• Halex

    Tatuera Håkan-citat

    Halloj! Är en kille i 20-års åldern, som har funderingar på att tatuera ett citat från en av håkan hellströms låtar. Detta är tänkt på underarmen. Jag skulle bara vilja veta era första tankar kring detta, vad det än är, eftersom det inte är det vanligaste av tatueringar på killar!

  • Svar på tråden Tatuera Håkan-citat
  • MEE83

    Det beror sig på vad citatet är. Helt ok om det faktiskt har någon innebörd, Håkan har ju skrivit en hel del bra grejer, så visst kan det funka. 

    Har själv funderat på att tatuera en del av en dikt från den engelske poeten William Ernest Henley, som jag tycker är fantastisk och även sann, utifrån mitt sett att se på livet och världen. 

  • Halex

    Jag funderar på "Ge mig en kyss innan du går, att bygga en dröm på". Detta då det kommer från enligt mig, en av hans bästa låtar! 

  • XEmmabus

    En rätt lång mening. Får inte bli för pluttrig, för då kan man inte läsa vad det står och med tiden blir den mer oskarp. Och den tar ju rätt stor plats om man inte ska göra den för liten.

    Var hade du tänkt dig den? På armen?

  • fjanten

    Bara du inte gör som en av mina vänner haha... Han tatuerade in "Ibland är en dröm det finaste man har" på bröstet, fast cittet är ju egentligen "ibland är en LÖGN det finaste man har"....

  • XEmmabus

    Har du några andra tatueringar?

    Rådet jag brukar ge till dem som tatuerar sig för första gången är:

    Skriv ner/rita precis hur du tänkt dig din tatuering, vilka eventuella typsnitt i bokstäver, färger i motiv samt exakt var du tänkt göra tatueringen.

    Om du sedan inom ett år ångrar någonting såsom var den ska sättas eller motiv, startar ett nytt år från den dagen. När inga ändringar gjorts på ett år - då kan du göra tatueringen. Jag har "räddat" flera stycken med denna regel från tatueringar de ångrat innan de hann göra dem..

    Det kan tyckas vara länge att vänta i ett år, men tänk på att den ska sitta där hela livet. :)

  • Halex

    Nope, detta blir den första om den nu görs!
    Tack för tipset, väldigt uppskattat:)

  • JTo
    Jag hade nog kortat ner det till "..att bygga en dröm på" det blir lite mer internt också!
Svar på tråden Tatuera Håkan-citat