• Harmoniliv

Saknad...hjälp!

Min dotter gråter efter sin pappa konstant..

Till en början med så har vi varannan vecka och varje gång han ska lämna över henne till mig så klamrar hon sig fast vid honom, tårarna sprutar och meningar som "lämna mig inte", "jag vill vara hos dig" och "jag älskar ju dig pappa" utdelas.. Där står jag på ett hörne och känner mig som djävulen själv som strax ska ta henne ifrån sin pappa..

Jag känner mig så himla hemsk..:(

Sen när hon är hemma hos mig så hittar vi på en massa roligt och jag ser till att hon mår bra men rätt som det är så kan hon börja gråta från ingen stans och säga att hon saknar sin pappa..

Vid nattning så kan tårarna med komma fram och sen är det igång, då vill hon hem till sin pappa..

Hon kan även fråga mig hur lång tid det är kvar innan hon får träffa sin pappa igen och blir ledsen över att det är för lång tid om jag säger ex att det är tre dagar kvar..

Min dotter är snart 5 och det tog slut för 4 år sedan.. Innan har det gått jätte bra men sedan ett halv år tillbaka så har det bara blivit värre och värre..

Vad gör jag för fel? Vad ska jag göra? Jag älskar ju henne så himla mycket och skulle göra vad som helst för henne..

Veckorna jag har henne är dom bästa veckorna men nu det sista har jag känt mig så värdelös..

Någon som varit med om liknande? Hur löser man sånt här? :(

Ledsenmammi
  • Svar på tråden Saknad...hjälp!
  • Anonym (m)

Kan ni inte försöka bytas av med kortare intervaller istället för hela veckor? Hon kanske saknar dig när hon är hos pappa..

• Anonym (C)

Som föregående skrev verkar vara ett alternativ. Istället för vv så kan ni kanske pröva typ 3-4 dagar hos vardera förälder. Blir inte så länge för flickan att vänta på att då fara till den andra föräldern då.

Och ta det inte personligt, just flickor i den åldern går igenom en fas då bara pappa duger. Min flicka var precis likadan. Hon är 6 nu och fortfarande pappas flicka men inte på ett lila extremt och märkbart vis :)

• Anonym (-)

Precis! Istället för 7-7, så kanske ni kan köra på 4-3-3-4 eller nått?

Lider med dig. Tror inte du gör något fel. Hon är nog bara inne i en "pappafas". Hon älskar dig och saknar säkert dig när hon är hos sin pappa.

• Harmoniliv

Smart att dela upp 3-4, 4-3 dagar.. Har aldrig tänkt på det.

Dock jobbar jag i vården och det innebär en massa kvällar och helger..

Nu har även min chef gjort som så att jag jobbar alla helger och kvällar då jag inte har henne och den veckan jag har henne så är det vardagarna mån-fre, dag pass..

• Anonym (C)

Hm, ja tiderna inom vården är knepiga! Men säg som det är till din chef eller finns alternativet att jobba renodlad natt? Då är du ju ledig flera dagar i sträck. Jag jobbar natt och tycker det passar utmärkt i småbarnsåldern.

• mammalovis

Ni kan inte bryta din vecka tillfälligt ett tag med att hon får träffa pappa några timmar mitt i veckan eller att hon får ringa pappa, om det är svårt att byta upplägg, tänker jag.

För dotterns del kan det ju vara så att hon bara vill kolla att pappa mår bra. Du får prata med dottern och har du en bra dialog med pappan kan du ju höra hur hon är hos honom. Hon kanske behöver tätare byten en period.

Min dotter på 4 år hinner tydligen sakna mig och vilja hem från pappa trots att hon bara är där 9-16 ... Här saknar hon mest pappa när vi är i konflikt. Då är hon för upprörd för att ringa, men är hon lugn har det hänt att vi har ringt.

Svar på tråden Saknad...hjälp!