den på ett trafiksäkert sätt.
Nååå.... Hur gick det?!