• Anonym (Ledsen_idiot)

Han fyller 50 och jag sitter ensam?

Jag har ett mycket udda förhållande men blir alltid utesluten på stora födelsedagar eller annat.

Jag duger tydligen bara selektivt.

Det här är den största födelsedagen och jag känner spontant inte lägga någon energi på honom trots att han helt plötsligt börjar prata om vad han önskar att han hade - dvs försäker få mig att köpa det åt honom.

Jag känner så här: han har inte sagt ett ord om hans födelsedag... Han försöker plötsligt dra med mig på andra saker (Ja Majbrasa och sånt skit) som han annars aldrig skulle gå på.

Det känns som om han försöker kompensera mig med tid istället för hans födelsedag så att hans samvete ska lätta.

Jag känner spontant att jag inte ens ska säga grattis utan negligera hans dag totalt. Jag kommer inte ge någonting om jag inte får komma? Varför ska jag bry mig och ge paket när jag inte duger eller får komma?

Jag har en familjemedlem som fyller år några dagar senare och om jag inte fått komma så känner jag skarpt för att festa hela den kvällen + att lägga extra stort krut på släktingens födelsedag istället....

Jag känner mig så sviken och jag vill inte gå på någon jävla majbrasa....

• Svar på tråden Han fyller 50 och jag sitter ensam?
  • Anonym (Ledsen_idiot)

Det var en mycket bra fråga.

Jag vet faktiskt inte. Mitt svar gäller samtliga frågor ovan.

• Anonym (Tänkpådigsjälv!)

Men varför i hela friden är du tillsammans med denna gubbe? Dumpa mannen, du är värd en mycket bättre man, som älskar dig för den du är !

• Griseknoen35
    Anonym (Ledsen_idiot) skrev 2015-04-29 22:21:15 följande:

Det var en mycket bra fråga.

Jag vet faktiskt inte. Mitt svar gäller samtliga frågor ovan.

En present kan du ju ge honom.. Dumpa honom på 50 års dagen och gå ut med vänner och roa dig ordentligt efter det. Du förtjänar en man som faktiskt vill vara med dog, fira födelsedagar osv med dig.
  • Anonym (Mer?)

Vad är det mer för annat du blir utsuten från då?

• Anonym (Ledsen_idiot)

Det visade sig att en av barnen tydligen har något emot vår relation.

Tyvär är jag inte dum nog att tro det är hela sanningen.

Ungarna är dessutom vuxna och jag har väldigt svårt att tro att jag skapar sånt obehag hos nån av dem. Sånt känner man på sig. Jag är en sansad person och brukar gå ihop med dom flesta...

Dumpa som present present? - Jo jag har ju min chans idag. Ja, jag ska ut och festa och det lovar jag på hedersord...

• Anonym (Ej älskvärd sambo)

Min sambo fyllde år och valde att gå ut med jobbet, fast han visste att jag fixat biljetter till ett av hans favoritband + bokat hotell med "det lilla extra" som jag visste han skulle uppskatta. Han gjorde klart att arbetskollegorna betyder mer än vad jag gör. Jag skiter numera i hans födelsedag till hans stora undran...
    MEN kräver att han på min kommer med "det lilla extra"....

Jag gav bort biljetterna och hotellnatten till en kompis.

• Anonym (Ledsen_idiot)

Karlar är rövhål. Ska skaffa en flickvän istället.

Så mycket enklare - helt seriöst menat.

Svar på tråden Han fyller 50 och jag sitter ensam?