Inlägg från: isolande |Visa alla inlägg
  • isolande

syskonvagn hjälp?!

Berije skrev 2015-05-04 13:53:25 följande:

Som det set ut nu blir det nog en donkey just för att sittdelarna går att ha både framåt och bakåt. Vi bytte till sittdelarna med storebror när han var 5månader och det känns lite tidigt att ha en sån liten framåt.. Men donkeyn är bara så fasligt dyr!! Det är nackdelen. Och sen att jag hört att den är då liten. Hur stora barn har ni i eran donkey?

Har du kollat emmaljungas double Viking? Jag föreställer mig att den är som Donkeyn fast inte lika dyr. Kronan har någon liknande oxå.

Annars finns det Emmaljunga Twin Nitro oxå. Då har du inte ergositsarna, men å andra sidan en gemensam suflett. De säljs nog inte längre men du kan säkert hitta dem begagnat.
  • isolande
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-05 01:05:57 följande:
    Jo den är dyr. Två sittdelar och en liggdel ligger runt 10-12 tusen och sedan kanske man vill ha tillbehör. Så uppemot 12-16 tusen
    Ok, tänker mig fortfarande att Donkeyn är ännu dyrare.... Men hur som helst så kan man kanske hitta båda vagnarna lite billigare på Blocket?
  • isolande
    FrauCasio skrev 2015-05-05 12:27:10 följande:
    15600 kr kostar en donkey duo. Helt utan tillbehör.

Som sagt en mer usel vagn får man leta efter. Den vagnen är inget att ha med tanke på vädret i Sverige. Kanske funkar den typ i Australien men aldrig här. Vagnen är gjord av typ tunnt tyg, ingen är vaderat och mjukt. Sittdelen vid gumpen är minimal och barnen hänger och klamrar sig fast, obekvämt för dem. Liggdelen är helt otät, vind och regn tar sig lätt in då locket bara ligger på utan att fästa och det glappar hela tiden. Hela vagnen sätts på med karrborrsband. Helt usel vagn. Suffletterna är tunnare än tunt.
    Jag har oxå dåliga erfarenheter av bugaboo (Cameleon). Fattar inte varför man köper en så dyr (dålig) vagn när det finns andra som är mycket billigare och mycket bättre Drömmer
Svar på tråden syskonvagn hjälp?!