• Anonym (Kvinna)

"hen" går fetbort!

Jag avskyr folk som prompt ska använda sig av ordet "hen". Det är direkt jobbigt att läsa den typen av inlägg. Vart tog den gamla svenskan vägen? Det finns vissa, väldigt få som klarar av att använda ordet utan att jag stänger ner tråden. Men dessa är få.., dvs få eller nästan inga. Ordet är svårt att använda på ett korrekt sätt och det ser direkt töntigt ut. Personen som använder ordet verkar skitnödig, helt enkelt. Men visst, ordet är ju med i SAOL och det spelar egentligen ingen roll vad jag egentlige tycker. Det vet jag. Men ett exempel på missbruk: -"min son gjorde si och när jag sa till "hen" att göra såhär ..." Öh? Jag hatar det!! Skulle aldrig läsa en bok som använder sig utav "hen", aldrig never aldrig!

• Svar på tråden "hen" går fetbort!
  • Frontline

Oki doki...

Gillar heller inte det ordet så då är vi två...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Kvinna)
    Frontline skrev 2015-05-01 01:07:12 följande:

Oki doki...

Gillar heller inte det ordet så då är vi två...

Då är vi iaf 2. Alltid något
  • Frontline
    Fiona M skrev 2015-05-01 01:19:41 följande:
    Vem säger son och hen, och varför?
    Ja skål på dig med...
  • Anonym (Kvinna)
    Fiona M skrev 2015-05-01 01:19:41 följande:

Vem säger son och hen, och varför?

Ja, det kan man ju undra. Det undrar jag också.
  • Anonym (tycker)

Då är vi fyra. Hemskt att även journalister på respekterade tidningar anammat ordet och använder det flitigt bara för att.

• BCH52
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-05-01 01:03:00 följande:

Jag avskyr folk som prompt ska använda sig av ordet "hen". Det är direkt jobbigt att läsa den typen av inlägg. Vart tog den gamla svenskan vägen? Det finns vissa, väldigt få som klarar av att använda ordet utan att jag stänger ner tråden. Men dessa är få.., dvs få eller nästan inga. Ordet är svårt att använda på ett korrekt sätt och det ser direkt töntigt ut. Personen som använder ordet verkar skitnödig, helt enkelt. Men visst, ordet är ju med i SAOL och det spelar egentligen ingen roll vad jag egentlige tycker. Det vet jag. Men ett exempel på missbruk: -"min son gjorde si och när jag sa till "hen" att göra såhär ..." Öh? Jag hatar det!! Skulle aldrig läsa en bok som använder sig utav "hen", aldrig never aldrig!

Ok, ord som används fel kan vara ett irritationsmoment i vardagen. Men "hatar"! Jag tycker att man ska tänka på vilka ord man använder när man vill uttrycka ogillande.
  • Anonym (Kvinna)
    NKmamma skrev 2015-05-01 01:36:40 följande:

Då är vi tre.

Härligt!
Svar på tråden "hen" går fetbort!