• Vyssanlull

Hjälp, brustna blodkärl i ögon, vad göra?

Hej!
    Jag har länge haft röda strimmor i ögonen, det är väl brustna blodkärl antar jag efter att sökt lite info kring det. Blir lite torr i ögonen ibland men har inga direkt problem med detta. Blir varken bättre eller sämre med linser. sover, äter bra, men dessa försvinner inte. Och det är så FULT! Lider verkligen av detta, tycker alla andra har så fantastiskt fina vita ögonvitor och mina är helt rödstrimmiga. Finns det något, vad som helst typ, man kan göra åt detta? Börjar bli desperat... Rynkar på näsan

• Svar på tråden Hjälp, brustna blodkärl i ögon, vad göra?
  • Näckrosen

Röda strimmor är ögats blodkärl. Blir det rött mellan dem har man en blödning. Annars är det som det ska vara.

• Vyssanlull

Det är inte rött mellan strimmorna, men strimmorna är röda o syns så bra. På de flesta andra människor syns de ju inte?? 

• Fia 28
    Vyssanlull skrev 2015-04-29 16:28:20 följande:

Det är inte rött mellan strimmorna, men strimmorna är röda o syns så bra. På de flesta andra människor syns de ju inte?? 

Mina syns nog. Har man större ögon så mera av det vita syns, så syns ju även mer av blodkärlen. Helt normalt.
  • Vyssanlull

Men finns det nåt att göra åt? Tycker det ser lite ofräscht ut. Är även lite lite gul på ögonvitan på nåt ställe, alltså inte över hela vitan men nån liten fläck. Vad kan det bero på?

• Fia 28

Nej du kan inte göra något åt dem.
    Är ju svårt att veta hur det riktigt ser ut utan bild, men antar du överdriver och det ser helt normalt ut.

• Näckrosen

Jag har ytliga blodkärl som "ploppat ut" i små bubblor (en under varje öga) på undre ögonlocket. Det går inte att göra något åt, säger min läkare.

Jag märker att folk stirrar på dem och de ser äckliga ut. Men det är bara att acceptera att vi är skapta olika.

Svar på tråden Hjälp, brustna blodkärl i ögon, vad göra?