• Auditanne

Skrevande män problem i T.-banan?

Meebo skrev 2015-05-01 12:27:16 följande:

Jag som kvinna har alltid suttit så i hela mitt liv.

Att sitta med benen ihop eller korsade är rent ut sagt förjävla obekvämt och känns fel, fel, fel.

Men visst sätter jag ihop benen OM det kommer någon som ska sitta brevid mig, absolut.

Vilket tyvärr många män inte har vett att göra och det värsta är när de sätter sig bredvid en med bresande ben och armar så man tvingas kura ihop sig till en lite boll för att slippa få deras armbågar i sidan och knän mot knän.

Ni hänsynslösa män som tränger er på bussar, vagnar eller t-bana utan att ens tänka på det - sluta upp med detta omgående och bli mer hänsynsfulla! Så satans tröttsamma är ni!
  • Auditanne
    Zerc skrev 2015-05-03 02:37:52 följande:

Är själv kvinna, normalbyggd. Och jag har faktiskt aldrig sett detta som ett problem. Även om en kille råkar nudda mig lite med sitt ben så sitter inte jag där och tänker: Men guuuud vad respektlöst att han sitter sådär och nuddar mig!

Herregud, tror ni på riktigt att killar sitter sådär bara för att jävlas? Och tycker ni att det är så himla obehagligt att era knän råkar nudda varandra lite bara för att ni inte känner varandra? 

Det är väl en grej om en kille verkligen sitter och pressar ut benen så att han klämmer till ditt knä så att det gör ont, men det har jag personligen aldrig varit med om.

Tänk på att vi alla har lite olika personliga gränser och för vissa bringar det obehag att sitta nära någon en längre stund och känna kroppsvärme från en vilt främmande människas kropp. 

Inget konstigt med det egentligen. Känner en hel del personer som delar dessa obehag.
    Nej, visa hänsyn, håll er inom er egen zon och sitt inte med kroppen utfläkt likt trasdockor. 
Svar på tråden Skrevande män problem i T.-banan?