• jhk88

Någon mer som planerar bebis 2017?

Jag längtar som en galning efter att få skaffa ett till barn till mina två små på 4 och 2 år!! Dock pluggar jag (är klar januari 2017) och vill gärna plugga klart och ha en fast inkomst när nästa kommer så att jag får en ännu bättre SGI än vad jag har haft med mina två andra barn. Men jag längtar verkligen ihjäl mig! 

Finns det fler som planerar barn runt 2017? 

Ha det gott! 

• Svar på tråden Någon mer som planerar bebis 2017?
  • Mila

Jag och min sambo planerar att försöka bli gravida om ca 1 år, för han ska börja plugga nu och kommer då vara klar tills barnet kommer :) Vi har varsitt barn sedan innan på 4 och 5.

Jag funderar lite på hur man ska göra nu med preventivmedel. Jag har extremt konstig menscykel när jag inte äter tex p-piller. Och kan tänka mig att det kommer vara svårt att pricka in ägglossningen. Funderar lite på de där nya man kan göra med att mäta tempen. Att man kanske ska börja med det i vår någon gång, för at ha koll på ägglossning osv.. Lite tankar bara Skrattande

• tinis

Hej!

Jag o sambon bestämde häromdagen att det är dags att försöka skaffa ett syskon med verkstadsstart i sommar . så hoppas på ett vårbarn ????

Vi har en dotter född 2014.

Jag pluggar också , kör på 50% distans nu o kommer fortsätta gör det i ett år till. Det passar bra med syskon snart. Vi har precis köpt hus, båda har jobb plus att jag pluggar så vi är ganska så precis där vi vill vara i livet ?

• tinis

Hej!

Jag o sambon bestämde häromdagen att det är dags att försöka skaffa ett syskon med verkstadsstart i sommar . så hoppas på ett vårbarn

Vi har en dotter född 2014.

Jag pluggar också , kör på 50% distans nu o kommer fortsätta gör det i ett år till. Det passar bra med syskon snart. Vi har precis köpt hus, båda har jobb plus att jag pluggar så vi är ganska så precis där vi vill vara i livet

• jhk88

Hej, vad roligt med bebisverkstad med start i sommar! Hoppas det tar sig snabbt för er! =) 

• Tosson

Åh vad det är svårt med den här längtan ibland! Vi ska inte börja föröka före till hösten, p.g.a. en sedan länge inbokad resa där en graviditet inte skulle funka. Men ibland har jag bara lust att skita i resan och hoppa i säng istället :p Får försöka tänka att några månader går fort. Hur gör ni andra för att hålla längtan i styr?

• Teresiat

Här är en till! Vi ska försöka lite i höst eller sensommar. Tar dock ut spiralen om två veckor så cykeln hinner bli regelbunden. Har ett barn sedan innan som är 1,5 år:)

• jhk88
    Tosson skrev 2016-05-18 21:29:05 följande:

Åh vad det är svårt med den här längtan ibland! Vi ska inte börja föröka före till hösten, p.g.a. en sedan länge inbokad resa där en graviditet inte skulle funka. Men ibland har jag bara lust att skita i resan och hoppa i säng istället :p Får försöka tänka att några månader går fort. Hur gör ni andra för att hålla längtan i styr? 

Hösten är här snabbare än du anar ;) Samt att det finns ju inget bättre än att kunna göra nästan vad som helst och vad man vill under en semester, utan att tänka på om det är bra eller ej för bebis. Härligt att det bara är månader kvar tills bebisverkstad börjar! <3 

Det är jättesvårt med den här längtan ibland... Dock pluggar jag för fullt och har precis skrivit klar och lämnat in c-uppsatsen, så det har varit fullt fokus på den hela denna termin. Nu börjar det lugna ner sig igen och jag känner att längtan efter ett till barn är väldigt stark. Men nu känner mannen att vi ska vänta lite ytterligare innan vi skaffar vårt sista barn... Vilket är otroligt jobbigt samtidigt som jag vill att båda verkligen ska vara med på att starta bebisverkstad. Så vi får se när det blir vi skaffar ett till barn.
  • jhk88
    Teresiat skrev 2016-05-19 17:03:29 följande:

Här är en till! Vi ska försöka lite i höst eller sensommar. Tar dock ut spiralen om två veckor så cykeln hinner bli regelbunden. Har ett barn sedan innan som är 1,5 år:)

Vad roligt att ni startar snart! <3 Hoppas att din mens blir regelbunden snabbt =) Lycka till!
  • jhk88

Just det, jag gör det nog bara svårare för mig med min längtan efter bebis iaf... Jag går in på typ kopbarnvagn.se och klickar i alla saker jag vill ha när jag är gravid igen och under bebistiden... Det är ju så roligt att bebisshoppa! ;) Har gjort en lista på allt jag vill ha och kom upp i en inköpslista på 30 000 kr :D :P Haha! 

• AngelandDevil

Här är en till som planerar bebis under 2017! Drömmer

Svar på tråden Någon mer som planerar bebis 2017?